Wie heeft beide draagzakken toevallig uitgeprobeerd? Ik heb een "normale" Babybjörn en een ERGObaby draagzak. Ik vind de de Babybjörn fijn omdat de baby ook met het gezicht naar buiten kan maar verder een rotding omdat als de baby wat zwaarder wordt, het je schouders enorm belast. De ERGObaby is echt super omdat ie veel beter ondersteund. Maar ik zie nu net de nieuwe Babybjörn Comfort Carrier die een perfecte combi lijkt van de twee draagzakken. Heeft iemand de Babybjörn Comfort Carrier al? Hij is niet goedkoop dus ik wil heel graag weten wat de ervaring is met zwaardere baby's. Helemaal fijn als je ook een ERGObaby hebt geprobeerd en kunt vergelijken... Maar alle ervaringen zijn welkom! Dank!
Naar voren dragen is niet erg goed voor de ruggewervel en heupen. Bovendien krijgt het kindje (ongewild) veel prikkels te verwerken. Er is al veel over geschreven in dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/327733-welke-babydoek-drager.html Daar kun je ook lezen dat de knietjes altijd hoger dan de billetje moeten zitten voor een goede houding. Met face forward dragen zijn beide dingen onmogelijk. Echt de moeite waard om even door te spitten, want er staat veel nuttige informatie. Ik vind die nieuwe BB een halfslachtige poging van BB om de drager ergonomisch te maken. De Ergo heet niet voor niks zo, omdat het echt een ERGOnomische drager is.
Hoi Marlett! Bedankt voor je reactie. Eigenlijk heb je me al overtuigd... Dat naar voren dragen is trouwens meer voor in en om huis dus met de prikkels valt het dan wel mee omdat het bekend terrein is Maar daar kan ik dan beter mijn "ouderwetse" knoopdoek voor gebruiken, daarin zit ie ook beter wat betreft die knie-bil verhouding. Ik ben echt een enorme fan van de ERGObaby, draag mijn dochter van 2,5 er ook nog gemakkelijk in! Ik vind alleen die heart2heart inlay niet zo heel makkelijk dus ik kan niet wachten tot mijn zoontje groot genoeg is om zonder gedragen te worden. In ieder geval, bedankt voor je antwoord!