Babyborrel, wie heeft er tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloesempje, 26 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Voor ons 3e kindje willen wij graag een babyborrel/kraamfeest geven (mits hij gezond is) ipv al het losse kraambezoek. Rustiger voor N. lijkt ons, en zo kunnen we lekker rustig wennen aan elkaar. Nu loop ik tegen een aantal dingen aan, ik hoor graag jullie tips en ervaringen!
    - Wanneer ga je een datum prikken? Ik wil de uitnodigingen bij het geboortekaartje doen bij de mensen die we willen uitnodigen, maar heb geen idee welke datum we moeten aanhouden, je weet immers niet wanneer je kindje geboren wordt. We houden de babyborrel bij mijn schoonzus en zwager, dus moeten ook met hen overleggen.
    - Ik wil graag een link naar een online verlanglijstje op de uitnodiging zetten, omdat we al zoveel hebben en ik best een specifieke smaak heb, is dat raar? Ik dacht aan een zin als 'mocht je een kadootje willen kopen, maar weet je niet wat, kijk dan even op ...' (maar dan in een leuke, goed lopende zin ;) )
    - Waar moet ik om denken bij de voorbereidingen?
    - Van hoe laat tot hoe laat is handig, fijn, acceptabel? Ik had van 13.00 tot 17.00 in gedachten, om zo mee-eters te ontlopen :)
    Ik hoor graag jullie ervaringen en gedachten, alvast bedankt!

2. Jebb

Jebb Niet meer actief

Geen ervaring, wel hoe wij het gaan aanpakken.
    Ruim 4 weken na uitgerekende datum. Heb op het extra kaartje inderdaad cadeautip gezet. Wij vinden van 15.00 tot 17.00 echt lang genoeg! Heeeel veel mensen in een keer, maar dan wel ervan af. Lijkt mij ideaal.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wij hadden een zondag 6 weken na de geboorte gepland. Was prima bij de eerste!

Tijd hadden wij van 13-17

Bij mijn ouders: ik had een tafel met koffie thee een taart en koekkkes cupcakes allemaal lichtblauw. En later wat hapjes en nootjes voor op tafel. Gewoon leuk aangekleed. En verder eigenlijk geen tips over voorbereidingen. Gewoon een wat grotere verjaardag voor ons. Kinderspeelgoed, rustige plek voor baby, kinderwagen en draagdoek erbij..ik vond het erg leuk! En ideaal deze bijna 80 mensen had ik echt niet weken lang elke avond en weekend op visite hoeven hebben haha

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wij plannen 7 weken na de uitgerekende datum. Datum ligt hier nu vast, locatie nog niet. Zal in de middag van 14.00-17.00 zijn, en ongeveer 150 man. We hebben de datum wel met ouders/schoonouders en schoonzusje overlegt, omdat we graag willen dat ze wat kunnen helpen met de kleine. We verwachten vrij veel mensen en ook wel fijn als je met iedereen even een kort gesprekje kan hebben.

Ook een lijstje vind ik niet raar, wij zullen er iets op zetten als van, een bezoekje is al kadootje genoeg, maar kijk anders op xxxx.

Qua voorbereidingen ligt er aan hoeveel jezelf doet en hoeveel je uit handen geeft:

Wij geven alles uit handen, maar hebben wel invloed op : Versiering, drinken en hapjes.

Als je alles zelf doet, zal je versiering moeten kopen en ophangen, drinken moet kopen en hapjes moeten voorbereiden :)

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    6 weken na de uitgerekende datum.
    Wij doen van 14u tot 17u. Dat vind ik lang genoeg. Je hebt toch altijd mensen die blijven plakken ;)

Lijstje voor kadootjes vind ik helemaal niet gek, maar hier in belgie doet iedereen dat!

Zorg ervoor dat je zelf niet te veel werk ermee hebt.
    Hier maakt mijn moeder alle hapjes, stiefzusjes zullen achter de toog staan, schoonouders versieren de zaal en zetten de tafels klaar.

Wij huren ook een springkasteel. Dat is altijd wel fijn voor de kindjes!

