Onze zoon slaapt nog bij ons op de kamer in de co-sleeper. Ik zie niet in waarom hij naar een eigen kamertje moet, 't is zooooo gezellig!
Hier heeft dochter nr 1 direct op haar eigen kamertje geslapen vanaf dag 2. Bij dochter 2 heb ik naar mijn gevoel geluisterd en heb haar 18 maanden bij ons op de kamer in een ledikantje gehad, heerlijk! Daarna probleemloos ´overgeplaatst´ bij haar zus op de kamer.
Ja hoor, hier slaapt ze ook gewoon bij ons op de kamer. 1 voor de borstvoeding, voor de nachtvoeding en omdat de baby dichtbij moeder is verhoogd het ook de melkpoductie 2 omdat ze 9 maanden in mijn buik heeft gezeten en ik haar dus niet ineens heeeeeelemaal alleen op haar kamertje kan leggen 3 Omdat het de kans op wiegendood verkleint (omdat je sneller de geluiden oppikt). Ben blij dat je om bent
Met nachtvoedingen is het heel handig, ik hoorde haar al voor ze begon te huilen dus mijn man werd vaak ook helemaal niet wakker. Nu heeft ons meisje heeft een prachtige eigen kamer en slaapt inmiddels 's nachts door, maar ze ligt nog steeds lekker bij ons. Het voelt gewoon knus en veilig. Nu ik weet dat ze 's nachts geen voedingen meer nodig heeft wordt ik ook bijna niet meer wakker van haar geluidjes.
na twee weken bij ons op de kamer vond ik het mooi geweest, ik was elke keer wakker. We hebben haar toen op haar eigen kamertje gelegd, nog wel in de kinderwagenbak. Na een week ook die weer weggedaan en sindsdien in eigen bedje.
Onze meid heeft tot haar 12 weken bij ons op de kamer geslapen. Nadien in haar eigen kamertje. Ik kwam nadien veel meer tot rust omdat ik niet door elk geluidje wakker werd.
Slapen op de kamer van de ouders wordt aangeraden bij borstvoeding (je hoort de hongersignalen van je kindje veel sneller) en verkleint de kans op wiegendood. Hier heeft de baby een paar weken naast ons geslapen maar slaapt nu op zijn eigen kamertje. Ik hoor nog steeds ieder zuchtje (serieus.. soms hoest hij heel hard en schrikt mijn vriend wakker: moeten we kijken? Ik luister en hoor hem dan nog ademen. En dat met 2 deuren dicht.) Als ik hem niet zo goed zou horen zou hij nog naast me liggen. Hij ligt nu bij me te drinken voordat hij echt wakker is (ik hoor hem zoeken in zijn slaap en leg hem dan meteen aan) en slaapt dus ook direct verder als ik hem weer terugleg. Heerlijk
Hier heeft ze de eerste 3 maanden bij ons op de kamer geslapen. Maar ik word nog bij de eerste geluidjes wakker.
Bij ons heeft Olaf maar drie weken bij ons op de kamer geslapen, hij was de eerste en ik werd van elk geluidje wakker. Toen ik bijna opgenomen werd omdat ik uitgeput was moest hij van de huisarts naar zijn eigen kamer, de overgang ging wel goed. Liam ligt nu nog steeds in de (grote) wieg bij ons op de kamer en ik vind het heel fijn! Hij gaat binnenkort wel naar zijn eigen kamertje, maar ik moet me daar nog even toe zetten
onze jongste heeft een cosleeper naast ons bed... in de praktijk lkigt ie echter vaak in ons bed. Practisch en gezellig... scheelt me heel wat opstaan in de nacht.
Onze meid heeft de eerste 4 maanden bij ons op de kamer geslapen, de eerste 2 maanden bij ons in bed, daarna 2 maanden in de wieg. Op den duur merkte ik dat ik zelf onrustiger sliep, dat ik wakker werd van elk geluidje en toen haar op haar eigen kamer gelegd en dan bleek dat ze bv na een diepe zucht of een keer een huiltje gewoon doorsliep ipv dat ik ze de speen moest geven ofzo. Heb ervan genoten haar 4 maanden zo dicht bij me te hebben en het heeft me veel slaap gescheeld, je hoeft je bed er niet voor uit en ik maakte me geen zorgen of alles wel goed ging want ik kon zo de wieg in kijken. Ohja, de eerste maand ongeveer heeft ze nog 3 "nachtvoedingen" gehad, namelijk om 24.00-03.00-06.00 uur dus toen vond ik het maar al te makkelijk dat ze nog bij mij sliep! Langzaam aan werden de tijden anders maar ze heeft tot ruim 3,5-4 maanden nachtvoeding om 5 uur gehad. Voor mn eigen gemak had ik ze dan toch 't liefste dichtbij, dan hoor je de hongersignalen sneller als wanneer ze op hun kamertje liggen en je ze pas hoort als ze al huilen. Als ze naast je liggen hoor je gesmek, zie je ze bewegen en kan je al aanleggen voor ze wakker zijn ( waardoor je allebei sneller weer slaapt als wanneer je je kind helemaal wakker laat worden en huilen! ) of flesje maken en voor je kind huilt ben je weer boven om te voeden.
