Ik hoorde van een collega dat je een baby maximaal 1,5 uur in de maxi cosi mag leggen. Is dit nou waar? ik wou nl een quinny of soorgelijke wandelwagen kopen omdat je daar de maxi in kan klikken. Maar als de kleine er maar 1,5 uur in mag liggen heb je er niet zoveel aan! (Als je bijvoorbeeld gaat wandelen of winkelen)
Een baby mag maximaal 2 uur achter elkaar in de MC liggen, dit in verband met de houding voor het ruggetje. Voor even een boodschap te doen is het prima, maar om echt te wandelen zul je er toch een bak bij moeten kopen.
tot welke leeftijd is dat? Ik neem aan dat ze op latere leeftijd er wel wat langer in mogen.... En is het 2 uur aaneen gesloten of per dag?
Nee op latere leeftijd ook niet langer. Ze gaan sowieso maar tot een maand of 9 (sommige nog korter) in de MC, dan past het niet meer. 2 uur is aaneengesloten.
Idd niet langer dan 2 uur aan eengesloten.. en is het eens een keertje wel iets langer is het ook geen ramp hoor Maar voor een daagie shoppen ofzo heb je wel een bak nodig ja..
klopt niet langer als 2 uur, en ook niet even eruit en er weer in. Veel mensen laten hun kinderen er veel te lang in liggen, zeker door al die adaptors. Gewoon niet kopen, en lekker in de bak.
Ja ik ben er ook geen fan van. Voor even snel een boodschap te halen is het ideaal, maar voor echt te gaan winkelen of wandelen is het echt niet goed voor de rug van je beeb. Daarom zijn er hier geen adaptors geweest!
Juist het is inderdaad makkelijk om even snel een boodschap te doen, maar het is en blijft een autostoeltje. Wij hebben wel adapters, maar ik denk dat die niet gebruikt gaan worden. Onze bak is echt ruim en ik denk dat je kleintje daar ook prettiger inligt. Liefs, Duveldraakje
Wij hebben ook geen adaptors gekocht. Vind het niet nodig om hem straks lang in de mc te laten liggen. Als ik ga winkelen ga ik echt de bak gebruiken.Ik heb zelfs al een keer gehoord dat er een kind dood was gegaan in mc omdat hij er te lang in had gelegen.Vind het een beetje raar verhaal maar het zou kunnen. Voor een keer schijnt het niet zo uit te maken(denk aan vakantie Frankrijk ofzo) maar vaak is niet goed.
ik heb ook gewoon een bak gekocht hoor, de adaptors heb ik wel, maar ga ik niet gebruiken. Wil het risico niet lopen dat de kleine daar later last van krijgt. Gebruik de maxi cosi dus gewoon alleen als autostoeltje, daar is ie tenslotte ook voor bedoelt.
Als je nog de keuze hebt kun je ook de Mutsy traveller kopen. Dat is een soort Maxi cosi, maar dan met 3 standen, zodat de kleine ook plat kan liggen als ie op de wagen zit. Verder is ie makkelijk voor op vakantie (met de auto). Kleine baby's mogen namelijk in de ligstand in de auto. Op de middenstand is het een wippertje en je hoeft de bak niet mee te nemen op vakantie want in ligstand kan ie ook op de wagen. Mensen die mij met het ding zien lopen hebben het nog nooit gezien, maar zeggen wel dat als ze dat geweten hadden, ze deze gekocht hadden! Meer info op de Mutsy site. Ik had er adapters bij voor mijn Mutsy wagen. Weet niet of ze nog te koop zijn voor op andere merken (Koelstra en Quinny verkochten exact dezelfde autostoel maar dan met hun merk er op).
Okee dat is een goede tip, ik ga even naar de mutsy kijken. vond de quinny juist zo leuk omdat je dan je kindje naar je toe kan plaatsen, maar als je er maar 1,5 uur mee op stap kan is het ook niet echt handig, dan moet je steeds verwisselen met de max en de bak. thanks
Voor alles geldt gewoon dat je het met mate moet doen en als je echt gaat winkellen of wandellen zou ik gewoon altijd een kinderwagenbak meenemen. Ook in een wipstoeltje mag een kind niet te lang, gewoon helemaal plat is en blijft het beste voor een kind en ook de bewegingsvrijheid is natuurlijk een stuk minder, mijn zoontje kan echt niet veel met zn armpjes rondmeppen in zn maxi-cosi. Ik doe hem een enkele keer ff op het onderstel maar meer bijv. bij een ziekenhuisbezoekje (van parkeerplaats naar de arts) echt boodschappen doen of winkellen doe ik niet met de maxi-cosi en zou ik ook niet doen als hij plat kon
het is wel handig voor een familie bezoekje maar als je uitgebreid gaat shoppe ja dan kun je hem niet gebruiken. ik vind het vooral fijn omdat je alleen de onderstel hoeft mee te nemen en je vanuit de auto zo weg kunt rijden.
Het verhaal dat baby's niet langer dan 2 uur in de maxi cosi mogen zitten, schijnt echt een onzin verhaal te zijn. (waarschijnlijk in de wereld geholpen door producenten van reiswiegen?) Heb diverse kinderartsen horen zeggen dat er geen enkel betrouwbaar onderzoek is dat uit wijst dat je baby niet langer dan 2 uur in de MC mag zitten. Uiteraard is het niet aan te raden om je kind de hele dag in de MC vast te snoeren, net zoals je 'm niet de hele dag in een draagzak draagt, in de wieg laat liggen enz. Maar gaan winkelen/andelen met de baby in de MC kan geen enkel kwaad!
Bij ons in de babywinkel zeiden ze ons dat je een baby jonger dan 6 maanden echt niet lang in de MC mag leggen, ivm het rugje. Veel kindjes krijgen later last van rugpijn, dit zou komen door de MC... Werd ons verteld Winkelen met de MC is vervolgens ook helemaal uit den boze (volgens de winkeljuffen). Wij gaan hem als autostoeltje gebruiken en eventueel bij familiebezoek of zo... maar om te wandelen en te winkelen gaan we toch de draagmand nemen