Over een paar weken verwachten we er nog een klein meisje bij, maar we zijn er nog niet helemaal over uit over welke duowagen geschikt is. Gisteren hebben we bij een Joolz Geo Duo gekeken en dit lijkt ons wel een goede wagen. Heeft iemand ervaring met deze wagen? Of andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Ik twijfelde heel erg tussen de Joolz Geo en de Bugaboo Donkey maar wij zijn na heel uitvoerig testen in de winkel toch voor de Bugaboo Donkey gegaan. Ik vond het bakje onderin de Geo heel klein. Mijn dochter zou daar nu echt niet meer inpassen. Sowieso vond ik het niet zo prettig dat de baby zo laag ligt en leek het me erg lastig met de baby erin leggen. Bij de Donkey zitten ze gezellig naast elkaar en de wagen kan kleiner ingeklapt worden.
Daar hebben we ook naar gekeken, maar we vroegen ons af of je met de donkey ook problemen hebt met de breedte. Dan bijvoorbeeld als je de stad in gaat en wil winkelen.
Wij hebben ook wel kort naar de joolz geo gekeken, maar al snel voor de donkey gegaan. Vind achter elkaar gewoon niet zo leuk en de donkey heeft veel meer opties wat zitjes betreft. In winkels kom ik eigenlijk overal doorheen, zelfs de kruidvat.
Wij hebben een donkey, kom overal makkelijk langs. Als je niet naast elkaar wilt kun je ook kijken naar de Icandy? Die zouden wij eerst nemen. Die vond ik persoonlijk veel mooier en fijner dan de Joolz geo. Vond de geo echt niet mooi en met het rijden kwam ik er steeds met mn schenen tegen aan. Het onderste zitje is ook heel vreemd. Je bouwt dat zitje op uit de reiswieg en het kindje hangt er een beetje in. De Icandy heeft gewoon een los zitje.
Wij hebben de GEO gekocht, alleen nu nog voor 1 kindje in gebruik. Ik vindt het wel fijn dat de wagen niet zo breed is, want zou anders echt niet weten hoe ik hier bij ons bijvoorbeeld door de kruidvat zou moeten komen...:S:S Ik heb niet het idee dat het heel lastig is om de baby in de wagen te leggen, want ik kan nog volledig in de bak kijken, natuurlijk niet als het winter is en de kap omhoog is en de afdekhoes erover zit, maar dan ligt ie wel lekker warm... Wat wij wel hebben gedaan is de twin versie gekocht zodat je de baby ook bovenop de wagen kan doen, want de bak van beneden past niet bovenop...
Wij hebben heel veel twinwagens uitgeprobeerd. Eerst wilden wij ook voor de Geo gaan, maar die vonden wij beiden toch niet zo prettig. Idd wat hier ook nu al weer genoemd is: schenen tegen het onderste bakje, klein bakje etc. Maar ook: als je hem als duowagen gebruikt kun je niet gebruik maken van de boodschappentas onderin. Lekker onpraktisch omdat ik lopend met de kinderwagen heel vaak m'n boodschappen doe. Volgens mij kon er ook geen meerijplankje op?? Of vergis ik mij in dit laatste stukje? In ieder geval: wij hebben de Donkey gekocht. Fijne wagen! En ik kom zelfs de Kruidvat er mee binnen. Oke, soms moet je wel 'ff doordouwen' want het blijft een irritante pokke winkel qua opstelling. Ik ben nogal een ondernemend type. Ik heb de wagen nu zo'n 3.5 maand in gebruik en heb nog nergens meegemaakt dat ik niet de bus/trein of een winkel in kon. Wel moet ik altijd de rolstoelkassa nemen in supermarkten. De supermarkt het dichtstbij mijn huis heeft deze niet altijd standaard open. Irritant zou je denken? Nee, niet! Ik leg m'n boodschappen altijd gewoon op die band of ie nu open is of niet en het meisje van de infobali gaat dan altijd ff snel achter die kassa zitten, haha. Ik hoef dan dus nooit te wachten hihi. Ohja, nog een argument: de Donkey is aardig waardevast: op MP krijg je nog de hoofdprijs voor deze wagen terug als je hem uiteindelijk gaat verkopen.
Bedankt voor alle reacties meiden! We hebben inmiddels besloten dat we niet voor een Joolz Geo Duo gaan.Vooral ook om de reden dat als onze oudste dochter er niet in wil of niet thuis is dat de onderste bak niet bovenop kan. Toen ik begon met zoeken vond ik de Bugaboo Donkey al een mooie keuze, alleen is deze nog wel iets prijziger dan de Joolz. Al scheelt het niet veel. Door jullie meningen ben ik wel weer een beetje terug bij de Bugaboo. Vooral ook omdat deze wel zijn waarde houdt. Ik ben nu druk aan het zoeken op Marktplaats, maar jeetje wat een prijzen en ze zijn best gauw weg. Ook heb ik nog het nadeel dat ik in Leeuwarden woon en niet zomaar naar Brabant of Zeeland kan rijden. Hebben jullie de Bugaboo nieuw gekocht of ook via MP?
Ik heb hem nieuw gekocht, wilde namelijk zelf de kleurtjes uitzoeken en wilde veel assecoires erbij. Ga hem gewoon tegen die tijd voor veel geld weer verkopen ook
Nieuw, maar het loont wel om te zoeken naar waar 'ie het goedkoopst is. Ik woon niet in Limburg maar heb wel m'n wagen bij een zaak uit het zuiden gekocht en laten opsturen. Dit omdat ie daar het allergoedkoopst was. Nou ja het goedkoopst? Net iets minder belachelijk duur Ik wilde hem eerst via MP scoren maar besloot toch voor een nieuwe te gaan ivm het kleine verschil tussen nieuw en tweedehands.
Hier een dan van de icandy peach duo. Net als joolz zitjes achter elkaar. Heerlijk compact en in alle combinaties te gebruiken. Tweedehands op MP ook wel te vinden in. Gebruik hem nu 1/2 jaar intensief. Hoe vaak ik al heb gezegd hoe blij ik ben deze wagen te hebben. Ook makkelijk als enkele wagen te gebruiken. De oudste kan lopen, maar als hij daar toch geen zin meer in heeft, kan hij in de zeer grote boodschappenbak kruipen eronder. Ook nog eens dikke lol.
Allemaal bedankt voor jullie ervaringen en tips! We hebben toch gekozen voor de Bugaboo Donkey! Via marktplaats lang moeten zoeken naar een nette maar niet al te dure. Vandaag hebben we eindelijk eentje kunnen ophalen! Ik ben helemaal happy! Ziet er mooi uit en hij rijdt erg soepel!