Wij weten sinds gisteren dat wij een meisje gaan krijgen Dus ik vandaag eens naar de stad om te kijken wat er te koop is. Kan me bijna niet inhouden Wat me opvalt is dat het òf neutraal (crème/grijs) òf jongens (blauw) òf meisjes (roze) is in babykleding. Ik ben niet zo van het roze, het mag wel meisjeachtig zijn met ruches, roze als bijkleur maar liever niet een heel roze pakje/jurkje/etc. Ik was vandaag bij Wibra, Zeeman en Hema. Hema was de enige die wat meer keus had, ook wat betreft kleertjes voor overdag (jurkjes, pakjes, etc). Zit ik nu gewoon verkeerd te kijken? Of is het echt zo? En waar kan je meisjeskleding voor 0-1 jaar kopen met niet roze als hoofdkleur? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik was bij mexx en daar hadden ze (afgeprijsd tot 50%) wel wat kleertjes met ruches en bloemetjes met blauw. Vond er zelf heel schattig en met de korting scheelde het qua prijs niet heel veel met Hema (op hun site staat het niet, was in de winkel). Ik heb een schattig setje gekocht met creme, lichtblauw en donkerblauw en bloemetjes met 50% korting. Feetje heeft ook een lijn met donkerblauw gehad, alleen kan ik de kleinste maatjes nergens meer vinden. Dirkje heeft ook wel eens setjes zonder alleen maar roze. Weet niet of je toevallig wel eens bij de Makro komt (als je een pasje hebt)? Daar hadden ze ook van Dirkje maar net wat goedkoper. Heb je al bij v&d gekeken?
bij de v&d hebben ze ook leuke kleren voor een meid,ikzelf ben wel erg van de roze maar ik ben ook geslaagd in andere kleuren, donker blauw met wit en wit met rood zeker de moeite waard om eens te kijken denk ik!!
Gefeliciteerd! Als je de juiste merken/winkels weet is er genoeg te koop hoor. HEMA heeft inderdaad veel roze. Ik heb voor mijn dochtertje veel kleertjes gekocht bij Prenatal. Bijv een donkerblauw shirt met een roze stiksel langs de hals, of een donkergrijs jurkje met lichtroze binnenkant. Lief! heeft ook leuke jurkjes en shirts in het grijs en donkerblauw. Van Babyface heb ik witte shirtjes met een paar kleine geborduurde figuurtjes, die is er ook in het paars. Ik vind zelf bij pasgeboren babies donderblauw en antraciet iets te donker, dan staat lichtroze en cremewit veel schattiger. Ik had in maat 50 en 50/56 die standaard newborn setjes van de HEMA, inderdaad met veel roze. Pas vanaf maat 62 heb ik nu vooral andere kleuren. Als jouw dochtertje in maat 62 zit is het voorjaar, dus ik zou niet al te veel uit de wintercollectie kopen, die is toch wat donkderder/somberder vaak dan de voorjaarscollectie. Voorbeelden van wat er nu (mt 62/68) in mijn dochters kast hangt: Prenatal - babykleding - Baby t-shirts - Prenatal - Meisjes t-shirt met print En jurk met ruches | lief! lifestyle Prenatal - babykleding - Baby t-shirts - Babyface - Meisjes t-shirt lange mouw Name It Newborn shirt met lange mouw | kleertjes.com Newborn Toddler detail view Ik combineer een wit of donkerblauw shirt wel altijd met een knalroze broek, zodat het wel duidelijk een meisje blijft
Hmmm ja tis ff zoeken soms hoor hahaha... maaaar er zijn genoeg winkels waar ze niet geheel roze kleertjes hebben maar wel meisjesachtig.. of grijs met roze accentjes.. of blauw met grijs.. Naja ik zou zeggen kijk bij Babykleding, kinderkleding, kinderschoenen & positiemode | kleertjes.com of Z8 Babykleding & Kinderkleding (meeste wel prijzig) Ook baby-dump, prenatal en H&M heeft leuke niet roze dingen. Beetje zoeken.. en dan vind je best wat leuks.
