Babyboom 2013

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 0Zebra0, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

Ik weet ook het verschil tussen een missed abortion en een miskraam. Maar ik bedoelde dat beide gevoelsmatig hetzelfde liggen. Ik denk wel dat het er inderdaad vanaf hangt hoe ver je al zwanger bent als dat gebeurd en ook je gevoel tijdens die weken in de zwangerschap. Ook denk ik dat het afhangt of het je eerste zwangerschap is of al de tweede, derde of vierde. Niet dat dat gevoel dan minder is. Maar bij de eerste zwangerschap ga je er toch eigenlijk van uit dat het jouw niet zou overkomen. Maar nogmaals, de pijn en het gemis blijft hetzelfde!

Ik vind het echt hel stom dat een zwangerschap bij 16 weken nog een miskraam wordt genoemd! Want in die termijn komt het kindje toch niet zomaar opeens op de wereld zoals dat wel het geval is onder de 13 weken? In ieder geval gaf ik enkel MIJN MENING hoe ik erover dacht en bedoelde er voor de rest niks mee.

Mijn zoontje valt helaas wel onder de noemer 'doodgeboorte' omdat hij al in mijn buik overleden was. Dit was bij 23 weken zwangerschap. Mijn zoontje heeft ook een naam (die ik hier geheim wil houden). Ook is hij begraven en staat hij ingeschreven in het bevolkingsregister in onze gemeente! Hij was een mooie mix van mijn man en mij en hem verliezen is totaal niet te vergelijken met mijn missed abortion! Toch staat mijn tweeling ook vermeld op mijn zoontje zijn steen.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik bedoelde het ook niet als kritiek, maar juist precies andersom, omdat je zelf leek te zeggen dat je miskraam geen echte miskraam was, omdat je gecuretteerd bent... maar hoe je kindje ter wereld gekomen is, maakt niets uit voor het verdriet, dat wilde ik zeggen.

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

Vind het juist wel goed dat ze dit allemaal laten zien. Er zijn nog heel veel mensen die denken dat een kindje krijgen vanzelfsprekend is.

4. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik vind het ook niet leuk. Hiervoor was het meer aan afspiegeling van de maatschappij, daar horen verhalen bij waar het minder makkelijk gaat maar ook verhalen waar het wel direct lukt, en dat vind ik nu wel missen.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel en ik had hetzelfde tijdens het zien van de uitzending. En ook tegen mij heeft iemand een keer miskraam gezegd terwijl ons zoontje is overleden bij ruim 22 weken. Terwijl ik ook een miskraam heb gehad bij 7,5 week en dat vond ik idd toch wel heel anders.
    Ik kwam dit tegen op internet dus officieel heet het blijkbaar een miskraam tot 16 weken in NL. Al zou niet willen dat ze het zo zouden noemen als het over mijn kindje zou gaan.
    Veel sterkte trouwens, heftig wat je hebt meegemaakt en herkenbaar ook. Bij jou ook pech dus:(

Een miskraam is een spontane afbreking van een zwangerschap tot 20 weken (door de Wereldgezondheidsorganisatie gedefinieerd; in Nederland wordt gesproken van een miskraam tot 16 weken.) De medische term hiervoor is 'spontane abortus', maar omdat 'abortus' in de spreektaal wordt gebruikt voor een opzettelijke zwangerschapsafbreking (officieel: abortus provocatus), wordt dat woord vaak met enige voorzichtigheid gebruikt bij ouders die ongewild een zwangerschap verliezen.
    Een doodgeboren baby is een baby die na de eerste 20 (of ander aantal, definities variëren) weken van de zwangerschap geboren wordt, maar al voor de geboorte overleden is (intra-uteriene vruchtdood) of bij de geboorte overlijdt

6. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Is het trouwens normaal dat zijn urine na gekeken werd? of komt dat door zijn verleden? de eerste reactie van mijn vriend was namelijk; dat heb ik nog nooit hoeven doen!!

Ik snap wel dat men dit allemaal heel zwaar vind en natuurlijk was het fijn geweest als het beide was geweest; de 'gewone' zwangerschappen en de mmm zwangerschappen...maar opzich ben ik wel blij dat er over gesproken word want buiten ons om is er niemand in onze omgeving die in de mmm zat en leek wel of er een taboe opzat, men durfde nooit te vragen en gaan inderdaad vaak uit van het feit dat het 1,2,3 zo lukt,.... helaas is dat niet zo...
    maar moet eerlijk zeggen dat ik babyboom voorheen nooit gezien heb, juist omdat ik het toen erg moeilijk vond.....