Mijn vriendin heeft al vanaf het begin aangegeven BV te willen geven. Dit wil ze zo lang mogelijk doen, totdat het niet meer kan (door omstandigheden) of niet meer hoeft. Mocht ze aanvoelen dat ze erg moe is s'avonds, dan wil ze wel gaan afkolven, dat ik de kleine in de nachtelijke uurtjes van voeding kan voorzien via de fles. In het begin zat ik een beetje in twijfel of ik het kind wel op de kamer wilde. Had er eigenlijk nooit van gehoort en hoorde mijn familie al . Maar door dit forum te lezen doen veel vrouwen het, niet alleen vanwege de BV, maar ook door het "missen van", na 9 maanden. Hierdoor wil ik als aankomende pappie ook het kind op onze kamer en dan zien we wel hoe het gaat lopen (uuhmm. slapen ) Zoals vele mannen ben ik een vaste slaper , dus denk dat mijn vriendin meer last zal hebben dan mij Maar nu had ik zelf het idee om een kinderkamer geheel in te gaan richten (comode, kast, badje en dan een ledikant) en daarnaast een apart bedje voor bij ons op de kamer, zodat hij overdag in zijn/haar eigen kamer ligt en dan in de avond bij ons. Nu wil ik eigenlijk weten hoe jullie dit hebben opgelost? Hebben jullie de oplossing net als de manier hoe ik hem heb beschreven, of hebben jullie een babykamer ingericht met comode, badje, kast en dan het bed in jullie kamer, of bestaat er nog een ander idee? Hierover hoor ik en mijn vriendin uiteraard nog graag van jullie Alvast bedankt Usiracle
ik had een volledig ingerichte babykamer en een wieg op wieltjes. Overdag sliep de baby op zijn eigen kamer. Na de laatste voeding reden we de wieg naar onze kamer en sliep hij daar bij ons.
Wij hadden hier ook een wiegje. De eerste 3 weken sliep ze overdag beneden in de kinderwagen en 's nachts in het wiegje bij ons op de kamer. Daarna sliep ze meestal overdag ook in haar wiegje. Met 2 maanden zijn we haar overdag in haar ledikantje op haar eigen kamertje gaan leggen. En met 3 maanden ook 's nachts. De eerste 3 maanden was ze 's avonds wel beneden bij ons, dan wilde ze heel vaak drinken, was ze wat onrustig en deed ze alleen hazeslaapjes op schoot.
Ik wilde eerst onze kleine niet op de slaapkamer, totdat ik van de kraamzorg hoorde dat "rooming in" aanbevolen wordt, zeker bij het geven van bv. Ik hoor nu de eerste smakgeluidjes en ik hoef maar in het wiegje te kijken en de kleine kijkt me vrolijk aan en hoeft niet te huilen voor hij voeding krijgt. Ik wil de kleine zeker het eerste half jaar op onze kamer houden. Daarna moet ik nog zien hoe vaak hij voor een nachtvoeding komt. Daar laat ik vanaf hangen of we hem nog in onze kamer houden. Hij moet dan ook nog in zijn wiegje kunnen passen. Er staat nu een ledikant in zijn eigen kamer, waar hij tzt zo in kan. Nu gebruik ik dat bedje vaak als de kleine net op de commode ligt en ik iets moet pakken. Dan leg ik hem in het ledikant, zodat hij niet kan vallen. Kortom, ik ben voorstander van Rooming in!
