Hallo dames, Ik heb 2 weken geleden al een postieve zwangerschapstest gedaan! Terwijl vandaag mijn nod eigenlijk was. Ik kwam er achter doordat ik een week lang een postieve ovulatietest had. Ik weet dan ook niet precies hoelang ik al ben. Volgens een cb test zat ik op zaterdag 18 februari op 2-3 weken. Ze vermoede bij de vk dat ik nu op 6 weken zou moeten zitten. Maar als ze uit gaan van m'n laatste menstruatie (30-1) dan weer niet. Maar nou heb ik net dus weer een test gedaan en deze word ineens lichter. Hoe kan dat en gaat t wel goed ?
Je cyclus kan wisselen dus misschien vandaar het verschil met wat je dacht en de conclusie van de vk. Mag ik vragen waarom je nog een test hebt gedaan? Op den duur lopen ze wel af maar geen idee bij hoeveel weken eigenlijk. Ik zou het testen laten en gewoon even het bezoekje aan de vk afwachten. Waarschijnlijk heb je die vrij vlug?
Hey, ik weet wel dat hier een aantal dames zijn die aangeven dat de kv2 op hun ovulatie reageerde...maar CB nog nooit gehoord.. maar goed... denk dat dit niet bij mega veel mensen voor komt. Als je het eerder dan de 16de wil weten zou ik een pretecho laten maken. Met 6 weken zou al duidelijk iets te zien moeten zijn. Ben je wel 30-50 euro kwijt maar dan hoef je niet zo in spanning te zitten.
Ik zou er niet vanuit gaan dat je met 6 weken al iets ziet. Ik had een echo met 6 weken en er was een leeg vruchtzakje te zien. Verloskundige dacht dat ik nog maar op 5 weken zou zitten, maar ik wist vrij zeker dat dat niet kon. Twee weken later nogmaals een echo gedaan en toen was het weer netjes op termijn met 8 weken. Hoe moeilijk en zenuwslopend ook, ik denk dat het toch verstandiger is om te wachten tot de afspraak bij de verloskundige. Of in ieder geval iets langer te wachten met de echo. Als je niks ziet weet je eigenlijk nog niks, omdat het best zou kunnen dat je gewoon te vroeg kijkt.
Dat gebeurd vaker. Vanaf een week of 6 is je hcg gehalte te hoog voor de test waardoor die het niet goed aan kan en lichter uit kan slaan. Heb ik al vaker gehoord! Dus daar zou ik me niet te druk om maken. En voor de rest kun je niet veel anders doen dan afwachten tot de 16e. Succes!! En gefeliciteerd natuurlijk!