Babyborrel ipv kraamvisite ervaringen gezocht

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Achterkantvandemaan, 20 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.324
    7.263
    113
    Wij denken er over om een babyborrel te organiseren ipv kraamvisite. Past goed bij ons en je hebt niet steeds mensen over de vloer.
    Maar wat is gangbaar bij een babyborrel? Na hoeveel weken/maanden geef je die? En wanneer stuur je de uitnodigingen?
    Ik wil dus niet op het geboortekaartje onze nummers zetten wat je altijd ziet, dat men een afspraak kan maken om langs te komen.
    Maar hoe maak je dan kenbaar dat ze heus uitgenodigd zijn, maar dan op de borrel? Dat schrijf je niet op het geboortekaartje lijkt me.

    Ben benieuwd naar ervaringen, wie dit ook hebben gedaan!
     
  2. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Eventueel een los briefje erbij met de info over de baby borrel?
     
    Novi en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  3. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    803
    1.082
    93
    Vrouw
    Een los briefje in de geboorte kaartje.
     
    GossipGirlxoxo en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.324
    7.263
    113
    En daar staat dan op dat de uitnodiging volgt ofzo?
     
  5. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Wij kregen onlangs een geboortekaartje en daar zat dan een klein kaartje bij met de uitnodiging voor de babyborrel. Visitekaartje formaat.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.324
    7.263
    113
    Weet je nog hoeveel tijd er tussen zat, tussen geboorte, geboortekaartje/uitnodiging en de daadwerkelijke borrel?
     
  7. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Wij kregen eens een geboortekaartje met daarin een klein kaartje voor een babyborrel. Zat meen ik week of zes/acht tussen.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wij hebben dit bij de 1e ook gedaan. Nu bij 2e gaan we het denk ik niet doen, ivm Corona en ook dat het nu ergens in april zal zijn. Vorige keer in de zomer. April grote kans op binnen en dat is nu misschien niet zo handig.

    wij hebben bij de drukker van de kaartjes een apart kaartje bij laten drukken in dezelfde stijl en kleur, maar dan op doorzichtig papier. Zag er heel sjeik uit wel. bij degenen waarvan we dat wilden hebben we die erin gestopt.

    We hebben het 5/6 weken na geboorte gedaan. Volgens mij hadden we dat al gereserveerd vooraf.

    ik zou niet te lang tijd ertussen laten, dan komen mensen toch bij je thuis.

    bij sommige vriendinnen (bijv via werk, die toch anderen niet kennen) vond ik het veel leuker als ze thuis langskwamen. Dus die niet uitgenodigd. Zo kreeg ik toch nog gezellig bezoek, maar dat zijn mensen die niet direct op de stoep staan, pas na paar weken. Dat was prima.

    We deden het bij een café in de buurt, paar uurtjes. Was in de zomer, dus lekker buiten.
     
    GossipGirlxoxo en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  9. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.324
    7.263
    113
    Ook wel een goed idee, in een café. Ik had gedacht wel bij ons thuis. Maar eerst maar eens kijken hoeveel mensen ik zou willen uitnodigen.

    Had jij het op een zondagmiddag gedaan @Do1981?
     
  10. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Wij hebben bij onze dochter een baby borrel georganiseerd. Gewoon in een zaaltje in de buurt. En degene die we wilden uitnodigen hebben we via een klein blaadje, dat we bij het geboortekaartje deden, uitgenodigd.

    Ik vond het makkelijk, gewoon iedereen op 1 middag. Geen afwas, niks hoeven op te ruimen. Onze dochter was 5 weken toen we de borrel gaven. Het was zomer, goed weer en heel gezellig. De babyborrel hadden we al gereserveerd toen ik nog zwanger was, wel in de laatste weken.
     
    Zeebra, Achterkantvandemaan en Do1981 vinden dit leuk.
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij hebben dat ook gedaan. Ik heb echt een hekel aan kraamvisite (zowel gaan als krijgen ;)). Dus ik wilde echt al die mensen niet over de vloer. Altijd al die (Gore) bevallingsverhalen aan moeten horen, haha, oh bah. Ik wil en wilde dat gewoon niet.

    Vijf weken na de geboorte hebben wij een tuinfeest gegeven met een borrel en hapjes van 14-18. Mijn dochter in de draagdoek of bij een oma of een tante, ook niet van hand tot hand gegeven. Het was ook echt een gezellig feestje.

