Dames, Ik ben januari uitgerekend... Wat doen jullie je kleintje aan als boven kleding? Rompertje, truitje en dan vestje erover? Rompertje korte of lange mouw? Of is rompertje en truitje voldoende?
Bij babykleding is het de "regel" dat je bij je baby altijd 1 laagje meer aantrekt als bij jezelf. In de winter doe ik mijn zoontje een korte mouw romper, een truitje met lange mouwen en een vestje erover. Of, romper korte mouw en een dikkere trui. Offff, romper lange mouw met truitje met lange mouw erover. Het is vooral aftasten, hou goed het nekje in de gaten, als die lekker warm aanvoelt, heeft je kindje het ook lekker warm.
En neem vooral kleding zonder mutsje dat ligt helemaal niet lekker Zou van die lekkere boxpakjes nemen bij de h&m En ik had trouwens me zoontje toen die is van oktober in zo Wikkeldeken van fleece heerlijk warm van lodger want ik vond het beneden al snel veelste koud zo in de box en ze rollen toch nog niet zo klein
Hier eentje van december en een van Februari. Ze droegen in het begin altijd lange mouwen rompers met of een shirtje met lange mouwen of een jurkje (kort of zonder mouw) en een vestje er over heen. Wel lagen ze altijd in een wikkeldoek van Koeka. En droegen ze in het begin altijd een mutsje op, ook in huis.
Rompertje (liefst korte of geen mouw, lange mouw gebruikte ik bij grotere babies wel graag onder een shirtje of als slaap romper zeg maar ) en shirtje of vestje. En dan uit bed eigenlijk altijd een wikkel deken in de winter. Dus in de box onder een dekentje en op schoot ook.
Dankjulliewel. Ik zie soms leuke kleertjes maar dan denk ik... Oei dit lijkt me te koud, een blouse maar dan moet er weer vestje over. Dan zie ik iets en is niet praktisch bijv. een truitje met capuchon.
Een truitje met capuchon is inderdaad echt niet handig, blouse met miniknoopjes ook niet, zo'n gefrummel en baby's houden daar niet van. In het begin zijn overslagtruitjes erg handig. Qua kleding hangt erg af van je kindje en van je huis. Beneden is het bij ons nooit kouder dan 20 graden. Onze dochter was heel erg klein en licht, maar nooit meer aangehad dan korte mouw romper en lange mouw shirt. Naar boven waar het kouder was deed ik altijd de lodder wrapper om haar heen.
Mijn zoontje is van febr en deed hem een romper aan en dan een shirtje met lange mouwen in het begin een mutsje en dan als hij uit het wiegje was lkkr in een leuke badcape. Denk dat het per kindje scheelt mijne heeft het eigenlijk nog nooit koud. Je temperatuurt ook in het begin en daar kan je best aan zien of het teveel of te weinig aanheeft. Zou zelf niet bij elk zetje een passend vestje kopen. Zonde als je het niet gebruikt. Succes!
Hier vaak romper korte mouw en daaroverheen shirt met lange mouw. Lag ook vaak ingewikkeld in een wikkeldoek & ze slapen dan toch nog heel veel! Losse vestjes amper gebruikt
Dochter is van januari en had eigenlijk altijd romper met korte mouw een truitje met lange mouw of een boxpakje erover aan. Als ze in de box lag deed ik in het begin een dekentje over haar heen. Lange mouwen over lange mouwen vond ik geen doen en ze kon zichzelf ook goed warm houden. Als je kindje het wel wat kouder heeft heb je ook dikkere truitjes/ boxpakjes van zo'n soort badstof.
Ik zou ook voor een romper met korte mouw gaan, vond met lange mouw ook echt een crime. En dan in een lekkere warme wikkeldeken. 2 keer lange mouw over elkaar is zo'n gepruts bij die kleintjes. Maar mijn zoontje is van de zomer, dus echt ervaring heb ik niet, maar dat is wat ik zou doen. Toen het goed winter was deed ik bij m'n zoontje soms wel eens lange mouw romper met een lange mouw shirt, maar meestal kwamen dan de mouwen van de romper onder het shirt vandaan wat ik geen gezicht vond. En een baby van 6 maanden doe je niet zo makkelijk meer in een wikkeldoek. Vandaar dat ik dus zou kiezen voor romper, shirt en wikkeldoek.