Iemand al de Bio-luiers van Etos geprobeerd?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Om een beetje voor het milieu te doen zou ik de bio-luiers van Etos straks wel willen gaan gebruiken. Zijn beter afbreekbaar enz.
    Iemand al ervaring ermee?
    En tevreden :(:
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben er zeker ervaring mee. super luiers alhoewel ze iets minder goed absorberen dan bijv. pampers. maar goed, er zit dan ook geen chemisch vullende celstoffen in ;) helaas gebruiken we ze voor Sven niet meer omdat ik ze niet mooi vind zitten bij stevigere kindjes. sluit niet mooi aan. dit hadden wij bijv. ook bij de huggies. de flapjes met klittenband/plak zijn niet zo lang.

    vrienden van ons hebben een tenger meisje en die past ze als gegoten!

    ik vind het heel jammer dat ze Sven niet mooi zitten, het zijn prima luiers en super milieu vriendelijk voor luiers, 100% biologisch afbreekbaar.

    we gebruiken verder wel alle producten van nature babycare bij de etos en zijn daar erg tevreden over. Sven heeft geen eczeem meer sinds we die spulletjes gebruiken en het ruikt ook zo lekker. we wassen ons eigen haar ook met die shampoo en gebruiken de wasgel ook zelf ;)
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vond het ondingen. Ze lekken, sloten niet goed aan en ons meisje liep er helemaal wijdbeens mee omdat ze niet zo flexibel zijn. Het grootste deel van het pak heb ik niet eens opgebruikt.
     
  4. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0


    :) :) :) ha ha, arm kind.
    Misschien moeten de kinderziektes nog uit het ontwerp gehaald worden.
    Ben benieuwd naar nog meer reacties...
     
  5. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Leuk om te horen!
    Voor de verzorgingslijn zou ik eerder naar Weleda zijn uitgeweken, misschien Etos toch eens proberen dan.
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hadden eerst ook een ander merk voor verzorgingsproducten, niet op dieren getest, maar toen ik dit tegen kwam was ik om en het bevalt nog steeds goed.

    de dikte van de luiers was tot en met maatje 3 voor ons niet anders dan pampers. net zo dun en flexibel. wij hebben wel steeds alle maten geprobeerd omt e kijken welke het beste aansluiten, maar dat heb ik ook met pampers gedaan. hebben nu 3 maten liggen en ik stap met regelmaat over op een opvolgmaat.
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    leuke tip mss, als je je aanmeld als ambasadeur voor nature care dan krijg je een bon waarmee je een gratis pak luiers mag ophalen bij de etos. kun je ze eens uitproberen.

    http://www.naty.com/naty.aspx
     
  8. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja inderdaad, zo heb ik ze ook gekregen. Maar ik ben wel een slechte ambassadeur he? Ik kraak ze helemaal af...
     
  9. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Handig topic! Ik ben ook van plan deze luiers te gaan proberen.
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    tsja, ze willen graag reclame door mond op mond reclame, dan moet je wel eerlijk zijn, dus als ze niet bevallen moet dat ook gezegd kunnen worden ;)

    ik vind het trouwens een top systeem om ze gratis uit te kunnen proberen, dat is toch de beste methode om er achter te komen of het iets voor jou is of niet
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ik vind ze wel prima, heb ze een tijdje gebruikt voor de nacht, sluiten lekker hoog.
    Maar goed, nu gebruik ik weer wat toevallig in de aanbieding was. Ik heb wel altijd standaard die bio-luierzakjes, omdat ik de luiers altijd in een zak naar het kdv breng, daar worden ze door een recyclebedrijf opgehaald, maar mag je geen plastic in die zak doen.
     
  12. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Je kan ook gewone biozakjes kopen in de supermarkt en dan in de GFT bak gooien. Misschien ook een optie? Hoef je niet zo te sjouwen. :)
     
  13. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Wat kosten ze ongeveer?

    Wil ze wel een keer proberen, (tenminste, Lena wil ze vast wel een keer proberen)

    Ben wel benieuwd, Lena is nu ook niet echt een dunnetje maar wellicht kan ik straks wat positiefs melden!
     
  14. Mirthe81

    Mirthe81 Bekend lid

    21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb ze ook net gekocht. Nova heeft maat 4. Ik vind ze echt prima. Ze hebben voor en achter elastiek dus ze zitten erg goed. Ze is er ook nog niet mee doorgelekt.
    Ze hebben ze alleen erg vaak niet op voorraad, dus ik heb nu weer etos eigen merk.
    Qua verzorgingslijn heb ik ook Weleda trouwens, bevalt ook supergoed.
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik meende dat ze 8,49 per pak zijn. soms heeft de etos een aanbieding. die krijg ik altijd per mail, dus da's wel handig. en aangezien ik toch voor alles bij de etos zit krijg ik ook veel babyzegels en airmiles ;)
     
  16. veroon

    veroon Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    heb me ook net aan gemeld
    en dan is het leuk om een pak uit te proberen
     
  17. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt voor de tip, ga ik eens doen!
     
  18. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    ik vond ze super, alleen ben nu overgestapt op biologische voor de nacht, of van bamboo. Weet niet of ze die in NL ook verkopen.

    nu gebruik ik bamboo wasbare luiers en heb nognooit zulke absorberende luiers gehad! Helemaal blij mee. Verschoon maar 3 x per dag, behalve bij poep dan!
     
  19. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ze zijn ook in Nederland, maar eh als er poep inzit, hoe gaat dat dan met wassen? :rolleyes:
    Lijkt me best veel werk...
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wasbare luiers twijfel ik nog altijd erg over. wil graag zo milieu vriendelijk mogelijk, maar weet ook hoeveel moeite het me nu al kost het huishouden bij te houden en dat betekend toch echt nog weer meer was... en het is geen prijs waarvoor je het een keer uitprobeert
     

Deel Deze Pagina