goedkope kinderwagen via internet betrouwbaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ssaarr, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik heb een kinderwagen via internet gezien.

Ik vind hem heel erg mooi, maar hij is best goedkoop.
    Hij kost 219 euro.
    En in andere uirvoeringen kost hij 169..

Wat denken jullie?

2. Delta

Delta Niet meer actief

Ik ben altijd zo bang dat ie in het echt als een poppenwagen eruit ziet. Beetje plastic achtig en dat ie elk moment uit elkaar kan vallen of zo haha. Of dat ie snel kapot gaat en niet lekker rijd etc..

3. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgends mij heeft deze ook geen luchtbanden of wel?
    Dat is echt een pre voor mij, loopt zoveel fijner en voor het kindje ook veel fijner!

Ik zou toch voor een duurdere gaan, je doet er best lang mee!

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Het is natuurlijk wel moeilijker om terug te gaan als er iets kapot is ofzo na een korte tijd. Er zal uiteraard garantie opzitten, maar het is veel moeilijker om daar wat mee te doen. Bij de bekende winkels neem je hem mee, laat je het zien en hoor je meestal gelijk hoe of wat.

5. Delta

Delta Niet meer actief

Een Stokke heeft volgens mij ook geen luchtbanden en zijn ook duur!
    Foam banden zijn makkelijk, gaan ook nooit lek.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ligt eraan of je hem veel gaat gebruiken. Ik heb bij alle 3 de wagen heel veel en lang gebruikt. Dan zou ik voor een stevigere gaan, waar het makkelijker is je garantie te verhalen als hij stuk is.

Ook vond ik luchtbanden, goede vering en het kunnen opklikken van een mc een pre en dat lijkt hier te ontbreken.

7. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wij hebben met de mutsy ook geen luchtbanden. Maar goed ook, ben wel eens door glas gereden. Kan de kap van de reiswieg wel helemaal goed?

Ik zou zeggen: goed lezen naar de retourprocedure. Volgens mij mag je via webshops altijd ontbinden binnen 14 dagen. Maar bij de een krijg je tegoed en bij de ander geld terug. Op de verzendkosten na kan je het dan gewoon proberen en kijken hoe hij er uit ziet. Maar over het algemeen vind ik het zelf fijn om in de winkel te proberen en voelen hoe hij rijdt.
    Het is wel een mooie prijs!

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Die van ons was ook 200 en ook via internet we hebben hem gekocht voor onze zoon en hij rijd nu nog prima dus het zou best wel eens een goede zijn

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou het niet vertrouwen. Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook. Ik gebruik de kinderwagen veel en vind het belangrijk dat hij nog een ronde mee kan, dus heb hier ook in geïnvesteerd.
    En inderdaad luchtbanden! Is zoveel fijner!! En dat de kinderwagen vier wielen had vond ik ook belangrijk.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Je kan m toch terugsturen als t niet is wat je verwacht. T zal echt niet zomaar uit elkaar vallen en aan bepaalde eisen voldoen. Niet iedereen heeft 800 euro voor een kinderwagen.
    Wees gewoon realistisch in wat je kan verwachten

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Er zijn best wel wat combi kinderwagens met deze prijs hoor. Volgens mij is de kwaliteit ervan niet persé slecht, omdat ze goedkoop zijn. Je betaald bij veel van die kinderwagens niet voor een naam, wat je bij de duurdere wel doet(en ook wel voor meer luxe).

Is er niet ergens een winkel die deze wagens verkopen of iemand die hem 2de hands aanbied? Ik zou nooit een kinderwagen kopen die ik niet eerst zelf kan zien, vielen, uitproberen....

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een collega heeft zo'n ding gekocht via internet en het is maar een goedkoop, gammel ding. er gingen snel dingen van kapot en je kan er nergens mee naar toe.
    nee, ik koop dan liever een goede 2e handse merk. ik heb 2 wagens voor 40 en 50 euro via marktplaats, allebei van quinny en ik gebruik ze nu al 4 jaar. ze doen het nog super. erg stevig. tja, voor dat geld natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste maar wel oerstevig. voor 150-200 euro heb je zo een mooie 2e hands merk wagen die je wel uit kan proberen, waar nog onderdelen voor zijn enz.

13. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Reviews van deze website zijn niet geweldig en dat zou het eerste zijn waar ik naar zoek. Overigens heeft mijn combiwagen 'maar' 300 Euro gekost en die gaat nu de tweede ronde in, dus je kunt best goedkoop uit zijn. Online bestellen scheelt vaak, maar ik heb de wagen wel eerst in een winkel bekeken :)

14. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk altijd even live in een babywinkel hoe handig zo'n wagen in en uitklapt...hoe hij rijdt. Even voelen vond ik wel fijn. Vervolgens vonden wij de wagen die we wilden voor ongeveer 50% van wat ie in de winkel kostte op internet. Dus uiteindelijk wel via internet besteld. Maar we hadden er in een babywinkel al wel even aan gevoeld!
    Wij waren uiteindelijk 350 euro kwijt en ook hier gaat de wagen nu een tweede ronde in.

15. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb toen de 2de kwam een tweedehandse duo wagen gekocht voor 150euro. Niet zo fijn als mijn Stokke, maar daar ging ook alles prima mee.

De meeste wagen zijn trouwens heel erg lux, fijn, maar natuurlijk ook weer niet perse nodig. Zolang je zorgt dat je ergens een wagen koopt dat je ook garantie heb en eventueel kapotte onderdelen kan vervangen is dat toch prima.

16. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar Baby uitzet.

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Absoluut niet zo'n aanschaf ongezien kopen! Je moet bij een kinderwagen echt eerst zelf gaan kijken naar de kwaliteit van het materiaal, inklappen en opbouwen en hoe het rijgemak is. Dat zijn dingen die je niet van plaatjes (die vaak ook nog zijn bewerkt) ziet.

Los daarvan geloof ik zelf niet dat iets dat zo spotgoedkoop is ook echt kwaliteit kan zijn. Bij dure merken betaal je inderdaad voor de naam maar je ziet ook echt verschil in materialen en houdbaarheid op de lange termijn. Als jullie de kinderwagen veel gaan gebruiken (misschien voor meerdere kinderen) zou ik echt een goede willen die je ook zelf goed kan testen. Verder is de stabiliteit van een wagen met 3 wielen minder (naar mijn mening).

Ik denk dat je met een beperkt budget nog beter voor een goede 2e handswagen kunt gaan.

18. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Wij hadden inderdaad een Stokke met zulke banden en loopt heel lekker hoor. Nooit bang te zijn dat je een lekke band hebt! We hebben nu een Joolz waarvan de grootste wielen wel lucht hebben.:p

19. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik zou zelf altijd eerst naar een winkel gaan. Op internet kan het er zo leuk uit zien, maar als hij tegen valt dan zit je er mee.
    Ik zou toch willen weten hoe hij inklapt, of hij fatsoenlijk in de auto past. Of hij stevig is, en niet naar een paar keer lopen al uit elkaar zal vallen.

20. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ik zou hier ook niet voor gaan, dan idd liever een 2e hands wagen. Maar als je 't toch graag wilt, misschien toch bestellen goed bekijken en proberen en terugsturen als het toch tegenvalt.

Deel Deze Pagina