nappy wrapper

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartjeh, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjeh

    maartjeh Fanatiek lid

    14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    wie heeft er ervaringen mee en welke zijn het handigste?
    ik heb al diverse gezien met en zonder cassetes enzo
     
  2. united

    united Lid

    24 aug 2007
    13
    0
    0
    Weststellingwerf
    De Nappy-wrapper heb ik geen ervaring mee persoonlijk,sorry.
    Ik ken het wel en persoonlijk zou ik het niet doen maar ja wie ben ik ....
    Het is nogal een kostbare geschiedenis om er een aan te schaffen en vooral gezien het jou eerste kindje wordt krijg je nog kosten genoeg.
    Ik ben nu zwanger van onze derde en ik heb het altijd prima gered zonder nappy-wrapper.
    Als het gaat om ruimtebesparing in de container : er zijn in de meeste plaatsen inzamelpunten voor gebruikte luiers waar je ze heen kunt brengen en daar krijg je gratis zakken bij om ze in te verzamelen.
     
  3. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    ik heb er zelf geen (vind het niet nodig), maar als ik er 1 zou kopen dan gaat mijn voorkeur uit naar 1 waar een normal vuilniszak in kan en geen navulcasettes.
     
  4. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Ja, ik heb een nappy wrapper, en vind het een erg handig ding. Je ruikt dus echt niks... kunnen best wat luiers in en van de cassete doe je best lang.
    de cassetes zijn ook regelmatig in de aanbieding. (heb er net weer 3 gekocht)
     
  5. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    ik heb er op aanraden van mijn schoonouders 1 gekocht, want zij zijn er helemaal lyrisch over (ze passen regelmatig op de kinderen van een nicht van ons en daar hebben ze zo'n emmer).
    Ik ben erg benieuwd. Je verpakt 150 luiers met 1 cassette, dus dat is zo'n 5 cent per luier. Dat kan er wel van af bij ons. Ik denk dat wij hem vooral zullen gebruiken als het te slecht weer is om meteen naar buiten te lopen, maar het zou me ook niet verbazen als we straks helemaal idolaat van het ding zijn.
    :)

    Groetjes
    Maris
     
  6. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Ik gebruik hem op het werk en ik heb altijd ruzie met dat ding. Voor mij strax geen nappywrapper maar gewoon de geparfurmeerde plasticzakjes en hopla in de vuilnisbak..
     
  7. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij zitten er wel over te denken om er een aan te schaffen. (wel zonder cassettes, maar met een normale vuilniszak).
    We zitten namelijk op 3 hoog, zonder lift..
    Dus dat betekend dat ik 3 opties heb naast een nappy wrapper:
    1. De baby moet een stinkende luieremmer op zn kamertje (jakkie);
    2. We moeten de luiers in de keuken in de vuilnisemmer gooien (jakkie);
    3. Voor elke luier 6 trappen af en op gaan (pff haha yeah right :D).

    Zoals je kunt denken is dat allemaal niet acceptabel voor me :D.
    Als er dan een vuilnisemmer bestaat voor luiers die alles luchtdicht af sluit is dat voor ons de ideale oplossing.
     
  8. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb hem gekregen van iemand die hem nooit had gebruikt, als ik hem niet had gekregen had ik het ook nooit gekocht denk ik , dan had ik wel een gewone luier emmer genomen
     
  9. Dandelion

    Dandelion Actief lid

    20 jul 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Ja ikw il er ook een, ik zit op 4 hoog en niet al te groot. Ik zit te denken aan een sangenic, heeft iemand hier ervaring mee?
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm hier een diaper champ

    dus met vuilniszakken ipv cassettes

    aanvankelijk vond ik het wat onzin
    je kan je luier ook gewoon weggooien
    maar jobs opmerking "mja maar we hebben hier geen vu ilnisbak" sleog ook wel ergens op.

    we hebben wel een vuilnisbak.. maar ze werken hier met van die ondergrondse containers
    en de dichtsbijzijnde is einde van de straat
    en tja.. je gaat niet elke keer met je kind onder je arm naar de hoek van de straat lopen om je luier te disposen :)

    dus toch maar deze aangeschaft :)
     
  11. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi hoi,
    Ik heb er ook eentje gekocht 1 euro op de rommelmarkt!
    dus dat valt wel mee. en ik gebruik m nu al voor mijn stoma afvalmateriaal, en straks ook voor de kleine luiers. ideaal want je ruikt echt niks!

    Groetjes
     
  12. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij hebben dat hier dus ook zo'n ondergronds systeem. En nemen dus ook een nappy wrapper omdat het geen doen is om met iedere luier naar dat ding te lopen. Het lijkt mij een ontzettend handig systeem in ieder geval. Als we gewoon een kliko hadden zouden we em waarschijnlijk niet halen.
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik wilde er ook graag een, maar vind ze toch nog wat prijzig. hebben nu ene mooie gewone afsluitbare luieremmer en daar gaan we de biologisch afbreekbare luierzakjes van de etos bij gebruiken. zijn de luiers ook goed verpakt en ruik je ze ook niet.
    het afvalbakje voor de kattebakken maken we ook elke dag leeg, dus zal met de luieremmer ook wel gebeeren. in één loop alles naar de container en weg er mee!
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja kregen gister nog ondanks de diaper champ wel van die geparfumeerde zakjes van de kruidvat te gebruiken voor de poepluiers
    want die zak uit de diaper champ halen ruikt natuurlijk niet al te fijn....

    denk dat we er dan wel goed zijn inmiddels qua stankoverlast :)

    zag toevallig zo'n hele grote bij de ikea staan.. en eh.. die rook je inderdaad niet :)

    en inderdaad.. als we een vuilnisbak in de tuin hadden of een kliko.. denk ik dat we hem ook niet gekocht hadden
    maar elke keer naar einde van de straat lopen is niet echt wat je noemt handig :)
     
  15. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een diaper champ en ben er erg blij mee, is wat duurder in aanschaf maar hoef je geen casettes voor te kopen dus dat geld heb je er zo uit. Hier geen last van stinkluchtjes en er gaan behoorlijk wat luiers in.
     
  16. Hanane

    Hanane Lid

    18 mrt 2007
    25
    0
    0
    Ik heb precies het zelfde probleem als jou..

    Misschien dat ik wel zo een nappy wrapper aanschaf.
     

Deel Deze Pagina