Babyboom 2013

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 0Zebra0, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Pfff vond het verhaal van Max echt heel erg heftig.. dat ze zeiden dat ze toch nog 3 kwartier een gezinnetje zijn geweest en dat hij daarna ging slapen.. pffff vreselijk. Ik ben heel blij voor ze dat ze nu een gezond meisje verwachten.

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Is meisje biet drager van de ziekte? Dat was me niet duidelijk;)

3. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    nee klopt..ik geloof dat meisjes het niet konden krijgen...alleen de jongens en bij jongens was het in hun geval dat 50/50% kans dat hij het dan zou hebben en dan zouden ze weer het hele onderzoekstraject in moeten..

4. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Een meisje is wel drager van de ziekte, maar krijgt het zelf niet.

Een heftige, maar wel mooie uitzending. Ik zag dat ze rond de zelfde tijd uitgerekend was van hun dochter dan ik van mijn zoontje( mrt 2012)
    De kleine is dan nu al weer ongeveer een jaar oud

5. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een meisje is wel drager van de ziekte, ze zal dan zelf niet ziek worden maar kan het dus ooit wel doorgeven aan haar kinderen. Net als bij deze vrouw in baby boom dus.

6. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik heb voorgaande jaren altijd gekeken, maar ik ben er een beetje klaar mee.. Het is echt een beetje té veel sensatie tv aan het worden. Er is en zal altijd veel verdriet, verlies en oneerlijkheid zijn in de wereld er is inmiddels bijna geen tv show meer zonder drama in de focus. Ik vind het gewoon niet meer oprecht. Zowieso Caroline Tensen nooit echt een heel écht oprechte presentatrice gevonden, altijd zo veel mogelijk confronterende vragen stellen om de tranen te laten vloeien enz. Het verhaal van Max als hoofdverhaal van de eerste aflevering is zo overduidelijk om hoge kijkcijfers te trekken ten over d de rug van het verdriet van deze mensen. Het is prachtig dat hun verhaal een happy end krijgt, het is ze zeker gegund..maar ik ben een beetje klaar met dit voyeurisme.

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    NCRV Babyboom - aflevering 1 | Babyboom

en op die site kun je ook alles lezen over de stellen. Ook leuk:)

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Maar 24 stellen dit jaar? Op zich wel beter, is er meer aandacht per stel..
    Valt me ook op dat er wel heel veel in de mmm zitten.
    En 2 stellen die ecd doen, dat vind ik met name erg interessant...

Titania, drama is toch een van de redenen dat mensen kijken? En de deelnemers kiezen er zelf voor, ze worden niet gedwongen...

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

nou idd als je zo gaat redeneren kun je beter helemaal je tv het raam uitgooien.
    Liever een beetje (extra) drama dan de zoveelste Cee-sterren doen hun kunstje formats.;)
    De kandidaten hebben zichzelf hiervoor opgegeven, lijkt mij dat ze vooraf wel weten dat er over heftige persoonlijke onderwerpen gesproken gaat worden en ze dit soort vragen kunnen verwachten. En misschien zijn er ook mensen die het juist als een stukje verwerking zien om het met anderen te delen, dat hoeft niet altijd binnen huiselijke kringen te blijven. Kijk maar eens naar dit forum, hoeveel dames hier een flinke rugzak hebben en graag hun ei kwijt willen met dames die ze irl niet kennen.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind de verhalen altijd erg aangrijpend. Eens wat anders dan de volgende C-ster die zich van een schans stort of in Afrika voor gek laat zetten.

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Inderdaad, zo zien andere teminste ook dat zwanger worden, zwanger blijven en een gezond kindje krijgen NIET vanzelfsprekend is. Gelukkig gaat het vaker goed dan niet goed maar waarom is het dan drama om de stellen bij wie het niet goed gaat op tv te zien?
    Ik vond het erg heftig maar de herkenning is ook wel heel fijn om te zien.

12. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik vind het aan de ene kant ook wel goed juist,
    Want het laat wel zien dat het soms gewoon helemaal niet zo vanzelfsprekend is om een (gezond) kindje te krijgen.

Er komen naar dingen naar voren, waarvan ik niet wist dat het bestond.

13. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #213 titania, 5 apr 2013
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
    Mee eens, qua reality tv heb ik zeker meer met babyboom dan met dat soort shows.ze doen er inderdaad zelf aan mee.. Zoals is schreef heb ik alle voorgaande series ook gezien, ook daar genoeg drama. Dit is puur mijn persoonlijke mening..terwijl ik zat te kijken was ik er gewoon een beetje klaar mee.. Zulk verdriet mag en moet zelf gedeeld worden, ik heb ook een hoge risico zwangerschap gehad die ik hier met vreemden heb gedeeld en veel steun aan heb gehad. maar vooral het stuk dat het gewoon niet meer oprecht voelt. Mede door Caroline dr presenteer stijl. Ook dat is weer puur mijn mening.
    Zo had ik persoonlijk meer met een programma als generatie 2010, die van de buis werd gehaald en waarschijnlijk als saai door velen werd bestempeld. aanloop naar en zwangerschap, wat het doet met je leven, opvoed perikelen zijn voor mij persoonlijk al interessant en herkenbaar om naar te kijken. Er is al niet zo veel tv die zich daar op focust en dat vind ik best jammer.
    Ik heb niets tegen dat ze op tv komen, Ik mis het balans gewoon. Het programma begon meer als random 100 stellen..dwarsdoorsnede van de samenleving.. en daar horen de goede en slechte eindes dan gewoon bij, dat is het leven maar nu ligt de focus daar naar mijn mening niet meer op en is het meer op de sensatie van hartverscheurende drama's in de levens van deze mensen uitlichten ipv waar het eerst meer om draaide. Ik heb ook de profielen van de 25 stellen op de site gelezen en in vergelijking met voorgaande seizoenen zitten er eigenlijk geen mensen meer tussen zonder zon soort verhaal, dat valt mij gewoon op.

14. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap wel wat je bedoelt titiana er moet wel een bepaalde balans blijven. Het programma gaat immers over stellen met een kinderwens en niet specifiek over stellen die erg geel problemen ervaren met het krijgen van kinderen. De focus lag nu erg op het verhaal van de ouders van max ( in mijn ogen prima) maar ben benieuwd naar hoe het programma de komende weken ontwikkeld

15. Maira11

Maira11 Niet meer actief

De serie gaat toch vooral over mensen die zwanger willen worden en zwanger zijn en de problemen/moeilijkheden waar zij tegenaan lopen. Zo hebben vele hun eigen verhaal, de een word jong moeder, de ander had moeite met zwanger te raken, de ander heeft al eerder een kindje verloren. Dan heb je ook een vrouw die er bewust in haar eentje voor kiest of een lesbisch stel, dat zijn geen drama verhalen. Er zijn een hoop verhalen te vertellen en ik vind het alleen maar goed dat sommige mensen ook beseffen dat zwangerschappen helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn voor iedereen. En je ziet toch ook een hele hoop mooie momenten van de zwangerschap.

Maarja ik denk dat het persoonlijk is, maar generatie 2010 was gewoon een hele andere serie. Vond ik ook super om naar te kijken, maar babyboom zijn meer uitzonderlijke verhalen

16. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

WOW! Mooi gesproken!!! En oh zo waar!!! Ook mijn zoontje en ikzelf was gezond voor zover ze dat hebben kunnen onderzoeken. Maar ik ben zeer dankbaar dat ik mijn zoontje heb mogen dragen, voelen schoppen en heb mogen baren. Door mijn zoontje ben ik nu mama! Helaas anders dan verwacht en gehoopt, maar had dit niet willen missen! Ik hoop in de toekomst, als het aan mij ligt zo snel mogelijk, een brusje te mogen verwelkomen. De angst zal blijven maar het verlangen en me wens om voor een kindje te zorgen zijn alleen maar toegenomen met het overlijden van E.

17. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Ik wilde even op je profielfoto reageren. Wat een ontroerende foto, echt prachtig! En zo herkenbaar zo'n klein handje! Mijn zoontje is overleden in mijn buik bij 22 weken en 6 dagen (pure pech) en geboren bij 23 weken en 2 dagen en hij had ook zo'n klein handje.

18. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Heb het vandaag gekeken op uitzendinggemist.nl en toch ook een zakdoekje nodig gehad.....
    Was alleen idd op zoek naar de stellen die meededen en kon dat 'oudere' stel niet vinden op de site?

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik kijk ook weer!

Ben het deels met het verhaal hierboven eens. Iets minder drama en wat meer babygeluk mag wel. Het heet tenslotte "Babyboom"!
    Ik mis een beetje de 'gewone' verhalen met wat meer doorsnee gezinnen. Erg jonge moeders, oudere alleenstaande vrouwen die ervoor gaan of gezinnen met een ziek kind, op zich prima maar dat zijn (hoop ik) geen normale situaties die de norm worden.

Dat Caroline Tensen onoprecht overkomt... ach ja, het is haar werk he. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik van haar moet vinden.
    Over die confronterende vragen: soms is het wel erg duidelijk dat ze emoties willen zien maar sommige vragen zou ik bijvoorbeeld nooit durven stellen, terwijl die wel door je hoofd gaan. Ergens vind ik het mooi om te zien dat letterlijk alles op tafel komt want het is wel iets waar je als ouders op dat moment doorheen gaat maar veel dingen worden niet uitgesproken naar de buitenwereld. Wie weet helpt die openheid andere ouders in een moeilijke situatie.

Ach ja, zie wel wat dit seizoen brengt. Als het echt gaat vervelen met een te hoog drama-gehalte dan ga ik op donderdagavond weer wat anders doen!

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    #220 Berte, 7 apr 2013
    Laatst bewerkt: 7 apr 2013
    Dit lees ik bij heel veel reacties.

Maar wat is een doorsnee gezin?
    1/5 zwangerschappen eindigt in een miskraam
    1/6 stellen heeft medische hulp nodig bij het zwanger worden
    1/50 zwangeren die de 12 weken grens passeert zal geen levende baby mee naar huis kunnen nemen.

Even dat laatste cijfer verduidelijken: 1/200 verliest haar kind in het tweede trimester, 1/100 bevalt van een doodgeboren kindje, de rest van dit cijfer komt door kindjes die door complicaties niet levend mee naar huis gaan. Denk daarbij bijvoorbeeld aan prematuren.

Daarnaast is het echt niet uitzonderlijk als een man met een jongere vrouw aan kinderen begint, zijn er genoeg vrouwen die dolgraag samen een kindje willen en zijn er ook genoeg vrouwen die een kind willen zonder partner.

Dus wat is er nou doorsnee? Ik hoef in mijn omgeving niet ver te zoeken om dergelijke situaties ook aan te kunnen wijzen.

Overigens zou ik nu niet aan een zwangere adviseren om dit programma te kijken, als ik even terugdenk aan hoe ik tijdens mijn zwangerschap was. Ze lijken nu voor een andere groep kijkers te kiezen.

En verder gaan ze inderdaad wel voor de tranentrekkers, ze plaatsen het niet meer in het grotere perspectief.

Deel Deze Pagina