We zijn er bijna uit, maar we moeten wel snel zijn, want: In het voorjaar willen we graag een weekje naar Tenerife. Welke hotels kunnen jullie ons aanraden? We zoeken: Een appartement wat niet de hoofdprijs kost Incl ontbijt Dichtbij boulevard/ restaurants. En vooral: met een leuk peuterbad met glijbaan(tjes) Wie heeft de gouden tip?
Wij zijn in januari naar Tenerife geweest. Ik weet niet welke plaats je in gedachten hebt, wij zaten dicht bij Playa de la Americas. Maar wij vonden het daar niet echt heel kindvriendelijk. Vooral met de wandelwagen was het bijna niet te doen om over de boulevard te lopen. Veel trappen en heuvels. Geen speeltuintjes en qua strand vrij vies. Ik zou eerder uitwijken naar Menorca of Mallorca. Veel mooier en leuker voor kleinere kindjes.
Twee jasr geleden waten wij bij Villa Tagoroo, relatief klein appartementen complex, mooi, netjes, schoon. Verwarmd zwembad wat je echt nodig hebt met kleine kindjes. Mooie appartementen met een groot balkon of een lekker plaatsje, waar je kindje niet af kan. Het appartement ligt wel iets hoger, maar voor 3 zit je bij de boulevard met de taxi. Wij huren altijd een autootje. Ik vind Tenerife wel kindvriendelijk, de stranden waren mooi, keuke zaakjes en terrasjes. Gezellige boulevard, met hier en daar een trapje, maar ook kinderwagen/rolstoel op/afritjes. Kijk ook eens naar Lanzarote, puerto del Carmen, hyde park bijvoorbeeld. Is ook echt top!
Ik ben ook eerder op tenerife geweest en vond het juist wel kindvriendelijk! Daarom willen we ook terug. Helaas is het hotel waar we toen zaten nu boven budget. We willen graag regelmatig naar Siam Park, vandaar de keuze voor deze bestemming. Maar ook bedankt voor de alternatieve tips! Ga ik zeker even naar kijken!
Wij zaten toen in dit Hotel Be Live Family Costa Los Gigantes. Was wel all inclusive maar super kindvriendelijk! Wij hadden een hotelkamer met 2 slaapkamers ideaal met kinderen. Mijn zoon was toendertijd nog net 3 en vond de glijbaan in het zwembad helemaal geweldig.
Grappig dat iedereen het zo anders ervaart. We hebben veel gereisd met de kindjes en hebben veel gezien maar toen de kindjes kleiner waren vonden wij Menorca echt het kindvriendelijkste. Schoon strand, helder water, de zee loopt geleidelijk af, een brede boulevard en heel veel leuke speeltuintjes.
Menorca is ook zeker leuk en kindvriendelijk! Alleen wil ts in het voorjaar op vakantie, dan is Tenerife toch echt meer aan te raden ivm de hogere temperaturen.
Wij zijn net gisteren terug gekomen van Tenerife. Hebben heerlijk weer gehad, in het voorjaar is Menorca denk ik nog niet zo aangenaam. Wij zaten in Costa Adeje in hotel Isabel Family. Een heerlijk apartementenhotel dat ook bungalows heeft met een tuintje. Zeer geschikt voor kinderen dus. Er is een peuterbadje met speeltoestel en de andere 2 zwembaden hebben ook een ondiep gedeelte. De zwembaden zijn verwarmd wat echt belangrijk is als je in deze tijd van het jaar gaat. Verder 2 speeltoestellen. Wat betreft verzorging is alles mogelijk van alleen logies tot all inclusive. Het personeel is super en het is heel schoon. Het ligt niet meteen aan het strand en de boulevard maar wel op loopafstand (wel wat hoogteverschil, terug naar het hotel moet je omhoog). Wat ons betreft een echte aanrader, wij waren er al voor de zesde keer (en gaan volgend jaar weer). Maar ik weet niet of het in je budget past.
