Hoi Dames, Ik heb even een vraag/advies nodig! Ik heb vandaag een haarspeldenbord gemaakt en ziet er tot nu toe al erg leuk uit. Nu heb ik een vierkant vak over waar ik graag iets van jip en janneke op zou willen plakken/tekenen/schilderen noem maar op. Kan iemand mij helpen hoe ik dit het beste kan doen? Bedankt alvast!
Je kan printpapier kopen waarop je kan afdrukken wat je wilt. En dan erop kan strijken. Met glitters, zonder glitters... Effe googlen!
Oh ja, dat is wel een slim idee. Nu alleen nog een vraag. Jip en janneke zijn overwegend zwart/wit en nou heb ik een roze achtergrond. Heb je daar ook een tip voor. want als ik nu een plaatje van hun ga printen en het er op ga strijken is alles wat wit moet zijn roze. Bedankt!
Ik weet natuurlijk niet hoe het bord er voor de rest uitziet maar misschien kan je het op mooie kwaliteit witte stof strijken, de randen wat rafelen en dan met roze dikke draad er grof met de hand op naaien?
Op de markt kijken voor zo'n applicatie plaatje? Die kun je er gewoon netjes opstikken (of zelfs strijken) en dan heb je nog wel die leuke roze achtergrond. Succes!
Als je op strijk/print papier print, wordt zwart wat zwart is en blijft kleurloos wat wit is volgens mij. Er zit nl geen witte inkt in je printer. Dus geen probleem volgens mij.
Bij de Hema heb je ook (kleine) applicaties van Jip en Janneke (en Takkie en Siepie). Bij strijkpapier wordt wat wit is, inderdaad roze als je het op een roze ondergrond strijkt (juist omdat het kleurloos blijft). Ik zou het dus ook eerst op witte stof strijken. Ook omdat strijken op een 'memobord' (of haarspeldenbord in dit geval) me vrij lastig lijkt...? En anders zwarte en witte textielverf gebruiken...misschien is dat nog wel het makkelijkst?
Misschien een strijkapplicatie? Google eens op (strijk)applicaties. BenIkHip.nl - Betaalbare kindermerkkleding en accessoires Leuke sites: BenIkHip.nl - Betaalbare kindermerkkleding en accessoires Tilda, Sfeer maken, Melly & me, handwerken, stoffen, patronen, naaien Welkom | buttons-en-zo Strijkapplicaties | De Kleine Geit Hip & Hot, de site die trends voor je spot! » Strijkapplicaties.nl
He dames, Bedankt voor jullie reacties!!Ik zal inderdaad even gaan googlen. Voor de dames die zelf ook zo'n bord willen maken: Ik heb gewoon naar plaatjes op internet gekeken en dan zelf gaan bedenken hoe ik het wil en wat ik leuk vind. Hier een foto van mijn haarspeldenbord er moet dus alleen in dat roze vlak nog een jip en janneke komen.