Mijn zoon is op dit moment vier en een halve week oud en weegt al 5.6 kilo en drinkt 6 keer 150/4. Nu zit ik elke dag te stoeien met de tijden van de voedingen. Nu zou zijn laatste fles vannacht pas om 01.00 uur zijn terwijl die gisteren om 00.00 uur 's nachts was. Omdat de laatste voeding vanavond pas om 01.00 is, zal de laatste voeding morgen weer verplaatsen naar 02.00. ( omdat hij dan morgen ochtend vroeg een uur later komt voor de eerste voeding) Dat zie ik dus niet zitten. Maar hij komt zo wisseld voor de eerste voeding 's ochtends dat een een beetje een schema hebben dus eigenlijk onmogelijk is. Het schema was vandaag 00.00 laatste voeding 05.00 09.00 13.00 17.00 21.00 01.00 Wie heeft er tips? Want ik wil graag dat de laatste voeding om 00.00 uur is en niet morgen pas om 02.00.
Een strak schema is bijna niet mogelijk. Ook later is elke dag weer anders omdat ze nooit precies op dezelfde tijden wakker worden en hun dutjes doen. Wat mij altijd hielp is twee vaste tijden aanhouden. Hier is dat nu 12.00/12.30 een broodje en zijn laatste fles rond 19.00 Wat de rest van de dag brengt zien we dan wel. Kijk gewoon wanneer hij de nacht in gaat en geef hem dan zijn flesje, dat zal onderhand wel aardig op een vaste tijd zijn denk ik. Puzzel daar omheen....wij gaven rustig nog een klein flesje tussendoor als we niet helemaal goed uitkwamen en dan dronk hij de fles erna soms iets minder, maar dat is niet erg dan. En maak je hem wakker voor de laatste fles? Ik zou hem vanaf 21.00 niet meer wakker maken en zelf laten komen.
Gewoon na 21.00 niet meer wakker maken en als je een soort van ritme wilt elke ochtend op dezelfde tijd wakker maken en de dag beginnen. Maar ik denk dat je erg veel wilt voor een kindje van 4 weken. Ik voedde hier toen (en nog steeds eigenlijk) gewoon op verzoek met overdag een max van 3,5- 4 uur er tussen en s nachts 1x 8uur of 2x 6 uur.