Wij verwachten 120 volwassenen en 25 kinderen.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hadden het 6 weken na de geboorte geloof ik. Wij hadden van 16.00-???? Een borrel met hapjes. Hadden wel alles uitbesteed zodat we zelf alle tijd hadden voor de gasten.

Inderdaad een luchtkussen huren en ander vermaak voor de kindjes. Wij hadden ook ongeveer 150 man + kindjes

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    luchtkussen huren is trouwens ook een goeie optie! We zitten nog te twijfelen over kindvriendelijke zalen (met binnenspeeltuin) maar vaak hebben ze het of binnen leuk en buiten niks of andersom, maar met het weer, wil ik beidde.. ;). Met huren van een luchtkussen is dat wat makkelijker geregeld natuurlijk!

8. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Wij hebben 8 weken na de uitgerekende datum gekozen.

Op een zondag (de maandag moet iedereen werken en blijft niemand tot midden in de nacht hopen we. Als we een zaterdag hadden genomen, gingen veel vrienden het als een avondje uit gezien hebben en blijven cava en bier drinken op onze kosten en dat willen we vermijden).

Op de uitnodiging zal staan dat het van 16u tot 19u is. Dan kunnen alle kindjes nog gewoon hun middagdutje thuis doen en zijn alle kindjes goedgezind als ze toekomen, niet te lastig, .. haha :)

hier komen tussen de 150 en 200 man.
    We huren ook een luchtkussen.
    het eten is uitbesteed, willen zelf geen broodjes smeren de ganse voormiddag.

9. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Wij deden het 6 weken na de bevalling , in een cafeetje met ook een groot terras ( helemaal besloten ) . Kwam ong 150 man en we hadden vrienden die met een bandje muziek kwamen maken . Was van 2 tot 5 , maar we liepen uit tot 7 , was een succes en erg gezellig , maar ja zit ook een kostenplaatje aan ..
    in de kaart hadden we een extra kaartje gestopt met hierop de uitnodiging voor het kraamfeest .
    Online idd wat je wilt hebben lijkt me een prima optie , of vragen om cadeaubonnen als voorkeur ?

10. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ik vond het wel heeeeeeeel fijn om al die mensen in een keer te ontvangen , moet er niet aan denken om weken lang bezoek over de vloer te hebben ..

11. Juffie3

Juffie3 Lid

10 okt 2014
    53
    2
    8
    Wij hebben bij de tweede 4 weken na de uitgerekende datum een kraamborrel gehouden.
    Had een kaartje bij het geboortekaartje gedaan. Hier was het van 13u tot 17u. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes wat kort, dan lijkt het zo van 'kom de cadeaus maar geven en gauw weer weg'.
    Ik vond het heel gezellig, het was ook mooi weer. Wij deden het gewoon thuis, voor 35 personen. Leek een beetje op een verjaardag.
    Persoonlijk zou ik een cadeaulijst niet doen. Ook niet voor een derde kindje. Ik ben blij met elk bezoek en het cadeau maakt mij niet uit. De meeste mensen vragen wel aan me wat ik nog graag wil en dan vraag ik vaak een cadeaubon.

Ik twijfel nu om het weer te doen bij de derde. Vindt losse bezoekjes ook erg gezellig. Maar wellicht wat druk voor onze andere kinderen.

12. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Met deze reden willen wij ook kraamfeest / babyborrel.
    Denk 4-5 weken na bevalling, niet later want dan zitten we midden in de vakantie periode!
    Ik zou idd van 14-17uur op zaterdag middag willen denk ik, en dan zelf doe ik geen cadeau tip. Gaat me er meer om dat ik niet weken lang zoveel visite krijg en er mooi vanaf ben met 1 feest.

13. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Dank voor alle input! Misschien is 14-17 zo gek nog niet bedacht ik me net :)
    Kadolijst doe ik denk ik wel, vind 20 boxpakjes zo jammer ;) Of winterkleding in een maat waar de baby in hoogzomer inzit oid...

Deel Deze Pagina