Babyboom 2013

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 0Zebra0, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Dat vond ik ook. Een ex verslaafde kan volgens mij maar beter ver weg blijven van alle soorten drugs en alcohol. En dan als excuus dat de meeste mensen alcohol drinken maar hij dat niet mocht, uhm ja omdat hij zoveel had gedronken in het verleden waardoor hij die alvleesklier ontsteking (als ik het goed heb) had.

Maar goed, vind Babyboom niet meer wat het was, vind het erg saai worden.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd :$ ik dacht dat ook gelijk

Maar vond het errrrug dom van het blowen als ex verslaafde
    Had dan een paracetamol of andere medicatie tegen de pijn genomen ipv drugs, daar valt wiet namelijk ook onder

Ook opmerkelijk dat ze al bezig waren met zwanger worden toen ze elkaar net 3 maanden kenden, geen werk, geen woning, EN nog zwaar verslaafd

3. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een babyboom-aflevering van herkenningen..... Zowel de endometriose als de meerdere miskramen kwamen voorbij, alleen dan niet bij 1 persoon ;)
    Pfffffffffffff waarom ik????????

4. knap

knap Niet meer actief

Heb het niet gezien.
    Morgen uitzending gemist eens kijken. En kijken wat Rozemarijke en Daantje bedoelen misschien dat ik het dan ook snap haha.

Maar zullen ze van babyboom niet hier soms mee lezen en dan stellen er uit pikken??? Als er bekende verhalen komen waar van je denkt:(

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Was idd erg er kenbaar de verhalen, slik momentje .
    Moest dan ook aan velen van jullie denken.
    Zou er ook ooit een stel komen die net als ik kinderloos blijven?
    Al zou dat alleen maar zijn om nog meer te laten zien dat het niet zo maar gaat kindje krijgen.

Knap@ Als ik het goed heb komt deze aflevering op ned 2 om 15 uur vanmiddag .

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mee eens, was nog niet halverwege en ik viel bijna in slaap.

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herinner me Fanny en Olof uit de eerste serie. Zij zijn uiteindelijk, geloof ik, voor pleegouderschap gegaan.

8. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Dit seizoen valt mij tot nu toe ook een beetje tegen. Vond de aflevering van gisteren ook erg saai. Het is mij ook allemaal een beetje teveel drama. Had liever dat ze de zware verhalen wat meer afwisselen met de wat luchtige verhalen.

9. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Ik kijk ook elke week Babyboom en vind het inderdaad anders dan de voorgaande jaren. Ben er nog niet over uit welke ik leuker vind/vond. Wat me wel heeeel erg stoorde aan gisteren was dat Caroline het steeds had over 'miskraam' bij dat stel waarvan die man aan de drugs heeft gezeten! Ik kan daar heel slecht tegen! Een miskraam is tot 12 uiterlijk 13 weken! Alles wat daarna komt is een doodgeboorte en valt niet onder een miskraam! In mijn ogen dan! Ik ben zelf mijn zoontje verloren bij bijna 23 weken zwangerschap. Dit door pure pech. Hij was helemaal gezond net als ik. Als mensen dan een vergelijking maken met een miskraam wordt ik heel boos! Want het is een doodgeboorte en geen miskraam! Daarbij weet ik ook hoe een miskraam aanvoelt want voor ik mijn zoontje verloor was ik eerder zwanger geweest van een tweeling. Helaas waren die gestopt met groeien bij 7 weken en 5 dagen en kwam ik erachter bij 10 weken zwangerschap. Ik ben toen gecureteerd bij 10 weken en 6 dagen zwangerschap. Wel eens waar geen echte echte miskraam, maar het gevoel is hetzelfde als bij een miskraam. Je wereld stort in. Je voelt je leeg. Je voelt je slecht en er niet meer bij horen. etc...
    Dit moest ik even kwijt hoor!

Voor de rest vind ik Babyboom de afgelopen afleveringen inderdaad zwaar beladen. Zijn er dan geen 'normale' stellen meer waarbij het gewoon gelijk goed gaat? Ik zou het fijn vinden die ook te zien. Zeker nu ik opnieuw zwanger ben en al genoeg nare zwangerschappen om me heen heb meegemaakt en natuurlijk die van mezelf.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik vind deze serie niet zo omdat de nadruk erg op het moeilijk of niet zwanger worden wordt gelegd en complicaties. De eerste series met de collectieve zwangerschapstest vond ik veel leuker!

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Tja, echt slim was het inderdaad niet om te blowen. Zeker niet als je hele recht op behandeling op het spel staat! Maar ik heb in mijn leven ook wel eens eens verkeerde keuzes gemaakt en hij heeft zich goed herpakt.

