Volgende week gaan we op vakantie naar het buitenland en ik ben met het medicijnlijstje bezig. Kom nu aan bij de diarreeremmer, maar de standaard pillen zijn niet voor kinderen. Bestaat er eigenlijk wel iets voor kinderen om hevige diarree te stoppen?
eerlijk gezegd; geen idee, maar ik merk dat zowel bij spugen, als bij diarree, ze toch wel opknappen als ik ze dan wat ORS geef. Ik weet niet of het toeval is of niet. Maar ik had om die reden dus ORS bij altijd.
Ik ben de naam even kwijt, maar er zijn staafjes poeder te krijgen, die speciaal voor kinderen zijn. Ik heb het twee jaar geleden gekocht, toen we met onze meid naar Corfu gingen. Verkrijgbaar bij het Kruidvat, volgens mij.
Kruidvat heeft alleen nog maar capsules of pillen; https://www.kruidvat.nl/geneesmiddelen/spijsvertering/c/30119?q=::Klacht:diarree Maar eigen huis merk mag vanaf 2 jaar; Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed Onthoud wel dat je bij diarreeremmers je de veroorzakers juist in het lichaam houd. Diarree is een reactie van het afweersysteem om een schadelijke stof (bacterie) het lichaam uit te werken. ORS is ook verstandig om mee te nemen.
Als het niet hoeft, dan zou ik inderdaad geen diarreeremmer gebruiken. Heb het zelf wel eens gebruikt, vervolgens kon ik een week niet naar de wc en liep ik krom van de buikpijn. Het werkte dus iets te goed... De bacteriën kun je beter niet opsluiten, dan ben je er sneller van af. Maar ik kan me voorstellen dat je zoiets bij je wilt hebben in geval van nood. Een kind heeft sneller een ongelukje en is niet zo berekend op diarree. Zeker als je lang onderweg bent, kun je beter geen ongelukjes hebben. Dus ik neem het ook altijd preventief mee. Tot nu toe nooit hoeven te gebruiken, gelukkig.
Hier heb ik van de pediater Tiorfan voorgeschreven gekregen. Kan gegeven worden vanaf 1 maand oud. Je hebt de baby versie en de junior versie. De junior versie is vanaf 1 jaar. Hierdoor poepen ze nog wel dus het verstopt niet maar het maakt het vaster en na een dag of max 2 gaan ze weer normaal. Natuurlijk is dit een middel voor diarree op te houden maar het neemt de oorzaak niet weg he. Je moet het maar eens googelen. Edit: net even gedaan en in Spanje is het Tiorfan maar in het nederlands heet het Tiorfix.
Ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Als ze in zo'n land diarree krijgen is dat vaak door een bacterie. Die wil je juist het lichaam uit hebben en niet binnenhouden met zo'n remmer. Beter is beheerst laten overwaaien met ORS.