Hoi dames, Weet iemand van jullie een spreuk/gedichtje oid om op het kaartje van de babyborrel te zetten,dat we liever geen kleertjes krijgen maar een bon of zoiets.. wij hebben zelf al heel veel kleertjes gekocht dus vind ik het sonde als we die ook nog van veel mensen krijgen. En we hebben een babyborrel voor zo'n 150 personen. Kom er zelf niet zo goed uit...
Wij hadden bij de vorige: Kleertjes en speelgoed heb ik al genoeg Vind u het goed als ik een centje vroeg? Zo verplicht je het niet. Wij hebben toen veel cadeaubonnen gekregen maar dat is natuurlijk ook erg handig!
waarom maak je geen verlanglijstje op lijst.nl. je kiest zelf kadootjes uit en mensen kunnen afvinken waardoor je ook niet dubbel krijgt.
Zou ik niet doen, die klopt taalkundig niet en dat staat zo lullig op een uitnodiging. Sowieso is vragen om geld tamelijk not done volgens mij: het is hebberig en brutaal bovendien en je brengt mensen in verlegenheid omdat de waarde van hun cadeau ineens zichtbaar wordt. Bovendien willen die mensen iets geven voor je baby, niet voor pak hem beet een keukenmachine of een vakantie. Een gedichtje is geen haar beter dan een afbeelding van een envelopje. De meest charmante oplossing is duidelijk aangeven waarvoor je aan het sparen bent (of dat nou de eerste zwemlessen zijn of een babybadje voor in de tuin of weet ik veel) dan kunnen mensen ervoor kiezen een bijdrage te leveren aan een gezamenlijk cadeau.
Het wordt op het moment dus wel veel gedaan! Wij zaten echt niet te wachten op afschuwelijke pakjes of rompertjes waar je je er al 100 van hebt. Als je gaat trouwen staat er een envelop op de uitnodiging, dat is verplichten om geld te geven, nu vraag je het en is de keuze aan hun zelf!
ja vind het moeilijk, een envelopje zou ik er zelf niet zo snel opzetten.. Maar het is wel wat er gezegt word, hier worden nu heel veel babyborrels gegeven en bij bijna iedereen staat er wel zoiets op.. voor vrienden zou ik het ook niet hoeven te doen maar voor familie wel. die zijn vaak toch sneller van de kleertjes geven. bij vrienden stond er iets op in de zin, kleertjes heeft mama voor mij al in overvloed dus heb ik liever een tegoed. Vinden jullie dat wel kunnen? Ik moe(s)t er namelijk zelf aanwennen.. misschien toch te duidelijk dat het om geld gaat terwijl ik met een cadeaubon al heel erg blij ben. voor dat lijstje via internet ga ik eens kijken, nog nooit van gehoord, bedanktvoor de tip.
Ik vind het juist fijn als het duidelijk is wat mensen willen hebben! Heb de laatste keer op kraamvisite gewoon heel duidelijk gevraagd: wat wil je hebben, is er nog iets dat je kan gebruiken? Bleek dat ze niet zoveel kleding hadden in maat 62. Dus een superstoer shirtje gekocht en ja hoor, nog geen week later had ie hem aan. Das toch leuk? Toch zonde als je wéér een shirtje krijgt in maat 68 waarvan je weet dat het niet gedragen zal worden omdat je al 20 shirtjes in die maat hebt. Je kunt ook een lijst maken op www.lijstje.nl Dan kun je bijvoorbeeld bonnen vragen, speelgoed, een kinderboek of nog iets lekkers voor in bad van Zwitsal ofzo. Ook kan je dan iemand het cadeautje af laten vinken, zodat je niet alsnog 10 speentjes en flesjes krijgt. Ik heb op onze trouwkaart ook een envelopje als cadeautip gezet. We woonden al 4,5 jaar samen. Je kunt maar 1 peper-en zoutstel gebruiken en alleen maar bloemen die een week staan is toch gewoonweg jammer? Bovendien: als je eens wist wat sommige mensen mooi vinden, brrr.