Hallo moeders! Even een vraagje; wij zijn zeer geïnterresseerd in de Stokke Xplory, en wij vroegen ons af tot welke leeftijd het zitje/ de wagen gebruikt kan worden? Ik kreeg namelijk de opmerking van een collega dat het zitje zo klein was? Oh, en nog een klein vraagje: kun je de kinderwagenbak ook in het begin als wiegje gebruiken? (of is het matrasje daarvoor te dun?) Alvast bedankt!
wij hebben hem wel als wiegje gebruikt.. maar dan als reiswieg voornamelijk en ze heeft er 2 weken bij ons op de kamer in geslapen. verder zijn wij meer dan vol lof over de stokke explory maar.. minpuntje vind ik wel dat bijv. door los zand het niet zo goed werkt.. dan zul je een buggy met luchtbanden meoten nemen of iets dergelijks en een ander minpuntje vind ik dat tegen de tijd je toe bent aan de buggystand... echte buggies natuurlijk veel opvouwbaarder zijn maar niettemin zijn volledig verknocht aan onze stokke hij rijdt heerlijk, anne zit lekker hoog en kan alles zien stoeltje kan vooruit EN achteruit net wat je zelf wil.. je kunt er relatief makkelijk mee over roltrappen, hobbels etc omdat je de achterste wielen omhoog kunt klappen en dan soort van trekkarretje hebt. en als je als ouders allebei niet even lang bent is het heel makkelijk okm het handvat in hoogte te verstellen.. klepje optillen.. en handvat omhoog/laag duwen/trekken en klaar. ik heb wel altijd beetje het gevoel dat het een "stadskarretje" is superhandig in winkels omdat hij relatief smal en wendbaar is.. zelfde verhaal in het openbaar vervoer in het bos doet hij het ook nog best goed maar echt op los zand enzo.. dan is het toch net minder nou komen wij daar niet zo heeeeel vaak dus dat scheelt en het zitje.. tja wij hebben een kleine uk die er ruim in past voorlopig.. geen idee hoe lang dat nog past we hebben alleen toen we naar centerparks gingen een goedkope buggy erbij aangeschaft omdat je stokke zonder toezicht ergens een halve dag laten staan... natuurlijk vragen om problemen is daar is hij in onze ogen echt te duur voor dus nu voor centerparks, de efteling, het zwembad etc.. gaat meestal de kleine buggy mee en straks.. weer lekker op stap met mijn kleine dame in de grote kinderwagen voorloipg staan er nog geen andere kinderen op de planning... maar nooit meer een andere kinderwagen hier
hier nog één die er vol lof over is! Wij hebben de kinderwagenbak ook voornamelijk als reiswieg gebruikt om in te slapen, maar we hebben er ook heel veel lange wandelingen mee gemaakt met onze kleine meid! Wat al eerder vermeld is....niet door los zand lopen, is een ramp! Maar ook ongelijke bestrating is niet echt prettig, onze kleine meid lag dan te stuiteren in de bak De buggy gebruiken we sinds ze 3,5 maand is, ze kan heerlijk alles bijhouden en zit op een comfortabele hoogte! Nadeel is wel dat je hem niet kunt uitbreiden als je gezinsuitbreiding krijgt
Is de meest geweldige wagen die je kan hebben. Inderdaad, enige nadeel is, dat je geen boswandelingen met het ding kan maken. Ook over de harde sneeuw nu hobbelt hij best wel. Maar ach, kleine meid zit lekker warm in de voetenzak, die dempt ook wat En weet je, ze kunnen met de verkleiner al met een maandje of 3 in de buggy. Heerlijk als je zoals wij een nieuwsgierig kindje hebt, dat niet meer in de bak wil! En ja, ze kunnen best een tijdje in de bak liggen hoor. De bak is wel aan de kleine kant, maar de buggyzit is groot zat. Ons meisje is nu bijna 80cm en ze heeft nog zeker 20 tot 25 cm te gaan tot de voetenzak vol is. Succes met kiezen.
Hier ook een Xplory. Ons mannetje ligt er heerlijk in te slapen, hoe meer er gehobbeld wordt, hoe lekkerder hij het lijkt te vinden. Toen we de eerste keer naar buiten gingen toen hij een week oud was vond ik het inderdaad ook wel wat schudden, we zijn nu vier weken verder en dat schudden is geen probleem meer. Maar hij is nu natuurlijk ook wat groter...., die vier weken maken dan echt wel een verschil..
Ben erg tevreden over mijn knaloranje Stokke! De wieg heb ik nooit gebruikt want ze was toen al te groot, maar heb hem er wel bijgekocht voor eventueel een volgend kleintje. Ze past er nu nog prima in hoor, en heeft nog alle ruimte. Ze zou er bij wijze van spreken nog een jaar in kunnen zitten denk ik, maar ga ervanuit dat ze dan al aardige stukken zelf loopt Kortom een geweldige wagen, die super is als je lang bent (ben zelf 1.84 en man nog langer) en vooral de hoogte vind ik geweldig.
Erg bedankt voor de reacties! We gaan voor de zekerheid nog even testrijden, maar ik denk wel dat we er aardig uit zijn zo Groetjes DeeLighT