Vanmorgen kwam mijn schoonmoeder Jacob ophalen. Ik was hem nog even aan het aankleden op de commode. Ik trok hem een dikke romper (met korte mouw) aan en daarover heen gewoon zo'n t-shirtje met lange mouw. Ze vond dat ik hem veel te koud aankleedde omdat hij geen trui aankreeg. Wat trekken jullie je kindjes nu aan? Een trui lijkt me in huis veel te warm en in de wagen heeft hij een dikke jas, muts en een warme voetenzak. Ik trek hem zelden een trui aan, en doe ik dat wel dan doe ik daar geen t-shirt onder, maar zo over zijn romper heen.
Ja hoor, ik kleed m precies hetzelfde hier! (Schoon)moeders zijn vaak een tikkie te overbezorgd Jij kent je kind t beste hoor!
Ik vind dat persoonlijk te koud. Charlotte draag deze winter elke dag een romper met lange mouw, een bloesje of shirt en daarover een dunner vestje. Als ze een dikker vest of trui draagt doe ik dat over de romper. Korte mouwenrompers gebruik ik al een paar maande niet meer. Daarbij ligt het er nog aan hoeveel je kindje beweegt en hoe warm het in je huis is. Bij ons is het overdag altijd 19,5 of 20,5, ligt aan de buitentemperatuur. Als het echt koud is dan 20,5 en zoals vandaag 19,5. Verder draagt ze dan nog een rokje met maillot of een broek met sokken, sinds een paar weken heeft ze ook elke dag haar gevoerde laarsjes aan. Ze heeft het nooit te warm of te koud (koude handjes/voetjes of zweten) maar zoals ik al schreef moet je dat aan je kindje kunnen zien en voelen en is het bij iedereen anders.
Als je kindje geen ongeloofelijke koukleum is, dan is dit genoeg hoor. Dochter heeft ook nooit meer aangehad of we moesten naar een koud huis toe gaan. Een trui is in een gewoon huis helemaal niet nodig en buiten in een voetenzak of met een dikke jas aan ook niet. Dochter had een paar truien gehad maar heeft ze zelden aan gehad.
Ik kleed haar ook niet extra warm hoor. Als ik naar buiten ga doe ik of een dikke jas een in de lodger, of in de lodger in de maxicosi en daarover een 3 keer dubbelgeslagen wollen deken.. En ze is nooit kouwelijk...
ik doe ook hetzelfde aan. als ik naar buiten ga hou ik zijn pyama eronder omdat hij pas erg verkouden is geweest en sokjes over zijn handen als handschoentjes. en zijn jas met een los mutsje extra voor goed over de oortjes te trekken. . en dan in de voetenzak. ik heb niet eens gewone truien alleen van die longsleeves van katoen. ik hou niet van kunstmatige kleding voor kleintjes en binnen is het warm zat.
Tja hier ook gewoon een romper, sokjes/maillot, een broekje/jurkje/rokje en een shirt met lange mouwen. Wij hebben niet eens dikke truien eigenlijk, vind dat zo dik en koop dat dus eigenlijk gewoon nooit. Rompers hebben wij ook alleen maar zonder of met korte mouwen, ook nog nooit met lange gekocht. Ik zie ook gewoon niet in waarom ze zo super dik aangekleed moeten zijn. Het is bij de meeste huizen geloof ik in de winter ook gewoon rond de 20 graden binnen, dus echt niet koud en heb ik echt geen trui nodig. Buiten doe je een jas aan en idd een voetenzak in de wandelwagen. Als het in de zomer 20 graden is, dan is een shirtje met korte mouw goed maar in de winter als het 20 graden is moet je ineens een trui aan, heb dat nog nooit gesnapt ! Wij lopen hier zelf overigens binnen ook gewoon in korte mouwen of ik zelfs vaak zonder mouwen, maar oke bij ons is het vaak 21 graden !
