vanaf welke leeftijd st maarten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MaryWoods, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    het onderwerp zegt het al: vanaf wanneer ga je met je kindje een paar deuren langs met een lichtje/lampionnetje?

Ik twijfel of ik straks met mn zoon zal gaan: Hij wordt in dec 2 (maar loopt wel wat achter in ontwikkeling). Hij snapt er natuurlijk niks van, maar vindt het lichtje wel super!!!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij zijn vorig jaar al wel geweest, naar onze vrienden en naar mijn man zijn ouders. Hij begreep het toen ook niet maar vond idd het lichtje erg boeiend. Maar eigenlijk zijn ze er dan nog te jong voor, hij zal t niet missen zeg maar ;)

Nu dit jaar is hij ontzettend enthousiast en veel gezongen/geoefend ;p (en is met papa mee) dus ben benieuwd hoe hij het allemaal gevonden heeft straks!

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    vorig jaar zijn we wezen sintemaarten en dit jaar weer, we gaan dan alleen langs de opa's en oma's en dan een paar buren.
    aangezien ze een dag voor sintemaarten jarig is doen we maar een paar want al die indrukken van en jarig zijn en sintemaarten dat is nog al wat voor zo een kleintje

4. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi,

Koen (hij wordt 2 in januari) heeft vandaag voor het eerst zijn Sintmaarten gelopen. Hij hield het 4 huizen vol en toen zijn we gestopt. Hij snapt er niet echt wat van, maar inderdaad zijn lampionnetje was middelpunt van de belangstelling en die liet hij trots aan iedereen zien.

Na het lopen heeft hij snoepjes uitgedeeld bij de deur en dat vond hij volgens mij veel leuker dan het lopen :D

Groetjes,

Kim

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Wij hebben 5 huizen gedaan en dat was voor Isabella genoeg.

En ze zong het liedje van Bob de Bouwer. :D

Ach dat vonden ze ook mooi.

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    thanx meiden!

we zijn toch maar even bij een paar buren langs geweest. Hij vond et alleen heel spannend in het donker, dus wilde niet zelf lopen (moest hem dus tillen ;) )
    Praten doet hij nog niet, dus zingen al helemaal niet, maar hij vond het volgens mij toch wel gezellig...! Hij was achteraf fijn snoepjes aan het sorteren en op het aankleedkussen bij het pyama aantrekken was hij een liedje aan het brabbelen ;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Leuk He!

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    thomas toch nog genoten van de sintmaarten.
    de lampjes en de kinderen die zongen vond Esmee ook het leukste, ja en de snoepjes in haar tasje,liefst at ze het allemaal gelijk op

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    vind haar nog veel te jong hoor, ze vind het enorm boeiend als hier kinderen aan de deur staan.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier wel gedaan, Demi is bijna 2.
    MEt buurkindjes. De buurmeisjes zongen en hun broertje (ook bijna 2) danste samen met onze dochter op de liedjes hihi.
    Het was alleen moeilijk voor haar te begrijpen dat het snoep niet allemaal meteen gegeten mag worden.

11. Wij hebben ook net Sint Maarten gelopen met Djenno en zijn neefjes en nichtjes. Hij heeft het denk ik zo'n 6 huizen volgehouden en toen had hij geen interesse meer in zijn lampion, die heeft hij een gooi gegeven. De bakken met snoep vond hij nog wel interessant maar hij wilde zijn snoepjes niet aan papa of mama afgeven. Gevolg is dat hij soms de snoepjes wel eens in iemand anders zijn bakje gooide omdat hij zijn handjes moest legen om weer opnieuw een snoepje te pakken haha

Volgend jaar zal hij het vast nog leuker vinden!!

Deel Deze Pagina