Babyborrel ipv kraamvisite ervaringen gezocht

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Achterkantvandemaan, 20 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Het bericht dat wij verwijderd hebben is een bericht van TS.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Ik heb het niet alleen over dit topic ;)
     
  3. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.267
    7.216
    113
    #43 Achterkantvandemaan, 21 dec 2021
    Laatst bewerkt: 21 dec 2021
    .b
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Je topic gaat vanzelf dicht nadat er een maand niet meer is gereageerd ;)
     
  5. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Ik heb ook niets met een kraamborrel maar er zijn in omgeving wel wat mensen bijv met eigen bedrijf of vooral bij een 2e of 3e kind die dit doen.
    Ik zou dit niet doen.

    Wij willen al een doop doen voor familie
    Maar die is al uitgesteld naar mei nu.

    Waarom ik niet kies voor zo'n borrel.
    Als je baby nog klein is ben je erg druk nog met je baby met voeding En met evt andere kids.
    Af en toe geleidelijk bezoek is fijn om te kletsen over de baby en je verhaal te kunnen doen.

    Bij een baby borrel is mijn ervaring staat er een tafel vol met kadoos. Vaak weet je niet eens wat je van wie hebt
    Mensen staan aan tafels volop te drinken... En de baby staat ergens in de hoek.
    Je vergeet bijna waarom je op t feest bent.
    Dit heb ik zo 3x meegemaakt dat we gezegd hebben tegen elkaar. We gaan liever op visite.
    Bij de laatste baby borrel stond dit ook op. Wil je liever op visite thuis bel dan even.

    Ook om er vanaf te zijn vind ik geen goede reden. Wij zijn meer van persoonlijk contact dat je kunt kletsen.

    Maar nogmaals als vader of moeder een eigen bedrijf heeft en al 50 tot 80 uur per week werkt.... En geen tijd hebben om avond naar avond bezoek te ontvangen dan kun je beter zo'n borrel doen.
    Overigens mag iedereen het doen maar wij hebben er niets mee.

    Onze zwager was ook net een huis aan het bouwen en toen kwam zwangerschap nummer 5. Dus ja... ook dan handig dat je dan zoiets doet.
     
  6. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Dit! Kaartje in dezelfde stijl als geboortekaartje bij laten maken en bij de mensen die ik daar voor uitnodigde erin gedaan. Uiteraard kwamen mijn ouders en schoonouders en zussen en beste vriendinnen ook nog gewoon daar voor op visite maar ze kwamen ook nog gezellig mee borrelen. Collega’s van mij of man had ik niet uitgenodigd voor borrel die lieten we apart even komen. We hebben het beide keren na ongeveer 6/7 weken op een zondagmiddag gedaan van 14-17 ofzo. Bij mijn ouders in een hele grote tuin met veranda. Was twee keer heel leuk. Ook vooral fijn voor andere oudere kinderen want we hadden speelhoek gemaakt enzo. Maar wel twee keer met mooi weer in de zomer.

    dit keer niet gedaan want winterbaby, Corona, maar vooral ook dat je steeds minder bezoek krijgt bij een derde :roflmao: dus ze nu lekker gewoon op visite gehad.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    hou wel rekening met de maatregelen rond Corona. Normaal zou ik zeggen doe de uitnodiging (met datum tijd en locatie) als los kaartje bij je geboorte kaartje in maar nu zou ik op dat losse kaartje vermelden dat de uitnodiging voor de baby borrel nog volgt. Je weet namelijk niet of de datum die je nu zou prikken wel door kan gaan straks met alle maatregelen helemaal op locatie.
     
  8. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.845
    3.619
    113
    Wij hebben bij de eerste 2 een borrel gedaan en bij de derde weer. We hebben. Een kaartje bij geboortekaartje gedaan met datum en tijd. Beidde keren 8 weken na de uitgerekende datum gepland.

    Nu vanwege de maatregelen moeten we hem wel verzetten naar het voorjaar. Dan klwnan het ook buiten en kunnen er meer mensen komen, dus we sturen er dit keer een kaartje achteraan. (Kleintje is half november geboren). En afhankelijk van de maatregelen natuurlijk.

    Mensen die überhaupt niet van feestjes houden zullen kraamborrels ook niet leuk vinden. Een rkaamborrel is niet anders dan een trouwfeest/ verjaardagsfeest of zomaar feest.

    Wij hebben overigens ook gewoon kraamvisite. We doen dit echt als gezellig samen zijn met vrienden, familie en collega's en netwerk van ons eigen bedrijf.

    Wij hebben rond de 120 mensen en 40 kinderen op zo een borrel. Huren een heel restaurant ook af. Met entertainment voor de kinderen.

    Hier vind iedereen het altijd heel leuk. Bij aankondiging van de zwangerschap van de derde kreeg ik al de vraag of we wisten wanneer er weer ene borrel zou zijn. En de vorige borrels wordt nog steeds positief en gezellig over gepraat.

    Ik zou dus gewoon doen! Zeker als je een familie en vriendengroep hebt die van feestjes houden en gewend zijn.
     

Deel Deze Pagina