Babyborrel/ kraamfeest.........

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mau, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Bij onze dochter hebben we het kraambezoek op de " ouderwetse" manier ontvangen, man werd er gek van elke dag visitie, hij had vakantie en heeft naast dat hij een nieuw bakke papa was niet het idee gehad dat hij vakantie had.

Dus nu voor spruitje nr2 willen we een babayborrel/ kraamfeest houden, dat we alles dus in 1x hebben gehad.
    We willen het doen ongeveer 3 weken na de bevalling in het weekend doen ( mits alles natuurlijk goed verloopt) van 14.00 tot 17.00 uur.

Maar nu de vraag wat serveerden jullie? Of ideetjes/tips?

Alles zelf uitschenken of zelfservice?

Alle tips/ tricks/ ideeen zijn van harte welkom!

2. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    cupcakes vallen altijd wel in de smaak en als je ze zelf maakt kan dat van te voren en dan invriezen.
    en met drinken ja lastig ligt er ook aan hoe jij je voelt als je nog niet erg mobiel bent kan je beter zelfservice doen anders loopt je man ook zn benen uit zn lijf.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb er geen ervaring mee, maar kan wel wat ideeen geven:

zelfbediening of uitschenken ligt een beetje aan of je het thuis of op locatie doet.

Maar alvast wat ideetjes:

- neem ongeveer 6 weken na je bevalling, dan ben je wat verder herstelt.
    - als welkomstdrankje blauw gekleurd water (je kunt gewoon een flesje eetbare kleurstof kopen
    - voor de kinderen een soort buffettafel waar je bv cupcakes kunnen versieren en allerlei bakjes staan met lekkers erin (fruit wat lang mooi blijft: druiven, aardbeien, meloen, spekjes, chippies.
    - voor de volwassenen soesjes met blauw glazuur erover
    - makkelijke hapjes zoals: kleine pizaatjes uit de oven, zoutjes e.d

4. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Wij hebben de vorige keer mousserende wijn met een scheutje blue Curaçao geschonken en een rond toastje met muisjes erbij gedaan. Voor de kindjes had ik een snoephuis gemaakt en een springkussen laten komen. Nu doen we geen springkussen ivm najaar maar laat ik een clown komen wat vanalles doet. Wij hebben alleen wat borrelhapjes laten serveren omdat het toch maar een kraamfeest is en ze normaal bij een gewoon bezoek ook geen eten krijgen.

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Wij doen buffettafel met verschillende soorten vlaaien waar een dingetje op de slagroom zit (zo'n plaatje hoe heet dat nou ;)?) met de naam van onze dochter erop. Vind ik veel lekkerder dan muffins oid in de zomer. Op deze tafel staat ook rosechampagne en koffie, thee. Een familielid die wil helpen houdt dit in de gaten.

Verder koop ik de drank in bij een plaatselijke slijterij, dan krijg ik ook wat tafels en statafels en een barretje en glazen mee. En de drank die over is (dicht zit) kan terug. Bar is zelfbediening maar familie wil helpen zodat er steeds iemand achter staat.

Vrolijke kleedjes op tafel en nootjes, wat balonnen in de tuin, springkussen voor de kids en schalen hapjes vd cateraar en klaar!

Wij doen t feest ook ong drie weken na de tijd. Anders heb je kans dat iedereen alsnog eerder komt.

Succes met de voorbereidingen!

6. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Wij gaan het ook doen deze keer. Anders wil zoonlief niet naar bed met elke avond visite in huis. Ook ik wil het zo'n 3 weken na de bevalling doen. Zet alles op tafel .... dus zef bediening. Bij het geboortekaartje doen wij een apart papiertje met een uitnodiging en daarop staat ook dat we geen cadeautjes willen, maar geld om straks iets te kopen wat we echt graag willen.

7. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Dames bedankt voor de tips

Wij hebben nu een beetje een idee,

Vieren het thuis, zetten een gesloten tent met heaters in de tuin ( zal namelijk in November zijn!)
    En dan een soort high tea vorm, kleine sandwiches, blauwe zoetigheden, leuke versiering, en genoeg handjes die willen helpen!

Iemand nog een leuke site waar je leuke versieringen kan kopen? Of andere grappige dingen voor op een kraamfeest?

8. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Wij gaan ook een kraamfeest houden. Ik ben bang dat we anders dik een jaar over al het kraamvisite gaan doen (allebei hele grote familie waar we het allemaal goed mee kunnen vinden :) ) en vrienden enz.

Ik denk dat we dat ook ong 4 weken na de bevalling gaan doen. Dan zitten we ergens in januari.
    Een neef van mijn vriend heeft een restaurant met een zaal. Ik denk dat we het daar gaan houden, maar dat zien we tegen die tijd wel :)

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Als ik zoiets zou doen zou het buiten de deur zijn, dan heb je er geen omkijken naar en is er ook geen ruimtegebrek. Qua eten zou ik het persoonlijk simpel houden, bedoel: blauw water ziet er leuk uit, maar het smaakt natuurlijk netgens naar :) Denk dat veel mensen ook helemaal niet zo'n behoefte hebben aan themadrinken of -eten of versiering, dus dat kun je gerust simpel houden. als het maar gezellig is.

Deel Deze Pagina