Hier slaapt de kleine ook bij ons op de kamer, in een wiegje naast mijn bed. Ja, ik hoor alles, maar dat heb ik liever dan dat ik 100x op en neer moet (uh wil) om te kijken of het nog wel goed gaat Vriendlief slaapt zonder problemen door haar geluid heen dus ook voor hem niet storend. Heb nu zelfs de verschoon-spullen op de slaapkamer gehaald. Haar mooie eigen kamertje wordt nu enkel gebruikt om spullen te halen
Super dat je vriendin zo graag borstvoeding wilt geven! Ik hoop ook dat jij haar straks als papa en partner zijnde in wilt steunen. Wat betreft het afkolven; dat is een heel fijn idee, maar zeker de eerste maanden zal je vriendin een voeding moeten kolven als jij 's nachts een fles geeft, dit in verband met de productie ( Borsten denken; oh, baby hoeft niet te drinken, ik hoef geen melk aan te maken ) maar ook ivm stuwing ( Vervelend gevoel van teveel melk in je borsten ) en risico op borstontsteking door stuwing. Wij hebben op de babykamer wel aldoor een bedje gehad, dus een wieg op onze kamer en een ledikantje op de babykamer. Inderdaad handig om de baby even in te leggen als je iets vergeten bent te pakken, maar ook na de eerste 6 a 8 weken ging ze overdag op haar kamertje slapen en 's nachts bij ons op de kamer. De eerste weken heb ik ook wel gedacht; waarom heeft niemand ons gezegd dat dat kamertje niet af hoeft, je gebruikt het alleen om te verschonen!! Badje hadden wij direct na de kraamweek in de badkamer gezet, ze sliep bij ons, dus het was alleen om aan te kleden en verschonen.
Wij hebben ons zoontje de eerste 5 maanden in een hangwiegje op onze kamer gehad, toen hij naar de rand van z'n wiegje begon te grijpen is hij voor z'n veiligheid naar z'n ledikant verhuist op z'n kamertje (die paste niet bij ons op de kamer) We hadden de regeling dat m'n vriend hem er uit pakte als hij wilde drinken, en ik hem er weer in legde. In het begin betekende dat dat ik m'n vriend echt een por moest geven want die werd nergens wakker van, gelukkig wende hij daar snel aan. (aan het zelf wakker worden dan he, niet die porren ) Dit werkte prima en was fijn voor de borstvoeding, die heeft Sid dan ook een jaar gehad. Maar omdat ik hem in lastige periodes als regeldagen en als hij ziek was alsnog in bed naast me had liggen wilde ik deze keer een co-sleeper/aanschuifbedje. En dat is echt ideaal!! Buiten dat het zó gezellig is om je frummel naast je te zien liggen 'snachts werkt het super. De kleine meid hoeft maar te smakken om voeding te krijgen dus huilt haar broer en vriendlief niet wakker, ik hoef maar een minimale inspanning te leveren want kan haar gewoon naar me toe schuiven. Echt wakker word ik er niet van en slaap door de hormonen zo weer. (nog een voordeeltje van borstvoeding) En m'n vriend kan doorslapen tot het moment dat hij uit bed gaat voor haar luier, dat hoef ik dan weer niet te doen. Ik snap eigenlijk niet dat ze deze bedjes niet overal verkopen! We zullen zien hoe lang Ivy in haar bedje kan slapen, hij is wel wiegmaat maar de kant is hoger dan normaal dus zal ze zich minder snel optrekken. Hopelijk ligt ze hier toch zeker een half jaar in. Zo ziet het er bij ons uit, nog zonder het beddegoed op de wieg toen: (de cosleeper is trouwens zelf gemaakt door een box te 'halveren', even makkelijk gezegd)
De eerste 3 maanden heeft Madou bij ons op de kamer geslapen in een co-sleeper, inmiddels is ze verhuisd naar ons kantoor omdat ze 's-nachts niet meer komt en ze iedere keer wakker werd van mijn man zijn wekker.
mijn zoon heeft 5 mnd naats ons geslapen...ook ivm met borstvoeding. ..maar vooral de eerste 4 mnd kon ik gewoon niet slapen als hij niet naats me in zn wiegje lag... Rond 3 mnd een x geprobeerd en zowel ik als mn zoontje waren helemaal onrustig aan het slapen ...dus had em gelijk terug gehaald Met 5 mnd nogmaals geprobeerd en toen vonden we het ook beide heel fijn, hij sliep onwijs goed en ik ook...ondanks dat ie nog wel es voor een nachtvoeding kwam, wa shet fijner dat ie in alle rust kon slapen.. Wij hebben nooit nadelen ondervonden, maar wij stonden er ook ehct achter beide...het werkte gewoon..bij een volgend kindje doen we het weer...maar wel max 6 mnd...mits het kindje daar ook aan toe is Hij sliep trouwens in zn kinderwagen snachts en overdag dus in ledikant...na 3/4 mnd pas hoor....daarvoor zette ik de kinderwagen dan wel in zn eigen kamer...dat ledikant was nog zo groot...wiegje was heerlijk beschut en klein