Ik ben benieuwd wie er van jullie aangesloten is bij zorgverzekeraar Menzis en wat jullie ervaringen daar zijn. Ik kom qua premiebereking bij hun goedkoper uit dan bij OZ. Ik ben niet zo van het overstappen, maar als het geld scheelt 8)
ik werk zelf bij een zorgverzekeraar en ik heb niet zo goede verhalen gehoord van menzis...qua declaraties en het gaat allemaal erg moeizaam daar...maar ja dat is mijn ervaring vanuit mijn werk en verhalen van onze klanten
ik zit bij menzis, maar per 1 jan ben ik daar weg. duurt allemaal erg lang, en krijg je na die tijd nog rekeningen die je moet betalen. op de dag dat iris 1 jaar werd kreeg ik nog een rekening van kraamzorg...
Ik zit ook bij Menzis, met sommige dingen zijn ze heel snel en dan weer met andere dingen niet, maar goed vertel iemand mij 1 zorgverzekeraar waar niemand nog klachten over heeft gegeven, als die er is, meld het me dan neem ik die!
Zilveren Kruis en geen klachten! (Helaas vergoeden die max 75% aan een beugel, dat vind ik wel jammer, vandaar dat ik rondkijk, maar misschien moet ik het maar zo laten ook...)
Om een goede vergelijking te maken moet je niet alleen naar de premie kijken maar ook naar de hoogte van de vergoedingen. Zijn die gelijk? Zo nee dan is het appels met peren vergelijken.
wij zitten al een paar jaar bij menzis, destijds als particulier verzekerde, en nu nog steeds, en geen enkele klacht, niet als particuliere verzekerde destijds en nu nog steeds niet....altijd alles direct overgemaakt zonder klachten helemaal niets.... ehm de rekening van kraamzorg krijg je niet van menzis hoor... die stuurd de rekening of naar jou, of naar je ziektekostenverzekering.... maar goed dat buiten beschouwing gelaten ieder natuurlijk zijn eigen ervaringen...
Bedankt voor jullie reacties. Veelal positief. Ik zit zelf bij CZ (voorheen OZ). Overigens nooit geen klachten en ook snel de declaraties vergoed gekregen. Ik ga maar eens een premie vergelijking maken. Overigens echt belachelijk dat de no claim van 255 euro is vervallen en dat je p.p. 150 euro eigen risico hebt...... Grrr..... Ga dus ook maar eens kijken of ik nog wel aanvullende verzekeringen nodig heb
Jaa waar hebben we eigenlijk nog ziekenfonds voor he? Zon belachelijk hoge premie en dan nog tot 150 euro zelf moeten betalen? Je zal maar geen rooie cent te besteden hebben zeg... pfff
Zo breed hebben wij het dus niet. Het was al vervelend toen het verdubbeld werd en nu ... Je zou amper nog naar een arts durven vanwege eventuele hoge kosten
Ik heb ook Menzis en ben erg tevreden! altijd snel mijn declaraties terug en ze doen echt hun best als je ze belt met een vraag, ik werd zelfs teruggebeld omdat ze het antwoord niet wist en het mij anders zoveel geld zou kosten! En je hebt ze altijd zó aan de lijn... Dat was bij Zilveren Kruis wel anders.... Overigens kan ik me flink boos maken over dat verplichte eigen risico
Nou ik ben al heel lang bij Menzis en nog noooit maar dan ook nooit problemen gehad. Declareren gaat veelal automatisch dus niet via mij, en van de dingen waarbij ikzelf moet declareren krijg je t heel snel! Dus ik ben prima tevreden met Menzis en de service die ze bieden.
Ik zit ook bij Menzis en ben erg tevreden. ben destijds ook overgestapt van Zilveren kruis naar Menzis. Het declareren gaat ook bij mij vaak automatisch. Wat bedoel je met het verplichte eigen risico?