Babyborrel ipv kraamvisite ervaringen gezocht

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Achterkantvandemaan, 20 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Degene die op mijn borrel geweest zijn gaven aan het heel gezellig gevonden te hebben. Daarnaast heb ik bij iedereen gezeten en gekletst. Het ligt maar net aan de gastvrouw/heer. Mijn man had wat mensen uitgenodigd, ik heb er uitgenodigd en het was gewoon lekker gezellig. Een middagje samen borrelen. Zo zag familie, wat elkaar niet vaak ziet, elkaar ook en zo werd er gezellig gekletst. Ik geloof dat toen de kaartclub voor de deur stond iedereen het jammer vond. Niemand is vroeger weggegaan. De kaartclub heeft ook nog ff de baby bewonderd. Was leuk zo hier in het dorp.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Bedankt dames.
    Ik zoek echt praktische tips voor de uitnodigingen, hoeveel weken er tussen etc. Heb al wat verschillende tips gelezen. Maar mochten er meer mensen zijn die een babyborrel gegeven hebben, ik hoor graag hoe jij het hebt aangepakt!
     
  3. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Ja zo heb ik het ook in gedachten! Voor het laatst zijn we met z'n allen samen geweest op ons trouwen, 2 jaar geleden. Dus een leuke gelegenheid om families weer bij elkaar te brengen! En wat verdere familie die je niet veel ziet, wat collega's, vrienden.
     
  4. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Heb ik gelezen. En je eerste zin is dat je erover denkt om een babyborrel te organiseren. Oftewel je weet het nog niet zeker. Daarna vraag je een hoop praktische tips en vervolgens vraag je naar ervaringen.
    Oftewel mijn antwoord past gewoon in het plaatje van je openingspost. Maar blijft lastig als je een antwoord krijgt wat je niet wilt horen blijkbaar.
     
    frums vindt dit leuk.
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.406
    362
    83
    Zuid-Holland
    Wij hebben dit bij de eerste gedaan toen hij 6 weken oud was. Bij het geboortekaartje hebben we de uitnodiging gestopt (enkel kaartje zelfde formaat als geboortekaartje). Van te voren hadden we een paar weekenden bedacht, mocht hij eerder of later worden geboren, zodat er altijd ongeveer 6 weken tussen zat.
    Mijn herstel duurde best wel even, dus was blij dat we het niet te vroeg hebben gedaan.

    Bij de tweede hebben we het trouwens niet gedaan, het was toch niets voor mij :rolleyes: Toen eindelijk iedereen er was en even bij ons was geweest, begonnen de eerste alweer met afscheid nemen. Had behoefte aan iets langer kletsen met iedereen.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Wij hebben het bij de derde en vierde gedaan. Dan komen er toch al veel minder mensen. Bij de derde woonden we heel klein qua huis dus toen een grote partytent op gezet in de grote tuin, heaters, versierd. Was echt heel leuk. Zo'n 30 mensen. Die kon ik prima allemaal spreken in 3 uur en de baby laten zien.
    Bij de vierde waren het er 20 denk ik. Bij ons in huis. Echt heel gezellig. Ooms en tantes kwamen die anders niet gekomen waren maar waarvan ik het toch wel erg leuk vond om ze te zien. En een enkele collega van mijn man.
    Want idd, alle naaste familie en beste vrienden kwamen al meteen de eerste 2 dagen na de geboorte. En bijvoorbeeld een groep collega's van mij kwam ook apart. En vriendinnengroep van vroeger ook. Dat was prima. Maar ik had dus de kraamweek het huis vol, en daarna maar 3 keer.

    Wij hebben het op het kaartje gezet, gewoon onderaan in kleinere letters. Het was een week of 4 dacht ik na de uitgerekende datum. Derde kwam iets later, jongste eerder dus rond de 3,5 en 5 weken na de geboorte.
    Bij de derde hadden we ook nog nichtjes ingehuurd die de bediening deden, zo hadden wij alle tijd voor iedereen. Bij de vierde verwachtten we al minder mensen dus hadden alles op de eettafel gezet, en kon iedereen wat pakken of wij gaven het ze.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  7. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Bedankt dames! Heb er nu al zin in :) :)
     
  8. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Kindje is van begin november, babyborrel is voor ergens in juni. Dit vooral omdat de kans op minder maatregelen dan groter is, vermoed ik.

    In België wordt er wel vaker voor een babyborrel gekozen denk ik?
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  9. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Dat is wel een lange tijd ja! Kind kan al bijna zichzelf voorstellen ;)
    Maar alles hangt inderdaad af van de maatregelen. Ik kan het wel leuk plannen maar je weet maar nooit hoe we in juli/augustus/september zitten.
    Misschien moet ik ook een plan B achter de hand houden.
     
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Op een forum mag iedereen zijn ervaring geven. En krijg je dus niet alleen maar verhalen van mensen die het volkomen met je eens zijn. Als je dat niet wilt moet je geen bericht plaatsen. Je kunt niet voor een ander bepalen wat hij wel of niet mag plaatsen.

    Verder zijn er babyborrels vaak omdat de ouders eigenlijk geen zin hebben in bezoek. Want anders mochten mensen wel langskomen. De direct betrokkenen komen trouwens toch wel langs (want je ouders, broers, zussen, vriendinnen etc gaan toch echt geen 2 maanden wachten). Dus wie komen er dan eigenlijk nog op die borrel?
     
  11. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Ik wil graag horen hoe mensen het aangepakt hebben qua uitnodigingen, hoeveel tijd er tussen etc. Zoals in mijn vraag stond.

    Maar ben inmiddels voorzien van fijne praktische antwoorden, dus evengoed bedankt!
     
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    @Beheer sluit het topic maar, ik ben voorzien van tips!
     
  13. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Je topic sluit automatisch een maand na de laatste reactie.
     
  14. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    @Beheer hebben jullie reacties, waaronde die van mij, weg zitten halen in dit topic? En zo ja, waarom? Wat heb ik verkeerd gezegd dat dit verwijderd moest worden?
     
  15. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113

    Ik ben ook brnieuwd waarom. Op het coronaforum is de toon echt harder hoor.

    Beetje flauw om bijna alleen de " o wat is een babyborrel leuk!!" te laten staan.
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  16. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    @LisbethSalander Klopt, er zijn een aantal reacties uit dit topic verwijderd. Er was niks mis met jouw reactie hoor. Het bericht waar jij op reageerde zorgde voor een negatieve toon. Daarom hebben we 'm verwijderd. Om het topic niet raar te laten verlopen hebben we andere reacties op dat bericht (waar vaak niks mis mee is) ook verwijderd.
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Kijk maar eens naar de reacties van haarzelf in het ‘maatregelen voor ongevaccineerden’ topic
     
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Zo als jullie nu zo actief zijn…. Kan je dat in het vervolg ook ff met haar reacties doen?!o_O
     
  19. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    @Biny doel je op mijn reacties? Want ik ben in dat topic niet actief:oops:
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Nee sorry helemaal niet! Van de ts bedoel ik
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina