Emma is al 4 dagen ziek. Diarree en overgeven. Vandaag zag ik (naar wat ik meende) bloed in haar ontlasting. Maar manlief zegt: Ze drinkt de hele dag roosvicee (tenminste, ze houdt maar een beetje binnen, maar goed), haar darmen kunnen dat gewoon even niet verwerken. Maak ik me zorgen om niks en heeft hij gelijk?
Naar mijn weten vind je roosvicee niet terug in de ontlasting Ik zou al is het alleen maar voor de zekerheid even contact op nemen met een arts hier over
Toch even bellen met de huisartsenpost. Je kunt beter een keer voor niks gaan, dan een keer te weinig. Veel vochtverlies bij zi'n kleintje is sowieso reden voor wat extra zorg.
Mijn man wil alleen graag de nacht even afwachten. Meestal slaapt ze ook wel eerlijk door tot de volgende dag en slapen is nu ook erg goed toch? Mocht ik het morgen weer zien, dan bellen we sowieso wel even. Of ben ik nu te makkelijk?
ik zou haar ook lekker laten slapen en morgenochtend gelijk kijken en als je het weer ziet, bellen, mocht je het vanavond nog een keer zien dan zou ik wel vanavond nog bellen.
Heeft ze er koorts bij? Als je maar goed in de gaten houdt dat ze niet uitgedroogt raakt. Dit kun je testen door even een beetje huid van het vingertopje op te tillen. Als dit plooitje niet gelijk wegtrekt, heeft ze te weinig vocht. Dan moet je wel naar de huisartsenpost.
Ik zou ook morgen de huisarts bellen. Want kan me niet voorstellen dat roosvicee in de ontlasting terecht komt. Heeft ze ook pijn bij het poepen?
Goedemorgen allemaal. Nou het slapen heeft haar goed gedaan. Ik heb haar om half 9, half 10 en half 11 20 ml. drinken gegeven. En om 6 uur vanmorgen. Nu heeft ze pap gehad en wat thee en dat heeft ze niet overgegeven. Ze heeft nog niet gepoept, dus dat wacht ik nog even af. Ze is wel een stuk vrolijker, maar dat was ze gisterochtend ook wel wat. Nou ik hou jullie op de hoogte, ze was om half 9 wakker en gaat nu weer lekker naar bed.
Het gaat hardstikke goed. Niet overgegeven vandaag, geen diarree, wat meer eten. Dank jullie wel voor de reacties, maar het was ongerustheid voor niks.
bloed bij de ontlasting kan ook zijn na langtijdige diarree, dan is de anus wat geïriteerd en kan een bloedvaatje bij de anus geknapt zijn. Dit is dan niks om je zorgen over te maken. Maar ik snap dat je het zekere voor het onzekere wil weten.