Babyboom

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 25 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Nee. Ik werk avonden en ook weekenden. Ze is mijn laatste basisschoolgaande kind en ik vond het heel erg genieten zo saampjes zonder de anderen erbij. Ik vind het irritant dat door het geneuzel op het plein van een stel dames met veel tijd, ik mijn dochter dus soms lange tijd niet zie en dit anders had gekund. Wat voor de één vanzelfsprekend is hoeft voor de ander niet ook te gelden ;)

Wellesnietes vindt dit leuk.
  2. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja juist daarom :) zullen ook veel ouders zijn op school waar het goed voor uitkomt. Dus ik bedoelde het een positieve draai voor je te geven ;)

3. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Dat vind ik lief!
    Klopt hoor. Er was sprake vanaf volgend jaar continuerooster door te voeren. Dus ik was een beetje zuinig op deze laatste maanden. Hormonaal sentiment. I know, i know. Maar toch.. :D

Wellesnietes vindt dit leuk.
  4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Al had je het pas tijdens de lockdown besloten, maakt toch niet uit? :)

Mensen krijgen gewoon kinderen, lockdown, oorlog, ... Kinderen blijven gewoon geboren worden, en dat is maar goed ook.

Hier gewoon niet bewust bij stil gestaan, een derde stond op de planning, en hoewel ik nu niet uitkijk naar eventueel bevallen met een mondmasker aan, ik had nog minder zin om onze plannen aan te passen aan een stom virus.

bluedrake vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Los van de inhoud van dit topic, je bent nu toch zwanger? Dan is ze toch niet je laatste basisschoolgaande kind? (Gewoon nieuwsgierigheid hoor, ik snap dat het niet leuk is als je werkplanning wordt omgegooid)

6. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    @Dubbelgeluk klopt. Maar over vier jaar zal er nog wel een continuerooster zijn. Dus "tussen de middag" kan maar zo definitief finito zijn!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Dan snap ik het. Mijn zus maakte wel eens in de ochtend tosti’s voor de kinderen, wie weet, wordt dat een nieuwe traditie!

8. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Daar heb je gelijk in. Echter word het nu in de samenleving gebracht alsof het komt door de situatie waarin we nu leven. Het zal zeker meespelen, echter is dat niet voor iedereen zo.

Snap je helemaal met dat bevallen en een mondmasker op... niet de ideale situatie nee.

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Tuurlijk is dat niet voor iedereen zo, maar het maakt ook gewoon helemaal niks uit.

Wij zijn veel samen thuis geweest, terwijl mijn man als militair normaal vaak weken weg is. Dus mss ging zwanger worden wel vlotter daardoor en hebben we wel echt een lockdown baby, maakt toch helemaal niks uit :D

GossipGirlxoxo, Wellesnietes en bluedrake vinden dit leuk.
  10. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb er geen spijt van gehad. Alleen jammer dat mijn man in het begin nergens mee naar toe mocht. Maar verder vond ik het prima te doen en heb ik het niet anders ervaren.

Ja nu in de kraamtijd, lekker rustig :oops::D

GossipGirlxoxo en bluedrake vinden dit leuk.
  11. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    #31 Striae, 30 nov 2020
    Laatst bewerkt: 30 nov 2020
    Ik ben nu zwanger en heel eerlijk ik vind het de meest ideale periode nu met lockdown. Ik heb toch nergens energie voor, dus ik mis het ook niet. Ik woon vrij afgelegen en daardoor merk ik er thuis weinig van en kleine kans op besmetting. Ook bevalt het mij wel erg goed dat er niet van die mensen zijn die een aanval doen op mijn zwangere buik. Vorige zwangerschap heb ik er een paar van mij af moeten meppen. En ik hoef me niet schuldig te voelen als ik verjaardagen mis omdat ik zo moe ben :) het zal straks wel vreemd zijn met kraamvisite, maar misschien ook wel lekker rustig. Ik beval in maart en dan is het einde van de corona misschien al wel in zicht.

Als dit mijn 1e kindje was geweest had ik er denk ik wel meer moeite mee gehad. Dan zou ik mij veel meer vervelen. Nu ben ik gedurende de dag vrij druk met m dat de dagen voorbij vliegen

12. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Hier bevallen tijdens de 1e lockdown en stiekem wel lekker die rust. Geen geren van school naar alle sporten en vriendjes. Ben bevallen van mijn derde en keer vooraf wel op naar al dat geren en gesleep met een baby maar dat is dus helemaal niet voorgekomen.

13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik herken het wel. Nu 8 weken zwanger van ons eerste kindje en vind het wel prima dat er weinig mogelijk is qua uit eten/feestjes etc. Ik sta fulltime voor de klas en ben helemaal afgedraaid na een dag/week werken. En misselijk hahaha! Heerlijk dat je dan nu dus niks hoeft te missen of je hoeft te verontschuldigen.

Vaasje en Striae vinden dit leuk.
  14. RLSD

RLSD Niet meer actief

Hier een "lockdown" baby, ik ben uitgerekend in februari. Wat anderen ervan vinden dat wij onze plannen voor een 3e kindje niet in de koelkast hebben gezet vanwege corona interesseert ons vrij weinig.

Gelukkig ondervinden wij vrij weinig last van corona, mijn man mag tot dusver bij elke afspraak naar de vk mee etc. Ik ben heel de zwangerschap al ziek dus dat het sociale leven beperkt is nu vind ik dan ook totaal niet erg, voor mij alleen maar makkelijker om me aan de voorgeschreven rust te houden :thumup:

15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Wij hebben echt getwijfeld of we nog voor een baby wilden gaan toen Corona in beeld kwam. We waren sinds november aan het proberen... en toen het in NL kwam hadden we de kleine, die nog niet verwekt was, al zo in ons hart zitten, dat we het niet meer los konden laten. Maand later testte ik positief

Deel Deze Pagina