Ik kan gewoon niets bedenken, willen jullie meedenken? Mijn schoonzusje en nog een meisje komen morgen logeren, zijn 16 jaar. Mijn dochters zijn 5 en 1. Wat kunnen we gaan doen met dit warme weer? Leukste zou zwemmen zijn, maar de oudste heeft vorige week buisjes gekregen en de jongste heeft waterpokken, dus dat is helaas geen optie. Wat dan wel, wat ook nog lekker is met dit weer? ik dacht misschien een zandstrandje maar weet ook niet of dat verstandig is met waterpokken (wel grotendeels ingedroogd inmiddels)..
Ik denk dat de 16 jarige meiden liever alleen op,pad gaan en anders ergens een hapje eten aan het water, vinden ze hier ieder geval altijd leuk.
Wij hebben iedere keer nog meegekregen dat ze de eerste 2 weken niet mogen zwemmen e.d. zodat de buisjes kunnen hechten
Even goed verwoorden, het ene meisje komt hier als ontlasting voor de gezinssituatie (autisme) andere meisje is schoonzusje die toevallig komt logeren.. Samen op pad lijkt me dus geen optie aangezien ze elkaar niet kennen. Ik vind dat ook niet zo leuk aangezien ze hier komen, zal de oudste sowieso ook niet leuk vinden. Bedankt voor de verdere tips!
Het is misschien wel een duur geintje, maar ergens naartoe misschien? Bijv een dagje varen samen? Als het mooi weer is kunnen de meiden dan nog even het water in en de kleintjes blijven gewoon aan boord. Verder een hoop lekkere hapjes en drankjes mee en je bent zo een paar uur zoet.
Heb je een tuin? Wij maken weleens een hele berg kleine hapjes (sandwich driehoekjes, plakjes komkommer, tomaatjes, toastjes, gehaktballetjes enzo). Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. (4 donuts voor een euro kun je al snel in kleine hapjes snijden van 8 per donut enzo) En dan lekker picknicken in eigen tuin. Bij ons altijd een grote hit (mijn oudste van bijna 16 is licht autistisch en de jongste is nu 5).
In de avond een leuke film kijken met popcorn enz, is btw meer dan voor de meiden van 16. Veel plezier!
Oké vreemd, bij ons wordt echt duidelijk vermeld dat het 2 weken niet nat mag worden. Ik lees dit ook overal terug dus ik ga dat risico zeker niet nemen.
Anders naar een bos in de buurt, daar wandelen en pannenkoeken eten? Vaak heb je wel een pannenkoekenhuis bij/in het bos. ‘s Avonds filmpje kijken?
Ga lekker met ze spullen kopen in de winkel en samen een high tea maken. Kan je kind van 5 misschien ook meehelpen , en dan gezellig de tafel dekken en alles opsmikkelen
Hier mocht zwemmen de eerste 2/3 weken na plaatsing niet dus zou het er idd niet op gokken. Dit ivm. Hechten van de buisjes.
Een leuke kinderboerderij in de buurt - dieren doen het vaak toch wel goed. En dan kunnen ze tutten met jouw kinderen. Mogelijk zit er een kinderboerderij in de buurt waar je ook wat kunt eten/drinken. Hier zit er bijvoorbeeld één waar een pannenkoekenhuis vlak naast zit ? Of naar een speelpolder? Zo'n natuurgebied - wat lekkers mee? Misschien vind je iets via: https://www.natuurmonumenten.nl/kinderen
Ik ben naar een speeltuin geweest en daarna naar een meertje waar ze nog lekker met water en zand hebben kunnen flodderen. Was een leuke dag. bedankt voor alle tips!