Wie laat zijn kinderen vaccineren tegen de Mexicaanse griep ? Ik weet nieteens of ik het zelf wel wil, laat staan mijn manneke ... ik vind het maar een eng idee ...
Dan kunnen die beter worden gesloten en deze open blijven. Niet iedereen heeft nog een baby dus niet iedereen kijkt daar.
Kijk ook even onder zwangerschap - zwanger en wel ingeent mexicaanse griep Daar is een vrouw wiens moeder bij de RIVM werkt en net met merkwaardig nieuws komt
Tja ik weet het ook nog steeds niet.. Veel verhalen die op internet zwerven geloof ik niet maar er zitten ook dingen tussen die wel een 'goed' argument hebben.. dus ja wat moet je in hemelsnaam doen
Vind het prima hoor maar je kind vaccineren terwijl je geen kinderen heb?? Maar op het onderwerp te reageren IK VIND HET ZO MOEIJK. ben ik er bijna over uit wat ik zelf doe moet ik hier weer overin gaan zitten. Totnu toe wordt er gezegd dat je goed ziek bent en verder niets. IK WORDT GEK VAN DIE GRIEPPPPP sorry dat moest ik even kwijt
@ Natascha, ik word er ook echt niet goed van. Steeds als ik het denk te weten ga ik toch weer twijfelen. Ik heb nu vriendinnen die ook kinderen hebben van deze leeftijd maar eens gemaild met de vraag wat zij gaan doen ... Toen ik hoorde dat gezinsleden van kleine babies zich mochten laten enten had ik zoiets van "ja, dan allemaal maar", maar als ik dan naar Thijs kijk en zie hoe goed hij alles doet en hoe happy hij is, dan denk ik "als hij maar niets over houdt aan die vaccinatie" en dan ga ik weer googlen en daar word je dan niet vrolijk van ... gggrrr Eerst maar bevallen zei mijn man net, dan het volgende ... zo zullen we het maar doen ... Ben jij trouwens ook rond oktober bevallen van de eerste ? Volgens mij waren we toen ook samen hier op zwangerschapspagina ... Groetjes, Nikki F
Ik heb net even gebeld met de GGD: - Als je baby voor 23-11 geboren wordt krijgen alle gezinsleden een oproep voor vaccinatie. Die gaat automatisch via de gemeente. Voor kinderen die na 23-11 geboren worden geldt die gezinsledenvaccinatie niet meer. (beetje raar ... toch ?) - Kinderen en gezinsleden worden gevaccineerd met Pandemrix. Volwassenen 0,5 ml en kinderen 0,25 ml per vaccinatie. - Als je kind geen rare bijwerkingen heeft van de gewone vaccinaties is dat nu ook niet te verwachten, ook niet op de lange termijn. Groetjes, Nikki F
Lees op internet dat er een peuter van 2 jaar en 5 maanden is overleden, wat verdrietig zeg!! Met onderliggend lijden, maar wat maakt het uit, echt erg voor de ouders!
@ Ninette, jij hebt ook een zoontje, toch ? Komt hij ook in aanmerking voor vaccinatie in Zwitserland ? Zo ja, laat je hem vaccineren ? Groetjes, Nikki F
Hi Nikki Ja dat klopt idd. oktober 2006 is mijn topper geboren. Ik denk niet dat ik hem ga enten. Ik heb voor mijzelf besloten dit ook niet te doen. Zeker nu huisartsen erop aangesproken worden wanneer zij dit alsnog doen. Mijn vraag dan weer ... er zijn genoeg vaccins besteld vanwaar het tekort? Of willen ze het twee weken aankijken bij de risico groep zodat ze zeker weten dat de bijwerkingen mee vallen? Want als er wat met de kids gebeurd zijn ze niet geloofwaardig meer in niets. Raar verhaal van twee soorten varianten ... Als iedereen nou moet dan had ik het wel gedaan maar de onderscheid die gemaakt wordt. Een moeder die haar dochter assisteert bij de bevalling omdat zij alleen is krijgt m niet. Ik werk op een school daar krijgt ook niemand m en de oudjes krijgen m wel en het zorgpersoneel moet het ook. Als oudjes geent wordenis het voor de zorg personeel toch niet nodig. Ik blijf er teveel vaagheid in zien. Hoe kunnen ze zo zeker zijn terwijl de uitkomsten van de vaccins pas eind december bekend zijn? Ik heb een beetje het idee dat wanneer je het vaccin niet neemt je dood gaat. Dat is toch niet normaal ... Maar wanneer ben jij bevallen van thijs? wel toevallig he! Groetjes natas
Hoi Natascha, Ik ben 10-10-2006 bevallen van Thijs, 10 dagen na de uitgerekende datum. Ik heb toen meegekletst bij de septembermamma's. Ik heb hetzelfde gevoel als jij bij het vaccineren ... maar weet ook weer niet wat wijsheid is. Ik ben gewoon zo bang dat ons manneke er op de lange termijn iets aan over zal houden ... er zitten zoveel stoffen in het vaccin. Zoals ik bij een ander topic schreef, als ik hem hier zie rondrennen en dan bedenk dat hij dadelijk zo'n spuit moet hebben waarvan geen 100% zekerheid is wat het zal doen, dan raak ik compleet moedeloos, dan springen de tranen in mijn ogen en zegt hij "Niet huilen mamma". Hij weet natuurlijk totaal niet waar het om gaat ... We hebben nu besloten eerst maar eens te bevallen en ons dan weer verder te verdiepen in de vaccinatie. Ik was 4-11 uitgeteld van ons tweede wondertje, maar hij of zij heeft het kennelijk erg naar de zin in mijn buik. Volgens mijn VK wordt het ukje dit weekend wel geboren ... ik ben benieuwd, hoop dat ze gelijk heeft. Als vrijdag nog niets gaande is komt ze me thuis strippen ... Veel sterkte en succes met de keuzes. Ik vind het vreselijk dat dit in deze periode gaande is, dat je je hier zorgen over moet maken in tijden dat je onbezorgd zou moeten kunnen genieten ... Groetjes, Nikki F
Geen idee. Maar ik weet dat ze in Zweden erg tegen vaccineren zijn. Mijn zus woont er en neemt zelf ook geen vaccinatie ( ondanks dat ze astma heeft) Nikki, ik moest vandaag ook vaker huilen dan normaal. Ik heb echt het gevoel te kiezen tussen sowieso iets ergs. Niet vaccineren dus kans op erger ziek worden of wel vaccineren met de kans op in de toekomst erge dingen.