Schotland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Cin85, 25 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Wij zitten er over te denken om in de herfstvakantie of de meivakantie naar Schotland te gaan.
    We zitten nog te twijfelen of het dan een rondreis zal worden of toch 1 vaste locatie. Het plan is om lekker veel te wandelen in de natuur, wat stadjes te bezoeken en uiteraard kastelen.
    De hond zal ook mee gaan.
    Wie is er al eerder geweest en wat zijn aanraders? En heeft iemand ervaring met een hond en de overtocht?

Syane vindt dit leuk.
  2. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Afstanden zijn nog best groot, dus ik zou naar meerdere plekken gaan.
    Wat ik heel leuk vond is dat ze op veel plekken hele leuke tea rooms hebben waar je lekker kan lunchen of thee kan drinken. Veel mensen hebben ook hun hond bij hen.
    Overtocht met de boot was heel relaxed. Geen hond bij ons, dus daar kan ik niet meer over vertellen. Noord Schotland en Isle of Skye hebben ons echt verrast met hoe fantastisch mooi het is.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn meerdere keren in Schotland geweest, vorig jaar voor het eerst met de kinderen. Rondreis is aan te bevelen omdat de afstanden groot zijn. Skye vinden wij echt het allermooist.
    Als je met de boot naar newcastle gaat kun je langs Alnwick castle, het Harry Potter-kasteel.
    In Edinburgh heb je een heel mooi (gratis) museum, Museum of Scotland, waar ook veel te doen is voor kinderen. Verder is er niet veel te doen speciaal voor kinderen, dat is wel iets om je vooraf te realiseren.

We hebben zelf geen hond, maar de DFDS-veerboot heeft een apart deel met kennels waar de honden en andere huisdieren vervoerd kunnen worden. Kleine honden mogen ook mee in de hut lees ik hier: https://www.dfdsseaways.nl/reisvoorbereiding/reizen-met/hond-mee-naar-engeland-schotland

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Zeker gaan rondreizen. Schotland is zo mooi. Echt prachtig.
    Dunrobin Castle is een aanrader.

5. Aries

Aries Niet meer actief

Sowieso rondreizen! Skye vond ik het allermooist.

6. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij hebben de whiskey trail gedaan. Ook prachtig om in die distillerys te kijken en mee te doen aan proeverijen. Het is tenslotte het land van de whiskey. :)

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    Maar als je met kinderen reist mogen die vaak niet mee de distillery in, dat is 18+ ... dus die moeten met mama op het terrasje blijven zitten;)

Nora92 vindt dit leuk.
  8. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja dat is jammer idd! Dan maar flesjes meenemen om thuis van te genieten. ;)

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Dat wordt dus een rondreis, echter vind ik 1 week herfstvakantie hier te kort voor, dus dan wordt het waarschijnlijk de meivakantie.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Ik ben als 13 jarige tijdens een lang weekend Edinburgh toch echt mee geweest de distillery in en mocht daar zelf nog proeven ook.
    Ik vrees dat mijn liefde voor whiskey daar is begonnen... dus in het ergste geval blijft mijn man maar buiten met de kinderen. :p

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    Dat zal wel lang geleden zijn dan;) op dit moment zijn er geen distilleries in Edinburgh meer die open zijn voor publiek. Dus als je echt fan bent moet je ze opnemen in je rondreis! Onze favorieten tot nu toe zijn Talisker en Dalwhinnie! Wat zijn de jouwe?

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Ik ben nu 33 dus reken maar uit, het was letterlijk nog in de vorige eeuw! :roflmao:
    Overigens was dat wel een stuk met de auto buiten Edinburgh, geen idee meer waar. Ik kan mij wel herinneren dat ik in Edinburgh zelf in een whisky museum ben geweest waar je in een soort achtbaan karretje kon zitten en na afloop kreeg je ook een mini bekertje met wat whisky. Dat zal ook wel niet meer zo zijn.

Dit is mijn favoriete whisky, als het kan ga ik zeker langs!
    https://www.gall.nl/glenfiddich-18-years-geen-70cl-700398.html

Deel Deze Pagina