Babycadeautjes op je eigen verjaardag?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Carlien, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier idem dito. En vader en eventuele broertjes of zusjes worden ook niet vergeten ;)

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh ik vind het juist superleuk om dingen voor de baby te krijgen op mijn verjaardag!

En een vriendinnetje die ook zwanger is, was vorige maand jarig, haar heb ik ook spulletjes voor de baby gegeven. Ik heb haar wel eerst gevraagd wat ze wilde hebben. Ze wist niet echt wat. Dus toen heb ik gevraagd of ze het anders leuk vond om wat voor de baby te krijgen en dat vond ze leuk dus dat heb ik toen gedaan.

Ik vind het heerlijk om een leuk setje kleding of zo te krijgen!

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn man en ik waren ook tijdens de zwangerschap jarig. Wij hebben bewust geld en spulletjes voor de baby gevraagd. Met de kerst was ik net zwanger, toen al het geld apart gelegd en daar heel veel spulletjes van gekocht.

Ik vond het super om allemaal kleine dingetjes te krijgen!

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Als mensen wat vroegen wat ik voor mijn verjaardag wilde, antwoordde ik altijd met: "iets voor me zelf en niet voor de baby". Heb wel wat gekregen, maar dat was dan als extra cadeautje zeg maar.

5. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik vond het juist leuk om babyspulletjes te krijgen op m'n verjaardag:) Heb liever iets voor m'n dochter of de baby dan voor mezelf!

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Zou er geen probleem mee hebben, maar het juist leuk vinden. Ik ben niet materialistisch ingesteld en weet ook nooit wat ik moet vragen voor mijn verjaardag. Dan liever iets bruikbaars voor de kleine dan iets waar ik niks aan heb en wat toch achterin de kast belandt.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als ik jarig ben wil ik ook gewoon dingen voor mn eigen krijgen, niet alleen voor de baby. Gelukkig is dat dit jaar ook neit gebeurt. Krijg trouwens sowiso weinig kadootjes voor de baby, zit niet in de familie;)
    Toen ik zwanger was van daniel wisten ze het met mijn verjaardag nog niet (en ik ook niet:D). Met sinterklaas 2 kadootjes gehad voor "kruimel": van mn zus de wiegbekleding die ze had gemaakt (maar was niet "echte" kado, maar kwam gewoon zo uit) en mn ma had een fles zwitsal kwaak ingepakt en er op gezet dat het voor kruimel was, dat vond ik dan wel weer leuk, was niet ipv kadootje voor mij, maar gewoon een extraatje

8. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    mmmm, eigenlijk nog niet zo over nagedacht...

Ik ben eind augustus uitgerekend en ben zelf 14 september jarig...

Hoewel ik het heel erg leuk vind om spullen voor de kleine te krijgen, denk ik dat ik op mijn verjaardag ook wel spullen voor mezelf wil.

Meestal krijg ik een lekkere bon van een restaurant van mijn vader... heerlijk met zijn 2tjes eten...
    Alleen bedenk ik me nu dat dat waarschijnlijk met zijn 3tjes wordt :p

Ach, ik zie wel wat er komt en ben blij met alles denk ik... ;)

9. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ik vind t niet erg om babyspulletjes te krijgen..
    ik geef niet zo heel erg veel om kado's ..
    zou dan ook niet eens weten wat ik zou moeten vragen voor mezelf.
    meestal krijg ik van die lekkere geurtjes of lotions...nou daar heb je ook wel eens genoeg van.
    doe dan maar wat voor de baby :)

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik vind je geen zeikerd maar ikzelf vind het geweldig, lol!

Ik geniet ervan om spullletjes voor de baby te kopen en ik straal ook volledig als ik weer eens tussen kleertjes rondkijk of andere leuke babyspulletjes. Om het voor mijn verjaardag te krijgen vind ik dan ook geweldig!
    Ben over anderhalf maand pas jarig en mijn man over 2weken maar vandaag van mijn shccoonouders een groot bedrag gekregen om nog wat babyspulletjes op te halen. We wisten allebei nog steeds niet wat we wouden hebben en vandaag zijn (EINDELIJK!!) onze bestelde dekentjes, lakentjes en klamboe binnen gekomen. Ik verheugde me daar al zolang op dat ze vonden dat we het ook maar gelijk op moesten halen. Vond het zo lief! Zometeen dan ook met manlief gelijk heen, en hebben schoonmama dan ook meegevraagd want die vind babyshoppen net zo leuk als ik haha!

11. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ben pas jarig geweest en kreeg toen de vraag ook van iemand of ik niet bang was dat ik babyspullen zou krijgen. Daar had ik nog niet over nagedacht. Uiteindelijk is er helemaal niemand gekomen en heb ik dus ook niets gekregen :p Dat vond ik eigenlijk erger dan wanneer ik babyspullen had gekregen. Mijn vrienden hebben me namelijk min of meer laten vallen sinds ik zwanger ben.