En bij de Prenatal? Daar heb ik destijds een mooi wit pakje gekocht voor als ze net geboren was, van Noppies. Ik ben ook niet zo'n roze type.. Ze heeft heus wel wat, maar meer andere kleuren dan roze. Succes met zoeken!
Ik weet niet waar je woont, maar in brabant *en zal wel in meerdere provincies zijn, heb je jola mode, verkopen ze voornamelijk bakkaboe, daar hebben ze groen, rood, blauw, zwart, oranje, grijs, roze etc. en totaal niet duur!
Feetje heeft hele leuke dingen en niet zo duur. heb daar een paar erg mooie stelletjes van, ook blauw met wit.
Ik ga eens kijken op de verschillende sites! Bedankt! Ik wil inderdaad niet al te dure kleertjes kopen voor het begin (maat 50-56), ze zijn er zo snel uitgegroeid! En in het begin slapen ze nog erg veel dus zullen ze niet veel anders aan hebben dan pyjamaatjes, boxpakjes en makkelijk zittende pakjes. Maar ja je wilt ook wat hebben voor netjes, voor een verjaardag enzo. Dus dat wordt dan shoppen bij bovengenoemde winkels. Ik heb van mijn tante een shirtje met ecru broekje van Prenatal gekregen dat is ook aardig neutraal idd: http://www.prenatal.nl/shop/babykleding-Newborn/Prenatal-T-shirt-met-printje-90447.htm?startValue=&rangeValue=36&prevVisit=true&id=90447
Ik wist niet dat Zara babykleding heeft! Heb even op de site gegeken maar weet niet of dit helemaal mijn smaak is. Wel wat neutralere kleuren en niet alleen roze. Er zitten wel wat leuke dingen tussen. Dus zeker een winkel om in gedachten te houden...
wij krijgen ook een meid en wij zijn ook niet van het roze als hoofdkleur. Mijn favoriete winkels zijn Hema V&D Name it Z8 is echt mijn grote favoriet maar koop er alleen van aanbieding en supersale op hun site omdat ik het gewoon te duur vindt voor het eventjes dat ze het aan hebben. Nu bv wel jurkjes zonder mouw maar met een lange romper en een warme maillot eronder kan het prima. en ben weg van mn macy borgvestje die nu maar 14 ,95 kost is echt een warm vestje voor de eerste tijd.
Bij de supersale van z8 kan je nu heel goedkoop leuke meisjeskleren scoren..voordeel eigenlijk alleen de kleine maatjes zijn er nog SUPERSALE - SUPERSALE | Z8 | Babykleding & kinderkleding
En bedankt he Klikte op de link en kon me gelijk niet meer inhouden, 2 rokjes besteld voor de kleine meid!!
Hahahah.. jij ook al.. gister heb ik ook en hele meut besteld.. voor zo weinig geld..kan je je niet goed inhouden natuurlijk.
Mijn ervaring is dat je de eerste weken juist dag en nacht de gewone kleertjes aan doet. Je gaat zo'n kleintje niet voor ieder slaapje een pyjama aan doen. De newborn kleertjes in maat 50 en 56 zijn vaak zo zacht dat je ze dag en nacht aan doet. Mijn dochter draagt echte pyjamaatjes sinds ze 6 weken is en in een slaapzakje slaapt 's nachts, vanaf maat 62. Daarvoor dus in haar gewone zachte kleertjes. Ik had geen aparte nette kleertjes of boxpakjes.
Mijn schoonmoeder zei dit vandaag ook al: gewoon de hele dag dezelfde (makkelijke) kleertjes (boxpakje, zachte newbornpakjes of pyjamaatje) aandoen, je moet al vaak genoeg iets schoons aantrekken omdat ze spugen ed. En die kleintjes vinden al dat gefrut maar niks. Ikzelf kan me er niks bij voorstellen om mijn gewone kleren in bed aan te trekken, dat vind ik helemaal niet lekker zitten. Maar ja ik ben nog een leek op dit gebied, het is ons eerste kindje Ik wil overigens wel graag meteen de kleine in een slaapzakje laten slapen. Belangrijk is dus dat je vooral makkelijk zittende kleding hebt voor de eerste maanden. Maakt niet zo veel uit wat?