HELP! Ben vandaag met mijn zoontje van 3 in een pretpark geweest, ik ben daar met hem in een kinderachtbaan geweest. Ging redelijk hard, ik kwam eruit stond er op een bord verboden voor zwangere vrouwen. Ik meteen op internet opzoeken, zie ik allemaal verhalen over miskramen na een rondje in de achtbaan. Heeft iemand hier ervaring mee?? Na hoeveel tijd krijg je dan een miskraam? Gr, Bloem
ik ben 2 dagen voor ik de test deed nog in achtbanen geweest een hele dag, terwijl ik al wel het vermoeden had dat ik zwanger zou zijn. En alles gaat nog steeds goed met de kleine in de buik!
ik geloof eigenlijk niet dat je van een (kinder) achtbaan een miskraam kan krijgen. Een miskraam heeft als oorzaak een fout in de aanleg (chromosomen enz.) Dat het verboden voor zwangeren is dat mocht er toevallig na zo'n ritje iets fout gaan, dat ze zichzelf kunnen indekken.
Vorig jaar toen mijn vriendinnen en ik naar de kermis gingen zijn we in de break dance, spin en nog zo een vaag ding geweest... Zij is zelfs de booster in geweest en dat gaat vele malen harder dan een achtbaan... Wat bleek 3 weken derna... Dat ze al 8 weken zwanger was!! Ondertussen heeft ze een mooie gezonde dochter! Misschien juist omdat ze erin geweest is dat het bevruchte eitje zo hard tegen de baarmoeder wand is geknalt dat tie lekker goed bleef plakken!
Dat verbod op achtbanen is vooral om te voorkomen dat vrouwen de beugel in hun buik krijgen. Bij 6 weken is er dus echt nog niks aan de hand hoor! Kleine beeb zit veilig helemaal onderin achter je schaambot en daar kan nog niks gebeuren. Ik heb een week of 4-5 geleden nog in de kinderachtbaan gezeten met Thirza en dat ging prima hoor Ze willen alleen nergens aansprakelijk voor worden gesteld, dus je doet het op eigen risico.
Eens met bovenstaande reacties, maar ik verwacht dat er nog wel vrouwen gaan reageren van de "je mag niet in de droomvlucht als je zwanger bent want een meter voor je zit een stang" club Nee is geen probleem hoor!
Ik ben bij de 1e met 9 weken naar een pretpark geweest. Mooi dat ik overal nog in ging hoor! Dit keer met...tjee hoelang was ik zwanger? 4 maanden ongeveer nog naar de Efteling en met zo'n 21 weken nog in een kinder achtbaan gezeten. Je moet het natuurlijk niet als onplezierig ervaren. Als je normaal al krampachtig in een attractie zit dan kun je beter een jaartje over slaan. En je buik moet niet in de weg zitten. xxx
nee hoor ik geloof absoluut niet dat je door een achtbaan een miskraam kan krijgen en zeker niet op zo'n korte zwangerschapsduur... Het is puur en alleen een veiligheid voor als je al wat verder bent om de buik goed te beschermen..Maar nu zit je kleintje nog heeeel diep verborgen. De dames in kwestie wat een miskraam hebben gehad na een ritje in een achtbaan moet gewoon puuur toeval geweest zijn.
Het gaat idd om de beugel in je buik en natuurlijk is met een bepaalde termijn bijv vanaf 25 weken extreme trillingen ook niet gezond voor de baby maar zolang ben je nog lang niet. Geen zorgen dus.
hahaha - mooi geformuleerd! Ik zou ook zeggen: niet te bang zijn. De kans dat het door een achtbaan mis gaat is nihil, en mocht het mis gaan, neem jezelf dan alsjeblieft niet kwalijk dat je iets gedaan zou hebben wat niet goed is. Als je last van je bloeddruk hebt, of de halve dag op punt van nekken staat is het een ander verhaal - maar dan haal je het ook niet in je hoofd om in een achtbaan te gaan zitten lijkt me. Vertrouw je aanvankelijke besluit: je bent er in gaan zitten, omdat het je geen kwaad leek te kunnen. Daar had je gelijk in.
Ben naar de efeling geweest toen ik nog maar net zwanger was van me 3de kindje en ze is nu 2,5 jaar oud!!
Ik ben met 6 weken zwangerschap van de trap gevallen en dat kon oko geen kwaad. Nu is dit geen achtbaan natuurlijk maar denk dat het effect hetzelfde is haha