Mooie aflevering vond ik het, maar vorige week vond ik het mooier. Volgens mij ben ik een van de weinigen die zich er niet aan storen dat het zware verhalen zijn :p

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het was ooit bedoeld volgens mij om allerlei stellen te volgen. Ik vind dit niet echt 'geschikt' om naar te kijken als je begint met het proberen om je kinderwens in vervulling te laten gaan. Dan zijn deze voorbeelden wel deprimerend als ik eerlijk ben. Hoe erg ook he want het lijkt mij heel erg als je in de mmm terecht komt.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Voor zover ik weet wordt het door medici aangeduid als miskraam tot de 18 weken, dus in dat opzicht maakt Carolien geen fouten... Hoewel ik het wel met je eens ben, gevoelsmatig zou het met die termijn ook niet meer als miskraam gelden voor mij. Ik stoorde me er ook een tijd aan dat mijn eerste dochter 'een miskraam' werd genoemd. Dan zei ik altijd 'huh, ik heb geen miskraam gehad hoor?' vooral bij mensen die best weten hoe het echt zat.
    Doodgeboorte vind ik ook geen goede benaming, mijn dochter kwam er gewoon levend (en huilend) uit en is pas na 1 uur buiten de baarmoeder overleden.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Denk trouwens dat de reden waarom er geen 'gewone' stellen worden gevolgd, meer is juist doordat de opzet van het programma zo anders is.
    Als je samen aan tafel/op de bank met die Carolien tegenover je zit, kan je natuurlijk wel honderduit praten over problemen waar je tegenaan loopt maar als je een makkelijke zwangerschap hebt, niet ziek bent, snel zwanger bent geworden, geen miskramen of overleden kindjes hebt gehad etc. ben je daar natuurlijk ook snel over uitgepraat...

15. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Vind ik ook zo moeilijk altijd. Ik zeg altijd vroeggeboorte en overlijden, want mijn zoontje heeft ook nog geleefd, bewogen en geluidjes gemaakt. Het was inderdaad geen doodgeboorte.

Maar miskraam vind ik ook altijd zo'n akelig woord, hoewel toch aardig wat mensen dat woord gebruiken. Ik heb zelf ook een miskraam meegemaakt met 8 weken. En vond het ook heel moeilijk, maar vond het absoluut niet te vergelijken met mijn zoontje. Een klein mensje die sprekend op zijn vader leek waarvan ik ben bevallen, die in mijn armen is overleden.

16. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Fanny en Olof hebben om onverklaarbare redenen nooit kinderen gekregen! En die vrouw van het Ajaxstel (weet ff de naam niet meer) is onvruchtbaar en haar vriendin heeft haar eicellen afgestaan zodat ze uiteindelijk wel mama is geworden.

Offtopic: Wat erg voor je meid! Veel sterkte! Is zo'n forum dan niet heel erg confronterend voor je of vind je er juist veel steun? Of allebei?

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Oja is ook zo olof en fanny diep terug graven maar idd waren zij er op .
    Die ajaxs stel hebben een kindje .
    Ging mij om stellen zo al olof en ik zeg maar.
    Mis komen er meer stellen, ben wel benieuwt hoe die hun leven nu in delen,

Ik zit hier al erg lang op het forum meis en krijg steun genoeg , al word mijn topic alleen nog veel gelezen en ik er meer schrijf dan ik er nog reacties krijg.
    Zit veel in de lounge erg leuk , ik lees ook meer dan ik soms schrijf.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind dat juist ook wel mooi, dat er juist heftige of niet-alledaagse verhalen behandeld worden. Fijn dat er aandacht is voor die kant.
    Nou hebben wij zelf ook wel eea meegemaakt op dat gebied en is het ook wel helend om dit dan te zien, te horen hoe anderen met hun pijn hebben gedeald...
    Ik heb de eerste babybooms nooit gekeken, (wel een fragmenten, maar meer niet), maar dit spreekt me dus juist wel aan, zeker na de afgelopen paar jaar hier...

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een miskraam is een zwangerschap die voor een bepaalde termijn misloopt. Dat je een curettage hebt gehad en niet spontaan bent gaan vloeien en zo je kindje verloren, betekent niet dat het geen echte miskraam is hoor! Je verdriet hangt niet af van de vraag of je echt weeen en pijn hebt gehad, of dat je kindje operatief is weggehaald!

Wat iemand anders verder al zegt: volgens mij wordt het medisch gezien tot een week of 16 of 18 als miskraam gezien, maar gevoelsmatig is dat natuurlijk totaal anders...
    Ik heb dat verschil al tussen de eerste twee miskramen, (beide keren tussen 8 en 9 weken gestopt, maar pas achter gekomen bij 12 en 11 weken en de eerste keer afgewacht tot het spontaan kwam bij 14,5 week), en de laatste miskraam, die heel vroeg al misging. Die laatste heeft er niet zo ingehakt, (ook omdat ik bij de test dacht: Nou, eerst maar eens zien...).
    Een vriendin van mij heeft eenmaal bij 18 weken en eenmaal bij 16 weken een kindje verloren en dat is toch wel echt anders dan onze miskramen. Zij hebben hun kindjes ook echt namen gegeven, begraven.

Maar medisch gezien klopt de term dus wel :( En ik mag toch aannemen dat daarover gesproken is vooraf, en dat het voor dit stel waarschijnlijk OK was om het over een miskraam te hebben.

20. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Mijn zoontje valt helaas wel onder de noemer 'doodgeboorte' omdat hij overleden is in mijn buik. Maar in jouw geval klopt die benaming dan ook weer niet.

Deel Deze Pagina