Hoi Nijn, we hebben ons rotgepuzzled tussen verschillende hotels, maar de eerste keer tenerife hebben wij ook gelogeerd in Isabel. Alles valt daarbij in het niet merken we in onze zoektocht. Ik vind vooral het peuterbadje ideaal. Je kunt zelfs op een ligbedje om de beurt je kind in de gaten houden. Veel relaxter dan een zwembad zonder glijbanen dat langzaam dieper wordt (die de meeste hotels hebben). Verder was Isabel ongeloofelijk volgeboekt. We hebben nu via een duits reisbureau geboekt. Een van de laatste mogelijkheden, maar een stuk goedkoper dan de optie die we bij het reisbureau hadden in een veel minder mooi hotel. Nu hebben we zelfs half pension en het scheelde bijna 500 euro. Die optie wordt dus geannuleerd.
Even een toevoeging: Menorca lijkt mij ook erg leuk! Of Rhodos of aergens in Portugal. Toch wilden we graag naar tenerife omdat Siam Park voor onze zoon echt een paradijs is. En voor mama en papa ook. Wel jammer dat ik die heftige glijbanen niet op mag (zwanger), maar goed.. Ook vind ik ivm mijn zwangerschap wel fijn om te weten waar ik heen ga. Betrouwbare eettentjes en de loopafstanden die je toch beter in kunt schatten als je er al geweest bent.
Parc Santiago III in Playa de las Americas; geweldig !! Wel prijzig maar als je geluk hebt (en anders echt erom vragen dan lukt het wel !) zit je op begane grond met een tuintje (met echt tuinhekje met deurbelletje zo schattig), zwembadcomplex is heel mooi en met glijbanen (water wel erg koud), strand heeel breed (in Mallorca was dat voor ons een grote tegenvaller; smal en vol) en om de hoek vh complex. Echt geweldig, boulevard leuk te doen ideaal met de buggy's kijk eens op de site zou ik zeggen,...
Ja, Isabel is fijn he. Wij zijn na het eerste jaar ergens anders geweest, op Fuerteventura en dat was ook leuk hoor. Maar van de drie zwembaden was er maar een verwarmd, ook nog de kleinste en minst mooie, dus dat was wel jammer. Niet verwarmd is in deze tijd van het jaar echt geen optie, niet voor ons maar zeker voor de kinderen niet. Het jaar daarop weer terug gegaan naar Tenerife en Isabel en geen spijt van gehad. We gaan voor een weekje relaxen, dus dat alles bekend is, is geen probleem en ook wel fijn. De kinderen kennen de weg ook inmiddels (vooral de oudste) en voelen zich meteen thuis. We kwamen nu aan en onze dochter van 9 vroeg of we in hetzelfde straatje zaten en begon meteen de goede kant op te lopen Waar ga je nu naar toe?
We hebben Isabel geboekt. Een aanbieding op internet gevonden die 600 euro goedkoper uitkwam dan het reisbureau. Weken speuren loont!
Leuk, geniet ervan! Wij boeken de laatste jaren gewoon rechtstreeks bij Isabel en boeken dan de vluchten los, bijvoorbeeld RyanAir vanaf Weeze (of dit jaar Tui vanaf Düsseldorf, dat beviel ook goed) Dat scheelt vaak ook behoorlijk wat. Maar het ligt er natuurlijk ook aan waar je woont of dat een optie is. En op het vliegveld neem je heel makkelijk een taxi voor ongeveer 25 Euro. Dat doe ik sowieso liever dan zo'n bustransfer. Hebben we een keer gedaan en toen kostte het 1,5 uur voordat we bij het hotel waren terwijl je er met een taxi in iets meer dan 10 minuten bent.
Los boeken hebben we de vorige keer ook gedaan. Dat was nu niet zo voordelig als toen. Bedankt voor je tip van de taxi! Dat is misschien wel een goed idee ja.
Park Christobal op Tenerife is echt een aanrader! Geen hoogbouw maar kleine huisjes (appartementen) op een eigen complex. Meerdere zwembaden waaronder een peuterbad. Erg fijn om aparte slaapkamers te hebben en je kunt er verschillende niveaus van verzorging kiezen (van logies tot all in). Het zit op loopafstand van de boulevard en het strand (voor ons echt de ideale combinatie). Maar mijn ervaring is dat je met hele kleine kinderen niet zo vaak naar het strand gaat maar eerder naar een zwembad.