Maar om toch nog antwoord te geven op je vragen, alle babybjorns hebben een hard rugpand, deze ook. Dat heeft niks te maken met de zwaarte of sterkte van je kindje, maar puur het materiaal waarvan de draagzak gemaakt is. Het kindje op de foto zit ook niet in mooie M-houding, knietjes zitten lager dan billen. Het zitje kan zover ik weet ook niet breder gemaakt worden. * edit: TS, ik had gereageerd op jouw eerdere, weinig genuanceerde, reactie, maar aangezien ik zag dat je dit inmiddels (terecht) verwijderd hebt, heb ik mijn reactie ook aangepast.
Mijn reacties waren erg helder en gingen duidelijk over de BB One. Als jij per se een BB wil, om welke reden dan ook, dan koop je 'm toch? Je kent de meningen over de ergonomie nu wel (hard rugpand, nog steeds geen volledige ondersteuning van knieholte tot knieholte, geen mooie M-houding...).
Een zwaarder of sterker kind kan meer tegendruk geven, dat lijkt me logisch. Als het rugpand een plank is, dan heeft dat geen nut. Als het wat soepeler is, dan vormt het pand mee met de zwaardere baby. Jij had ook zeker een duidelijke mening. Maar dat geldt zeker niet voor alle reacties. Daarbij, ik wil geen BabyBjörn. Ik wil weten of ze nu op de goede weg zijn en of ze dus in verdekte termen zeggen dat de Original slecht is.
Qua houding van de beentjes is het nu inderdaad wel beter dan eerder, daar heb je zeker gelijk in! Ook op hun website geven ze er informatie over waaruit inderdaad blijkt dat hangende beentjes niet goed zijn, terwijl de Original dat dus had.
Geen ervaring mee maar als ik de plaatjes zie, zie ik nog weinig ergonomisch. Knietjes zijn niet hoger dan de billen, geen natuurlijke bolling in de rug ( dit is bij hele kleintjes toch wel heel belangrijk), bij de oudere kindjes geen volledige knie tot knie ondersteuning en tja de face forward optie. Misschien zijn ze op de goede weg, maar ze zijn er nog laaaaang niet
Heb hem een dag gehad (gekregen) wat een k.. Ding. kleine zat met gezicht tegen de gespen aan en over zijn houding en mijn rug praten we niet. En voor dat bedrag zeg ik koop een draagdoek. Het knopen gaat hoe vaker je het doet steeds sneller.
Hier vond ik nog een artikel erover. Sexy vent ook: BabyBjörn One ervaringen - Nieuwe Vader Wij hebben hem uiteindelijk wel aangeschaft en zijn er erg tevreden over. Ook ik, ben niet zo groot, draagt onze kleine er prima mee. Natuurlijk gezicht van dochterlief naar me toe, maar dat staat ook in de gebruiksaanwijzing dat dat moet tot ergens 4-5 maanden.
Gezichtje van je af is ook na 5 maanden niet ergonomisch. Maar dat is de BB One sowieso niet ivm het harde rugpand en de ontbrekende M-houding van de beentjes (wel betere ondersteuning dan de oudere BBs, maar dus nog altijd niet optimaal). Zoals al eerder was aangegeven.
Buiten t feit of t ergonomisch is voor je kindje, heb je ook andere dragers uitgeprobeerd, misschien vind je een mei tai, bondelino eigenlijk veel fijner drqgen, maar nooit uitgeprobeerd kom je er niet echter.. Ik heb zelf geen ervaring, maar veel ervaringen die ik hoor is dat tot 6 mnd de bb, redelijk te doen is maar daarna erg zwaar word.. Terwijl met andere draagzakken er gemakkelijk tot peuterleefdtijd gedragen kan worden.. Er zijn ook huurpunten voor draagzakken. En mensen die overstappen zeggen bijna altijd had ik had maar eerder gedaan