Babybed bij de ouders

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door UsMiracle, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons meisje heeft een aantal wk bij ons geslapen in een hangwiegje tot manlief er gek van werd die moest echt oordopjes in. anders sliep hij niet.

ons mannek heeft langer bij ons geslapen ivm het vele spugen dat hij deed. ik vond het prettiger dat ik hem meteen kon helpen als ik het idee had dat ie stikte haha was echt gewoon het idee hoor want dat doen ze echt niet snel in hun eigen spuug. hier dus eerst ook weer de hangwieg maar dit werkte niet ivm spugen. dus toen hebben we een cosleeper aangeschaft en das echt een uitkomst. daar kunnen ze in totdat ze zich omdraaien. heti s veiliger dan bij je in bed. (ook wel gedaan trouwens hier dan sliep hij beter maar ik dus niet...)

voor bv is het idd goed maar nog geen garantie (kan ik jammer genoeg over mee praten) zal gewoon kijken wat voor jullie het prettigst is miss vind je het tegen die tijd wel helemaal niks.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een co sleeper is heel erg lang geschikt hoor! Als ze gaan draaien kan je in de tijd dat jullie nog niet in bed liggen een hekje/plank er tussen doen zodat je kind niet in jullie bed rolt maar er zijn veel mensen die cosleepers gebruiken tot een jaar of 2 en daarna eventueel een 1persoonsbed naast je bed

3. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Euh, een cosleeper is lang geschikt als ze groot genoeg zijn!
    Die van ons is wiegmaat, 80x40 dus. We hebben er ook een veiligheidshekje bij voor als madam gaat rollen, maar de hoogte van de kant het bedje is zo'n 35 cm dus als ze zich kan optrekken is hij echt ongeschikt. Daar moet je ook rekening mee houden!

Dus zelfs als je van een ledikant een cosleeper maakt moet de kant hoog genoeg zijn wil je hem echt lang kunnen gebruiken, tenzij je de kleine bij slaapjes zonder dat je er zelf naast ligt in een ander bed legt.;)

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ons kleintje komt straks ook in de eerste instantie bij ons op de kamer. Mede omdat ik BV wil gaan geven, en ik het toch een prettig idee vind.
    Je hebt het kindje wel 9 maand gedragen en dan ineens zo alleen op een kamertje...

Nee, dat wil ik liever niet! Mochten we merken dat hij/zij wel beter slaapt op een eigen kamertje, dan zal die gewoon naar 't eigen kamertje gaan. Maar eerst lekker bij papa en mama;)

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier slaapt de kleine ook op onze kamer aan mijn kant langs het bed. Vriendlief heeft liever dat ze op haar eigen kamer gaat maar ik vind dat hij niet moet zeuren want hij slaapt overal doorheen en ik kan zo makkelijker horen wanneer ze wakker is en lekker in bed voeden zonder over de overloop te hoeven struinen.
    Ook onze meid spuugt geregeld dus ik zou niet fijn slapen als ze op haar eigen kamer lag, dan zou ik toch 100x gaan kijken.
    Overigens heb ik ook nog een Nanny-Care aangeschaft, zo kan ik midden in de nacht even 1 oog open doen, zien dat het groene lampje brand, en weer verder slapen. De eerste week moest ik steeds omhoog klimmen (en dat is heftig na een KS) om te kijken of ze nog ademde, waardoor ik haar vervolgens weer wakker maakte :). Ideaal ding dus :D

Als ze echt ontroostbaar is dan leg ik soms haar wiegmatrasje (loopt ook een beetje rond, kan ze nog niet uitrollen) tussen ons in zo hoog mogelijk (met eigen lakentje-dekentje) en zo laat ik haar inslapen en zodra ze slaapt met matras en al de wieg weer in ;). Aankleedkussen vind ik eng, omdat het plastic is dus sneller oververhitting/stikgevaar in mijn ogen (kraamzorg zei dat het wel een veilige manier is, overigens).
    Ivm het spugen heb ik ook een zijligkussen en als mijn vriend sochtends gaat werken en ik gevoed heb leg ik haar lekker op het matras onder haar dekentje langs me in dat kussen. Heerlijk knus samen nog even snozen :)

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    onze zoon slaapt nog steeds lekker bij ons op de kamer. als hij straks (waarschijnlijk over een paar weken) uit zijn wieg is gegroeid dan zal ik hem met pijn in het hart op zijn eigen kamer moeten laten slapen. overdag slaapt hij al wel op zijn eigen kamer om alvast aan de ruimte te wennen. gaat prima zo

Deel Deze Pagina