Boba of ByKay stretchy wrap?

Discussion in 'De babyuitzet' started by manaolana, May 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik wil graag een rekbare draagdoek en twijfel nu tussen de Boba Wrap of de ByKay stretchy wrap deluxe.

Welke zouden jullie aanraden? Een van deze twee of wellicht nog een geheel andere doek?

2. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier een van babylonia, tricot slen. Prima doek! :)

3. manaolana

Even gekeken maar dat ziet er inderdaad ook nog uit als een goede optie :D. Om het makkelijk te maken ;).

4. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

Apr 23, 2017
    178
    39
    28
    Female
    Ik zou een geweven draagdoek aanraden, daar kun je meer mee qua knopen(ook op rug en heup dragen) en gaat tot op langere leeftijd van je kindje mee. Dragen met een rekbare doek schijnt na een paar maanden te zwaar te worden voor degene die draagt, doek gaat dan doorhangen. Ook schijnt een rekbare draagdoek behoorlijk warm te zijn (je moet in een rekbare doek 3 lagen over elkaar heen knopen).

Als je toch voor een rekbare wilt gaan heb ik verder geen adviezen, heb vooral ervaring met geweven doeken :)

5. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Ik heb bij de eerste een rekbare doek gehad, maar vond het 3 keer niets! Zou voor een geweven doek gaan...

Er zijn op FB veel sites voor het dragen van kindjes. Misschien een idee om daar eens op te kijken. En voor echt goed en uitgebreid advies zou ik naar een draagconsulent gaan. Ben zelf laatst geweest naar een soort draagparty. Koste €15,-, maar echt veel geleerd en kreeg ook nog een kortingsbon voor bestellen op 2 verschillende sites...

Mocht je uit de buurt Beverwijk/Heemskerk/Alkmaar komen dan heb ik nog wel wat tips voor je

6. manaolana

Thanks voor jullie reacties @Mamavanhannah en @mariellevanr maar ik wil wel heel bewust een rekbare doek. Heb wel eens kindjes van vrienden gedragen in een rekbare doek en vond dat juist erg prettig :). Vooralsnog wil ik met name de eerste maanden gaan dragen en het voordeel van een rekbare doek vind ik dat je het kindje er makkelijk in en uit kunt doen zonder opnieuw te hoeven knopen. Ben uitgerekend eind oktober dus ook met de warmte zal het wel meevallen en de kindjes van vrienden die ik heb gedragen was in een tropisch land en toen had ik er geen last van.

Verder geen FB hier en ook niet regio Alkmaar etc. Wat een zeikerd hè :D:p

7. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Haha nou geeft niets hoor! Klinkt alsof je al heel goed weet wat je wilt en nodig hebt!

Ik had de By Kay, maar hoe strak ik ook knoopte ik had altijd het gevoel dat ze eruit zouden zakken. Misschien iets TE rekbaar?

Is het een idee aan die vrienden te vragen welke doek zij hadden als je die prettig vond dragen?

8. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

Apr 23, 2017
    178
    39
    28
    Female
    Nou wie weet is het voor jou helemaal fijn! Die warmte zal dan inderdaad wel meevallen als je alleen in de herfst/winter zal dragen. :)

9. Poolvos

Poolvos VIP lid

Jan 9, 2016
    6,875
    12,390
    113
    Female
    Deze heb ik ook gekregen! Kan niet wachten om 'm te testen ;)
    Overigens gekregen van mn schoonzusje, nadat ik bij haar één an de drie kleintjes heb gedragen toen we op de veluwe waren. Beviel prima toen ;)

10. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Hier jaren met veel plezier een ByKay rekbare doek gebruikt, voor allebei mijn jongens. Bij de jongste had ik wel het idee dat hij minder goed zat en begon te lubberen. Ook als je kindje wat zwaarder is/wordt vind ik het niet meer prettig, dan gaat hij teveel zakken/hangen.
    Dus hier met een maand of 4 over in de Manduca, die ik nu met 18 mnd nog steeds gebruik.

Als alles goed blijft gaan wil ik voor deze baby juist een geweven doek omdat je daar langer gebruik van kunt maken en er meer mogelijkheden mee hebt dan met een rekbare, waar je maar 1 knoop mee kunt (de kommahouding die in het boekje staat wordt afgeraden). Met de geweven doek kun je evt. ook gaan heup- of rugdragen.

11. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Ik had een boba wrap. Deze was heel prettig voor de eerste maanden en met een herfstbaby heb je geen last van de warmte.
    De tricot slen hoor ik ook wel goede verhalen over. De meeste rekbare draagdoeken lijken erg op elkaar dus je doet niet zo snel een miskoop.

Op FB is een besloten groep over dragen, draagpraat. Daar kan je ook heel goed je draag gerelateerde vragen stellen. En ook verschillende verkoopgroepen als je voor een tweedehandse drager of doek wil kijken.

Nu draag ik mijn meisje het meest met de boba 4g en soms met een geweven doek.

12. manaolana

Ja ga ik ook zeker doen, maar zij hebben een tweeling die tegelijk werden gedragen dus dat is toch weer anders lijkt me. Vandaar dat ik hier ook even op zoek ging naar ervaringen ;).

Leuk Poolvos! Ik ben ook voor de tricot slen gegaan (dank voor de tip @Louloute!) en dan de "cool" variant dus dan moet het qua warmte helemaal goed komen lijkt me.

"Helaas" geen FB hier ;).

Maar bedankt voor alle ervaringen en tips in ieder geval! Ik ga het gewoon proberen met de tricot slen (hij is ook nog in de sale bij de Baby-Dump :D) en wie weet wat voor de doeken ik in de toekomst nog zal gaan gebruiken.

13. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Share This Page