Misschien een vreemde reactie van mij, maar dragen jullie zelf nu ook geen trui? Zelf draag ik ook vaak nog een shirt onder mijn trui. Mijn zoontje krijgt al maanden een romper met lange mouwen aan. Krijgt hij een dikke trui aan dan gaat die zo over de romper, anders doe ik hem een t-shirtje over de romper aan en dan een longsleeve of blouse. Zo is het hier altijd gegaan en ik heb nog nooit gemerkt aan hem dat hij het te warm heeft. Kachel staat hier wel op 21,5, maar zo voelt het absoluut niet. Op zijn kamer staat de kachel niet aan, dus slaapt hij bij zo'n 18/19 graden.
Nou lijkt mij niet hoor, hier weigert zoonlief zelfs af en toe zijn broek aan te houden, dus loopt ie lekker met blote beentjes in huis. Tis hier 20 graden binnen, warm zat! En buiten gewoon zn winterjasj erover aan, wel een muts op, want zn haardos is nog steeds niet wat t moet zijn. Maar mijn zoontje is wel een warmtebolletje, hij zweet zich eerder de pan uit dan dat ie t koud heeft.
Ik vind dat je je kindje goed hebt aangekleed hoor. Hier hebben ze een romper aan en een truitje met lange mouwen, soms bij Dani nog een spencer erover heen. Of de romper lange of korte mouwen heeft verschilt erg. Als je je kindje mee naar buiten neemt, is een mutsje, sokjes (uiteraard) en een warme jas voldoende. Ik een trui? nee, haat die dingen. Maar zo wel dan heb ik daar geen lange mouwen nog onder, hoogstens een hempje.
Hier exact hetzelfde. Ik deed een tijdje romper korte mouw+shirt+truitje of lange mouw+shirt en geen trui maar ik merk dat zij het dan koud heeft. We hebben een koude laminaatvloer, dat schilt ook. In de kdv draagt ze ook romper lange mouw+dunne shirt + dunne trui of vestje met het verzoek om trui uit te doen als ze het te warm heeft maar tot nu toe is het nog nooit gebeurd. Daarom denk ik dat ik op de goede spoor ben. Maar ik kan me voorstellen dat het verschillend per kind is. Ons meisje was altijd koudbloedig, net als mezelf - ik slaap met sokjes aan en thuis draag ik 's winters altijd 2 lagen (t-shirt lange mouw + trainingspak bij voorbeld), daarom het verbaast me niet hetzelfde bij mijn dochter terug te zien
Hier ook romper, longsleeve, broek of jurk/rok n sokken of maillot. Soms een dun vestje erover als het erg fris is of het shirtje dun. Naar buiten komen daar een jas en sloffen/schoentjes bij en dan zo in de maxicosi in de auto of de voetenzak van d wagen. Als we d'r dikker inpakken dan smelt ze
Ach, het ene mens heeft het snel koud, de ander snel warm. Goed kijken naar je kindje maar er is geen waarheid in deze. Wat voor het ene kind goed is, is voor het andere niet goed. Even voelen in de nek.. dan weet je genoeg. Wel even rekening houden dat TE warm gevaarlijk is en TE fris hooguit onaangenaam. Hier trouwens ook nooit truien: romper korte mouw, shirt lange mouw, broek en sokken. Alleen in de sneeuw naar buiten doen we soms een warme trui aan (hij heeft er 2) en we hebben één gevoerde broek voor dat doeleinde.
Thuis: 20 graden dus romper (korte mouw of lange mouw), een shirt met lange mouwen erover en een broekje met maillot of sokken. En vaak ook broekje en sokken uit. Vind hij heerlijk. Buiten: hetzelfde maar dan met jasje en in de kinderwagen of maxi cosi 1 dekentje erop. Lijkt te koud gekleed maar hij doet het prima en voelt niet warm en niet koud.
Mijn zoontje krijgt een romper met lange mouwen aan, een truitje/shirtje en that's it. Als we naar buiten gaan krijgt hij zn winterjas aan en ligt lekker in de voetenzak, dus dat is al warm zat. Ik loop zelf niet in tshirts ofzo, vind dat veel te koud in de winter,maar ik ben ook een koukleum. Ik doe hem ook altijd lange mouwen romper aan nooit korte mouwen met dit weer.
inez . wij hebben inderdaad ook een longsleeve of t shirt aan in huis net als onze kleine, en buiten een winterjas en muts op net zoals hem. bij ons is het 21 graden binnen en boven rond de 17/18 graden.