Babybox

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kimberley1603, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberley1603

8 apr 2016
    64
    1
    8
    Hoi allemaal.

Ik ben op dit moment 14 week zwanger. Ik zie veel advertenties over de gratis babyboxen. Nu hoorde ik dat als je zo'n box besteld je daarna overspoeld word met reclame telefoontjes en spam mailtjes met de vraag of je ergens lid van wilt worden ofzo. Dat vind ik een beetje irritant. Wie heeft hier ook last van?

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Weinig last van gehad, alleen een telefoontje van de ouders van nu om mijn gegevens te verifiëren en een aanbieding voor hun blad.
    Alle gratis babydozen

3. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb dr een last van maar sta ook in het bel me niet register.

Bij mailtjes zorg ik dat ik uit me uitschrijf bij mailinglist.

Enige is dat ik wel folders krijg van babywinkels zoals babydump, babypark en van asten die ik voorheen niet kreeg. Die gaan meteen bij oud papier

MaMa en Hopsatee vinden dit leuk.
  4. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik had er "last" van na het overlijden van ons oudste dochtertje. Na haar geboorte werd ik erg vrolijk opgebeld door ouders van nu of ik de babybox ook nog wilde en blabla... de vrouw schrok zich kapot toen ik aangaf die niet nodig te hebben vanwege overlijden. Dus dat was wel even een heel gek moment. Daarna ook nog wel aardig wat reclame door de bus gekregen met "gefeliciteerd". Dus in die situatie was het wel confronterend. Maar kon het wel van me afzetten, kunnen zij ook niet weten. De reclamestroom hield vanzelf op.

Daarentegen zijn een aantal producten in de box best leuk en nuttig. Lang niet alles overigens.

Dus ja er komt best een reclame stroom, want dat maakt die gratis producten mogelijk denk ik. Zelf even afwegen of je het er voor over hebt. Heb bij mijn andere kindjes toch ook weer de boxen aangevraagd.

5. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Alleen één telefoontje van Ouders van Nu inderdaad, en een aantal babyfoldertjes. Maar geen spam hoor.

6. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ja als je die box aanvraagt krijg je daarna reclame. Ik heb 1 telefoontje gekregen, best veel mailtjes en inderdaad het een en ander via de post.
    Maar heel eerlijk gezegd is dat waarvoor je je inschrijft. 'Gratis' producten bestaan niet.

Het telefoontje van Ouders van Nu heb je zo afgehandeld, mailtjes kan je jezelf voor uitschrijven en de post kan je ook retour afzender sturen met het verzoek niet meer te sturen.

7. Bronwater

Bronwater Lid

23 apr 2017
    27
    2
    3
    Vrouw
    Ja ik werd denk ik vaak geprobeerd te bellen maar ging er denk ik wat mis als ik opnam. Erg iritant. Kreeg 1 x eindelijk aan lijn daarna was het over. Maar mijn zoontje was overleden en dan zit je niet op die telefoontjes te wachten. Veel reclame in bus. Ook moeilijk. Ik ben nu weer zwanger en zit te twijfelen er over. Ik denk dat ik toch niet aanvraag.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Alleen telefoontje van ouders van nu.

Verder de gebruikelijke foldertjes en je krijgt een jaar lang het tijdschrift wij jonge ouders

9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik ook alleen een telefoontje van ouders van nu.
    En tot nu toe nog erg weinig foldertjes gehad. Wel het tijdschrift wij jonge ouders een jaar lang. Maar dat vind ik wel leuk.

10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb geen box besteld. Je gegevens worden toch genoteerd, wil mijn gegevens niet 'verkopen' voor wat producten waarvan ik niet eens weet of ik er wel op zit te wachten. Bewuste keuze van mij, maar moet iedereen voor zichzelf afwegen natuurlijk.

Wel jammer, want altijd leuk om zo'n box met spulletjes te krijgen. Maar zoals al gezegd, gratis bestaat niet in dit soort gevallen, je krijgt de spullen in ruil voor je gegevens.

Deel Deze Pagina