Ik denk dat ik babyspullen wel leuk zou vinden om te krijgen, want anders krijg ik toch allerlei decoratieve troep voor in huis terwijl ik die nooit gebruik ;) Het verbaast me altijd weer hoe moeilijk het blijkbaar is om iets leuks uit te zoeken voor een ander, op deze wereld waarin je dagelijks doodgegooid wordt met allerlei spullen en aanbiedingen. Als je elkaar nou niet goed kent snap ik dat, maar zelfs mensen die je al jaren kent komen aanzetten met bijvoorbeeld geurige douchegel terwijl jij al jaren verkondigt dat je niet tegen zoete luchtjes kunt, of een fles prosecco terwijl je zwanger bent ;)

Natuurlijk heb je met babyspullen wel het risico dat het niet jouw smaak is, maar de meeste dingen zijn wel handig om eens achter de hand te hebben. Dat lelijke rompertje leg je toch lekker bij opa en oma neer als reserve exemplaar? ;)

12. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn verjaardag heb ik wel van een aantal mensen iets voor de baby gekregen. Dat was zeg maar als extraatje voor erbij want ze hadden voor mijzelf ook iets dus dat vond ik dan wel weer leuk.

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sorry ik moest wel lachen om je zin dat maat 50 je allang niet meer past :p:D

Maar ik geef je wel gelijk hoor. Bij de vorige zwangerschap was ik ook jarig tijdens de zwangerschap en heb duidelijk aangegeven dat ik geen babycadeautjes wilde. Gelukkig hebben ze ook niks gedaan wat betreft. Het is toch mijn verjaardag ;):)

14. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Een aantal dingen vindt ik wel leuk, maar heb ook een beetje zoiets van je bent niet alleen moeder. En ik vindt het dus wel leuk om gewoon dingen voor mij te krijgen..

Maar je kunt het ook combineren, zo heb ik dit jurkje/tuniekje gekregen en een fotolijstje, daar kun je een foto in doen en een gipsafdruk van een voetje/handje van de baby.. Dat vindt ik allemaal leuk dat is wat voor de moeder en heeft toch wat te maken met de baby..

En zelfgemaakte dingen vindt ik ook altijd leuk, zo heeft een tante van mij een hele leuke knuffel met muziekkoord gemaakt.. Maar dat was als kleinigheidje erbij..

Of zoals ik al zei een pasje van een babyzaak zodat de (aanstaande) moeder zelf kan shoppen..

Maar babykleertjes vindt ik echt wat voor de kraamvisite..

Gr.
    Carlien

Positiejurkje/tuniekje:

15. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nou hier irriteer ik me ook aan , ben vandaag jarig en heb tot nu toe alleen nog maar prenatalkadobonnen of kleertjes gekregen , IK BEN JARIG :( mja ben ook weer niet zo dat ik zeg hou t maar haha bij prenatal kan je ook genoeg voor mama's kopen :D
    Mijn Smoeder vroeg of ik iets voormezelf of de beeb wilde , ik zei doe maar n vvvbon dan kan ik n lamp halen voor de babykamer :p haha ds weer n beetje krom he mja

16. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik had dat ook! Ik vierde het niet echt, maar er kwamen toch wat mensen langs en bijna iedereen had iets voor de baby. En dan niet als extra, maar echt als mijn cadeautje. Ik vond het wel lief, maar ik was ook wel verrast! Ik dacht dat ik jarig was....hahahaha

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik vindt he helemaal geen zeikerd! Mijn dochter is eind januari geboren en ik ben begin februari jarig. Die eerste verjaardag samen kreeg ik ook bijna alleen maar cadeautjes voor mijn dochter. Alleen van mijn moeder en zus kreeg ik iets voor mezelf en van mijn vriend.. Vondt het ook best raar eigenlijk, tenslotte was ik zelf jarig en niet mijn baby! k zou dat dan zelf dus ook nooit voor iemand doen, tenzij er om gevraagd word.

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Bij mij is er best een behoorlijk grote kans dat ik op mijn verjaardag beval, of net ervoor of erna dus ben bang wat me te wachten staat met die cadeautjes... :)
    Een aantal dingen voor de kleine zou ik niet erg vinden maar niet alles hoor! Geen kleertjes ofzo, dat vind ik ook voor kraamvisite.

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Mijn vriend was onlangs jarig en hij kreeg gewoon cadeaus. Veel mensen hadden ook iets voor de baby meegenomen en dat vonden wij super leuk.

20. Iefie

Iefie Niet meer actief

Eigenlijk is je baby ook wel een beetje jarig op je verjaardag..het eicelletje waaruit het kindje (mede) is ontstaan is toch net zo oud als de moeder zelf? Nou ja..ongeveer dan..
    Persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee om cadeautjes te krijgen voor de baby op mijn verjaardag. Ik heb toch elk jaar dat ik geen idee heb wat ik nu weer voor m'n verjaardag wil hebben. Nee, is geen luxeprobleem, ik vind het gewoon niet zo belangrijk. Mijn grootste cadeau wordt in september geboren.

Deel Deze Pagina