Veel dorst maar weinig naar toilet moeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nescio, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hey meiden,

Het is normaal dat je meer drinkt tijdens je zwangerschap dacht ik. Ik lijk wel de hele dag door dorst te hebben, maar heb het bijgehouden en het valt nog mee, 1,5 a 2 l op een dag (waarvan het meeste water). Normaal kom ik aan 1 liter of iets meer, dus het is wel toegenomen.

Ik moet alleen weinig naar de wc. Net ben ik pas weer voor het eerst gegaan sinds vanochtend. Ik heb er geen last van ofzo, de urine ziet er ook normaal uit (niet heel donker), maar vroeg me toch af of dit normaal is na verspreid zo'n 5 volle glazen te hebben gedronken.

Een van de tekenen van diabetes is dorst, maar dan moet je ook vaak en veel naar het toilet dacht ik?

2. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde gehad in mijn vorige zwangerschap, maar wel veel later in de zwangerschap. Ik was op dat moment heel erg veel vocht aan het vasthouden.
    Bij mij was het vele vocht vasthouden een signaal van de te hoge bloeddruk. Hoop niet dat je dat al zo vroeg in de zwangerschap hebt.

Kan het misschien zijn dat je vocht vast houdt doordat je te veel zout eet?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!

Ik eet heel weinig zout (heb er ook geen behoefte aan). Van vocht vasthouden merk ik eigenlijk niets, maar ik zal het bij de volgende controle wel ter sprake brengen. Mijn bloeddruk was de vorige keer normaal, maar kan natuurlijk veranderen.

4. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Bij diabetes is de dorst juist het gevolg van het vele plassen (omdat je glucose uitplast).
    Dus daar zou ik mij inderdaad geen zorgen over maken :)

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik had het vorige zwangerschap in vlagen. Kon letterlijk onder de kraan hangen hele dag. En dag daarna was het over. Iedere keer was het met groei of vruchtwater dat netjes toe nam. Na 20 weken niet meer gehad toen....
    Je lichaam zal t vast nodig hebben denk ik

Deel Deze Pagina