Kan ovutest later weer positief worden??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by peps, Mar 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peps

peps Actief lid

Dec 27, 2009
    308
    1
    0
    Wie weet of een ovutest eerst positief(dus eisprong) daarna negatief en voor je NOD weer positief kan worden??
    Of betekent het dat als je ovutest weer negatief wordt dat zwangerschap uitgesloten is???
    Wie heeft hier ervaring mee??

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Een ovulatie test is om je ovulatie te meten.
    Dus in principe wordt hij na je ovulatie weer negatief... Dan heb je je LH piek gehad en het LH meet de ovulatie test.

Er zijn meiden die positief testen vlak voor hun NOD of op hun NOD met een ovu test, dat komt omdat het HCG hormoon wat je aanmaakt als je zwanger bent chemisch erg veel lijkt op het LH hormoon...
    Maar het is dus geen betrouwbare test....

Ik hoop dat ik je vraag zo een beetje heb kunnen beantwoorden.

3. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    mijn versie ken je al he ;)

4. TessMe

TessMe Niet meer actief

Dat kan zeker!

Ik heb 16 feb een positieve ovutest gehad. 3 dagen later was hij negatief. En op me NOD testte ik weer positief met de ovulatietest. Omdat deze niet bedoelt zijn om een zwangerschap vast te stellen heb ik de volgende ochtend met een zwangerschapstest getest en zie mijn banner:D

Liefs

5. peps

peps Actief lid

Dec 27, 2009
    308
    1
    0
    Nog ff een vraagje....heb jij tussendoor ook nog negatief getest dan?? Bij mij is ie 7 dg positief geweest (v cd 14 tm cd 21) en sinds vandaag negatief.
    Misschien zijn de testen bij jou tussendoor wel positief gebleven zonder dat je t wist???

Sorry zie nu dat je mn vraag al beantwoord hebt!!!

6. TessMe

TessMe Niet meer actief

Ja klopt. Hij was inderdaad tussendoor negatief. Ik heb zelfs een week voor me nod nog een ovulatietestje gedaan en die was ook negatief. Pas echt op me nod gaf de ovulatietest positief aan. En ik bleek dus ook zwanger.

7. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    En nog steeds een posi test ??

8. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

May 24, 2007
    1,849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik heb 8 dagen geleden 2 psoitieve ovu testen gehad.
    Niet knal maar wel positief. Vandaag dus een knal positieve test, terwijl me ei allang geweest is. en zo knal psoitef als vandaag heb ik het nog nooit gehad. De test streep stond er gelijk heel duidelijk op en toen pas kwam de controle streep heel licht.
    ik Ga morgen ochtend toch maar een zwangerschapstestje doen
    [​IMG]:)

Share This Page