Het lijkt mij wel zo fris om alle kleertjes vantevoren te wassen, maar wassen jullie de lakentjes/hydrofielluiers/monddoekjes etc. ook vantevoren? Ik heb de lakentjes etc. netjes verpakt gekocht, ik denk dat ik alles wel ga wassen, maar wilde even weten wat jullie doen. En gebruiken jullie een apart wasmiddel (bijv. Neutral) of jullie gewone. En op hoeveel graden wassen jullie? gr. Kikaatje
Hier is pas al een topic over geweest, zie onderstaande link... ik hoop dat ie het doet, is de eerste keer dat ik dit zo probeer... zal 'm even checken! http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ght=wassen Gr. Niki ps: als je de zoekfunctie gebruikt kom je meer van dit onderwerp tegen...
Oh, ik zie net hieronder dat er al een soortgelijk topic is. Ik lees dat de meeste alles wassen (was ik ook van plan). Graag hoor ik dan nog wel middel julie gebruiken en op hoeveel graden.
je moet ook alles wassen ivm bacterieen. maar je kan dit straks ook aan je vk vragen hoor, of aan de kraamzorg die in de 7e maand contact met je opneemt. je kan beter geloof ik geen wasverzachter gebruiken, en niet te sterke wasmiddel. is niet zo goed voor het gevoelige babyhuidje
En er zitten vaak ook nog chemische restjes in vanuit de fabriek, die moet je er echt uit wassen. En hydrofielluiers nemen niks op als je ze niet was van tevoren. Je eigen klediing moet je ook van tevoren wassen, vanwege die chemische stoffen.
Ik heb alles gewoon gesorteerd en gewassen na aanleiding van wat er op de labeltjes stond. De hydrofiel luiers en lakentjes enz allemaal op 60 graden kleertjes op 40 graden en de dekentjes op 30 graden. Ik heb gewoon vloeibaar wasmiddel van Robijn gebruikt (wel 2 verschillende, 1 voor gekleurde was en 1 voor witte was) zonder wasverzachter, daar kunnen baby's allergie voor hebben. succes met wassen meid!
ik heb alles op 30 graden gewassen, het is niet vies nl... Alleen de troep van de fabriek moet eruit en dat kan volgens mij ook gewoon koud
Volgens mij moet je hydrofiel''spul'' eerste keer altijd koud wassen....staat ook op de verpakking zag ik net.
Ik heb alles gewassen op 40 graden met neutral waspoeder voor de gekleurde en voor de witte was. Me kraamverzorgster vertelde me dat als me neutral op is ik gewoon het waspoeder kan gebruiken waar ik mijn kleren mee was. En als wasverzachter raadde ze me de neutral aan.
Hallo, Ja heb ook alles gewasen. incl monddoekjes, washandjes enz enz. Dit met persil (antibacteriel. Zat bij de zwangerschapspakketten en is erg fijn spul. Dit alles op 30 graden en extra uitgespoeld. Heb het niet in de droger gedaan i.v.m. krimpen. Groetjes Karin