Ik heb onlangs een ander topic geopend met de vraag welk wipstoeltje het fijnste was (http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/452734-welk-wipstoeltje.html). Dit topic is helaas inmiddels alweer gesloten. Inmiddels hebben we een BabyBjorn wipstoeltje van iemand kunnen overnemen. Prima ding, we gaan er nog een andere hoes voor aanschaffen, maar dan is ie helemaal goed. Maar... het verbaast me een beetje dat iedereen er zo enthousiast over is. Ik vind het een vrij simplistisch ding, oogt zelfs een beetje goedkoop (terwijl ie dat niet is in nieuwstaat...). Maar vooral: hij kan niet heel erg plat. Dus mijn voornaamste vraag is eigenlijk: vanaf welke leeftijd kan je kindje in de babybjorn wipstoel? Ik heb nu de indruk dat ik nog wat anders moet regelen voor de eerste weken namelijk... Hoe lossen jullie dat op?
Niet heel plat? Als je hem in de laagste stand zet dan is hij bijna horizontaal als je kindje erin ligt hoor. Ben zelf zeer positief over de stoel en geloof me, duurzaam is hij zeker! Mijn zoontje stuitert constant op en neer in die stoel dus de wipfunctie wordt goed gebruikt Ik heb de afgelopen jaren voor mijn beide zoontjes best wel wat stoelen gehad maar de Babybjorn steekt er met kop en schouders bovenuit. Jammer dat mijn zoontje er binnenkort te groot voor is met zijn 12 kilo Maar toegegeven, voordat ik de stoel in gebruik zag bij iemand anders dacht ik ook dat het niets zou zijn... het tegendeel blijkt! En wat ook heel ideaal is, je neemt hem heel makkelijk mee ergens naartoe. Dat kan bijna met geen 1 andere stoel zo plat.
Hij kan bijna helemaal plat hoor. Als je kindje erin ligt, zakt hij door het gewicht ook nog een beetje lager he. Mijn dochtertje zat er al meteen in van toen ze thuis was (ze woog toen 2.3 kg). En ze zat er al meteen goed in. Hij ziet er inderdaad simpel uit, maar daardoor vind ik hem ook mooi.
Ik heb hier een chicco wipstoeltje van mn schoonzusje en die kan veel platter. In uitgeklapte (laagste) stand dus. Als je m wil meenemen wint de babybjorn inderdaad met gemak; dat is wel handig. Maar omdat die chicco dus veel platter kan, dus meer een ligstand, lijkt het me dat je die al eerder kan gebruiken dan de babybjorn. Zal even een foto posten... Je hoeft er geen timmermansoog voor te hebben om het verschil te zien!
zoals al eerder genoemd, als je baby'tje in de BB zit komt ie lager dan de Chicco... Je hebt écht geen andere stoel nodig! Leg er maar eens een pak suiker in (oid)...
Ja maar die Chicco die veert niet meer. De Babybjorn wel. Echt je zal het zien als je kindje erin ligt. Van de website van Babybjorn. Juiste ondersteuning voor het hoofd en de rug De ergonomische vormgeving van het wipstoeltje geeft uw baby de juiste ondersteuning vanaf de eerste dag na de geboorte.
Thauma, volgen smij kan die bb toch nog platter? En hier ging hij echt de eerste weken nog niet in een wipstoeltje hoor. Vond ik persoonlijk te vroeg.
Nee, dit is de laagste stand. Er zijn maar drie standen (op deze iig). Nog platter is de meeneem-stand. Dan ligt het hoofd lager dan de voetjes. Misschien ook niet de bedoeling
Ik ben wel helemaal happy met de bb Hij heeft 3 posities en de laagste heet niet voor niets "slapen" Juist door het simpele ontwerp vind ik hem mooi, hij past ook mooi bij ons interieur en je kan er aparte hoezen voor kopen. Verder zweet ons ventje snel en daar had hij in de bb geen last van vanwege de netstructuur in de hoes.... Geloof mij maar dat je kindje zich echt gaat vermaken zodra hij doorheeft dat hij kan bewegen door zijn eigen bewegingen
Hmm zo op de foto lijkt het wel de hoogste ipv laagste stand waar die op staat. Heb de wipstoel weggedaan dus kan het niet meer vergelijken... Hier heeft ze er denk ik vanaf de geboorte al wel in gelegen. Vanaf een week of zes heel vaak. Als ze straks gaan eten is het wippen minder handig trouwens, maar misschien heb je daar een andere oplossing voor.