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Deb27 vroeg ik me ook al af...wel goed trouwens dat ze dat moesten doen. Maar volgens mij moest hij dat alleen omdat hij dat verleden had met de drugs.
    Verder vindt ik het ook maar gek dat hij, ondanks een verslaving, toch nog een jointje opsteekt. Dan is je wens voor een kindje niet groot genoeg toch?

@Prinsessa ben het wel met je eens ;)

8. Vertrouwen

Bedankt voor het sterkte wensen! <3 Jij ook nog sterkte hé?! Het blijft gewoon zo moeilijk dat er geen reden gevonden is en 'pure pech' was. :(

Fijn dat je dat gevonden hebt! :) Maar ik blijf het maar raar vinden dat het tot 20 (?! :$) weken maar in ieder geval tot 16 weken is! In mijn ogen stopt een miskraam gewoon als het kindje ouder is dan 13 weken. Maar daar ben jij het dus ook mee eens. ;)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Maar in de vorige babyboomseries werd ook over vruchtbaarheidsbehandelingen en moeilijk zwanger kunnen worden gesproken... Het lag er alleen niet zo dik bovenop als nu.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik hoop niet dat je mijn reactie vervelend vond, trouwens. Excuses als dat wel zo is. Zoals ik al zei, voor mij ligt het gevoelsmatig ook anders maar had het alleen over officiële termen!

11. Vertrouwen

Het is fijn dat je uitgelegd heb hoe je het bedoelde. ;) Ik vatte het anders op, maar nu begrijp ik je. :)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

jazeker maar nu wordt er alleen maar over gesproken ...
    Ik vindt het ook iedere keer zwaar beladen uitzendingen en dat was voorheen niet zo erg hoor;)

Zeker goed om te zien hoe het ook moeilijk kan gaan....maar het kan ook makkelijk gaan. Ook dat hoort bij babyboom vindt ik

13. Islah

Islah Niet meer actief

Vind ik ook. Voor de meeste mensen is het ook iets wat makkelijk gaat (wat niet betekent dat dat altijd zo is!), statistisch gezien gaat het vaak makkelijker dan problematisch en daarmee is het (deze babyboomserie dus) geen afspiegeling van de maatschappij meer.

14. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik ben het wel eens met voorgaande reacties. Ik vind het echt wel goed dat er ook aandacht wordt besteed aan stellen waarbij het allemaal niet zo goed/makkelijk verloopt. Maar ik mis de luchtige verhalen.
    Ik kijk nog steeds graag naar het programma, maar vind het toch minder leuk om te kijken als eerst.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dat kan zo zijn maar het was leuker geweest als er ook stellen tussen zaten die bijvoorbeeld een aparte levensstijl hebben of overtuiging. Beetje afgewisseld met wat luchtigers.

16. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Vanavond om 21.30 weer babyboom tijd! En met een terugblik op een stel uit een vorig seizoen

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik wil toch even iets zeggen over de mensen die er hier over vallen dat die jongen van vorige week heel soms nog een jointje opsteekt na zijn verslaving;
    het is heel makkelijk zeggen; dat doe je niet na zon zware drugsverslaving etc etc
    maar ik ken de andere kant van zon verhaal; mijn zwager is ook zwaar verslaafd geweest, die zat op gegeven moment aan de crystal meth en speed.
    daar is hij radicaal mee gestopt toen hij erachter kwam dat mijn zusje zwanger was maar heel af en toe blowt ook hij nog. en dat is echt heel af en toe
    hij zegt dat dit voor hem de manier is om van de zware drugs af te blijven en te ontspannen
    ik denk dan zo; 100x liever heel soms een jointje opsteken dan een terugval naar de harddrugs!

zo; dat is mijn mening!:)

18. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Oh echt! Dat is dan voor het eerst dit seizoen, ben benieuwd welk stel! Of zou het Alex en Marianne zijn? Zag iets op FB langskomen over hen, ben benieuwd!

19. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik denk ook Alex & Marianne inderdaad want ze heeft zelf ook op de Babyboom FB gereageerd dat we het vanavond zullen zien. Zo leuk!

20. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL

Deel Deze Pagina