    Ons geboortekaartje was een houten eendje met een uitvouwbaar envelopje erop geplakt. Het onderste deel stond de uitnodiging voor de babyborrel open die hebben we er bij sommigen afgeknipt.
    Mensen die heel dicht bij je staan komen toch wel op visite. Mijn vriendinnen en zussen enzo waren uiteraard wel welkom.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ja, op een zondagmiddag

    en precies wat @Jenneke88 zegt. Super relaxed. Lekker buiten. Drankjes werd voor gezorgd door het personeel. Bitter garnituur erbij. Gewoon gezellige borrel.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik zou zoiets alleen doen als je echt veel mensen verwacht. Want mensen in jullie directe omgeving hebben toch jullie nummers wel. En die komen toch zelf langs (je broers/zussen of goede vriendinnen?) En mijn ervaring is dat grote groepen (bijvoorbeeld collega's of een sportteam) een paar mensen sturen. Die komen zelden met een hele groep. Gewoon een afvaardiging.

    Bij een borrel heb je soms meer mensen dan bij echte kraamvisite. Want echt niet iedereen komt die jij een kaartje stuurt. En sommige mensen komen dus dubbel bij een borrel.

    Nu zijn mijn ervaringen met kraamborrels ook niet top. Veel mensen (zeker niet corona proof). Cadeau kon ik op een tafel zetten en baby lag ergens in een wieg te slapen. Ouders zelf niet of maar heel kort gesproken. Het kwam op mij meer over alsof ze geen zin hadden in echt bezoek en daarom een borrel en dan hebben we het gehad. Staat trouwens los van het feit dat het qua locatie, bediening, hapjes etc prima geregeld was.

    Ik hou meer van persoonlijk contact. En kom alleen op kraamvisite als ik echt wat heb met die persoon. Anders stuur ik wel een kaartje.
     
    Happyhope, nizzie86 en Jessi79 vinden dit leuk.
  14. Miirte

    Miirte Lid

    14 dec 2019
    35
    11
    8
    Vrouw
    Wij kregen ook een geboortekaartje met een los bijpassende uitnodiging voor de babyborrel. Was geloof ik na een maand of 2.

    Overigens vond ik echt overkomen als wel cadeaus willen innen maar geen zin hebben in mensen. Baby bijna niet gezien en ouders amper gesproken. Helemaal als er veel mensen zijn krijg je dat.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Mee eens. Heb ook een hekel aan kraamborrels. Ga er ook meestal niet naar toe. Je spreekt de ouders bijna niet. Kado kun je ergens neerzetten en wordt niet naar gekeken. Baby zie je niet. Dus nee, of ik kom op kraamvisite met een groot kado of ik zie het kindje wel een keer tijdens een gewoon bezoek.
     
    Boysmummy, Sado, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.324
    7.263
    113
    Ik snap de kanttekening die jullie plaatsen. Maar onze feestjes kennende gaan onze gasten dat gevoel niet krijgen. Ik wil ook alleen mensen uitnodigen die dicht bij staan en waarmee ik een oprechte relatie heb. Dat gaan natuurlijk geen 100 mensen worden.

    En hoe je het ook wendt of keert, het is nu eenmaal omdat je ook gewoon geen zin hebt in kraamvisite. Daar maak ik nu al geen geheim van dus dat zit wel snor. Denk dat mensen graag naar onze borrel zullen komen :) heb er nu al zin in, lekker in de zomer!

    Alleen het organiseren nog even dan... thuis of elders... misschien bij moeders :)
     
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.324
    7.263
    113
    Mijn vraag gaat over ervaringen van mensen die een borrel hebben georganiseerd, niet of mensen het leuk vinden om heen te gaan ;)
     
  18. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Je titel is anders babyborrel ipv kraamvisite. Ervaringen gezocht.
    Nu geef ik mijn ervaring en is het niet wat je wilt horen. Tja daar kan ik niets aandoen.
     
  19. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.324
    7.263
    113
    Moet je eerst even mijn post lezen ipv alleen de titel.
     
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Een babyborrel word in België net meer gedaan voor de mensen die wel een beetje kunnen wachten .
    Dus vrienden en familie die je wel wil kennis laten maken met uw kind maar die niet persé al de eerste weken moeten komen.

    Het is ook net een tikkeltje minder persoonlijk omdat je uiteraard uw baby hebt en niet bij iedereen gelijk kan zijn.

    Zelf kozen we er niet voor omdat iedereen toch al kwam voor de 8 weken maar ging al naar borrels bij collega's en dat was best wel tof.
    Al is dat meer gezellig samen zijn.
    De kersverse ouders en baby zie je dan niet zoveel.

    Bij mijn zus en schoonzus heb ik mee geholpen aan de babyborrel en dat was ook een klein kaartje bij het geboortekaartje , geboortelijst waar pakjes werden uit gekozen en gezellig samenzijn
     

Deel Deze Pagina