hoi hoi ik heb van de week gehoord dat elke vrouw die een kindje heeft elke maand van de belasting een bedrag krijgt nu is mijn vraag is dit zo? en zo ja hoe moet je dat dan regelen moet j ehiervoor getrouwd zjin? of geldt het gewoon voor elke vrouw met kind?
Volgens mij geldt dat wanneer je zelf onder een bepaald inkomen in de maand zit. (als ik het me goed herinner)
Volgens mij bedoel je de kinderkorting , combinatiekorting Dat geld krijg je maandelijks wanneer je op het minium leeft en als je dan als alleenstaande moeder ook nog eens werkt krijg je over dat bedrag weer wat extra.
o, ja Dat geld krijg je overigens niet extra over je uitkering heen, dat bedrag wat je van de belasting dan krijgt word dood leuk weer in vermindering gebracht met je uitkering. Eigenlijk vind ik sommige regels krom op die manier maar goed. Net zo iets als alimentatie als je die ontvangt en je hebt een uitkering word dat ook weer op je uitkering ingehouden.
ik neem idd aan dat je de kinderkorting bedoelt? je hebt ook nog de combinatiekorten, en heffingskorting. heffingskorting krijg je als je samenwoont - getrouwd bent en jouw man is de kostwinnaar (of andersom) en jijzelf zit onder een bepaald bedrag.dan krijg je 160,- per maand terug, de kinderkorting en of combinatiekorting krijg je geloof ik eenmalig in januari uitbetaald is geloof ik iets van 400,-? maar dat zou je gewoon even na moeten vragen.ff het nummer van de belasingdienst opzoeken en informatie inwinnen. succes
Mijn moeder vult voor ons altijd de belasting papieren in, en zei spreekt ook altijd over kinderkorting geloof ik, en wij zijn geen minima, wij verdienen gemiddel en hebben een koophuis met hypotheek van 2 ton, en evengoed krijgen we kinderkorting, zal eens vragen hoe dat zit.
http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsugaatwerken/alsugaatwerken-05.html simpelweg even hier kijken en dan linksbovenin het menu klikken wat je wilt weten over bepaalde kortingen, dan kun je zo zien aan welke eisen je voldoet om voor een bepaalde korting in aanmerking te komen.
tot een gezamelijk verzamelinkomen van 28.521 heb je recht op 924,- en des te hoger je zit des te lager wordt het bedrag, en zitten jullie gezamelijk op meer dan 44.950,- dan heb je geen recht meer op kinderkorting.
Wij hebben tot nu toe elk jaar rond de 800,- aan kinderkorting gekregen. En we hebben een gemiddeld (modaal) inkomen.
Ja idd heb het ook gevonden, wij krijgen helaas niet zoveel Maar ja is ook logisch dat dat naar inkomen wordt bekeken.
je hebt kinderkorting, combinatie korting, en heffingskorting je kan of de kinderkorting plus combinatiek. aanvragen of de heffingskorting. normaal vraagt de vader het ene aan en de moeder het andere. en het ligt aan je inkomen hoeveel je krijgt. je kan aan het begin van het jaar aanvragen, dan maak je een schatting van je jaarinkomen en krijg je per maand een bedrag uitgekeerd. ook kan je het tegelijk met je belasting aangifte aanvragen, dan krijg je het bedrag ineens uitgekeerd. en dat is altijd wat meer dan een paar tientjes per maand. plus dat je dan weet wat je verdiend hebt, en wanneer je verkeerd inschat en teveel ontvangt moet je weer terugbetalen.
hoi dames bedoelen jullie niet de kinderbijslag als je het kindje aangeeft bij de geboorte bij de gemeente krijg je automatish een brief dan krijg je 1x in de 3 maand geld dat krijg je gewoon extra bij een uitkering voor kleding en eten enz k hoop dat jullie hier wat aan hebben groetjes marline
hai ik ben alleenstaand, en een uitkering natuurlijk en krijg in de maand 245 euro. en het word niet ingehouden bij mij. groetjes annegie
Jep, klopt, kinderkorting en als je alleenstaande moeder/vader bent krijg je ook nog eens 1 ouderkorting. En als jezelf niet werkt en je woont samen/getrouwd krijg je ook heffingskorting en combinatiekorting en aanvullende kinderkorting. Tenminste dat heb ik allemaal