Dreumes eet amper avondeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.623
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dochter nu 1,5 jaar eet sinds een aantal weken echt slecht haar avondeten.Het enige wat ze eet is spinazie ala creme met aardappelen geprakt.Haar vlees eet ze overigens wel.Gisteren aten we sperziebonen en die vind ze normaal wel lekker maar na 2 boontjes hoefde ze ook niet meer.
    Ik word er ondertussen een beetje simpel van moet ik zeggen.Overdag eet ze wel haar brood en fruit en drinkt ze melk.Ze eet 's avonds wel een bakje yoghurt.Ze is mijn derde kind en ik weet dat het ook wel weer over zal gaan maar kan het me niet zo goed meer herinneren van hoe het bij mijn andere kinderen ging.
    Gewoon maar weer negeren en accpeteren dat ze niets eet.Haar vlees eet ze wel graag dus krijgt ieder geval iets binnen.Ook is ze momenteel flink verkouden en zitten er kiezen te rommelen dus zou ook een oorzaak kunnen zijn.
    Iemand een idee?

Groetjes.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik hanteer de regel: ik bepaal wat de kinderen eten, zij bepalen hoeveel.
    Ik merk ook verschil met periodes. Wat hier tot nu toe goed helpt is om het eten een stukje verder voor haar te zetten, zodat ze er niet meer aan kan. Ik eet dan gewoon verder en na 5-10 minuten gaat ze gewoon eten. Maar soms ook niet helaas.

Als ik zou merken dat ze er gebruik van maakt om sneller het toetje te krijgen, dan krijgt ze dat niet voordat ze wat gegeten heeft. Anders geef ik dat toetje ook gewoon.
    Verkouden en tanden kunnen zeker een oorzaak zijn.

Je kunt ook proberen om de maaltijd ervoor wat te minderen, zodat ze 's avonds meer honger heeft.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Die regel kun je wel hebben maar als ze niks eten en daardoor vroeger wakker worden van de honger straf je alleen jezelf.

Hier een periode gehad met brood, dat eet hij nu goed, middageten eet hij ook goed maar nu zit hij in een "ik eet geen fruit" fase. En dan geef ik hem toch brood, knijpfruit of iets anders ter vervanging anders slaapt hij s'middags maar 3 kwartier en is hij de rest van de dag lastig + dan eet hij nog steeds geen fruit

Wat hier soms helpt is het eten neerzetten en doen alsof ik niet kijk en verder bied ik het hem elke dag aan. Af en toe geef ik het op een heel ander tijdstip.
    Hier wil hij geen 2 keer brood na elkaar dus ik geef hem nu s'ochtends fruit, daarna brood, als hij wakker is van zijn middagdutje warm eten en s'avonds weer brood.
    Kan zijn dat het volgende week weer anders is.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn zoon van 2,5 eet al bijna een aar geen avondeten meer. Zo 1 of 2 keer in de week eet hij redelijk, de andere keren bijna of helemaal niets. Maar de rest eet hij wel goed, hij groeit goed, is 's nachts niet wakker van de honger. Dus ik heb maar beslote het los te laten en hoop dat hij ooit weer gaat eten. En anders moet hij later maar vitamine pillen slikken :D

Zo raar, de oudste eet als een bootwerker :(

5. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig als ze niet willen eten. Maar jouw taak als moeder is om een gezonde maaltijd te maken en aan jouw kind om het op te eten. Als ze dat niet wil, is dat jammer, maar helaas..! Niet iets extra's aanbieden 's avonds en evt 's nachts. Bordje voorzetten en verder geen aandacht aan besteden werkt hier goed. Geen irritatie laten blijken, niet proberen te dwingen, geen eetspelletjes etc. Alle aandacht is nl fantastisch, dus zal ze alles doen om dat te krijgen. Ook niet de hemel inprijzen als ze wel wat eet, maar gewoon normaal reageren. Hier at ze vanavond ineens bloemkool, een jaar lang vol afschuw opzij geschoven..raar hè. Sterkte!

6. Zetha79

Zetha79 Lid

4 sep 2012
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij hanteren dezelfde regel als Sydneys en nog nooit meegemaakt dat onze zoon eerder wakker werd. Wij bieden ook niets anders aan en eten zelf gewoon verder. Na het eten krijgt hij fruit of wat yoghurt maar meestal eet hij daar dan ook maar een paar happen van. Blijkbaar niet zoveel honger die dag. Heb zelf ook niet altijd even veel zin in eten. Soms wil hij inderdaad geen boontjes terwijl hij er anders dol op is. So be it. Volgens mij kunnen kinderen prima zelf bepalen hoeveel ze eten en ze eten echt wel als ze honger hebben. Iets anders aanbieden of dwingen te eten werkt mijn inziens alleen averechts. Ik zou er dus niet teveel aandacht aan geven en accepteren dat het fase is die wel weer over gaat.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    Wat hier helpt is na half 4 niet te veel meer te eten te geven, klein koekje ofzo nog, dan heeft ie om half 6 honger! Haha
    Meestal wil mijn zoontje zelf eten, maar als ik mag helpen zeg ik al "goed zo" als ik met de lepel naar zn mond ga, dan is ie trots (en ik blij omdat hij eet)
    Vaak gaat hier toch wel een bordje leeg

8. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Zo doen wij het ook.
    Ik was ook bang dat mijn dochter dan eerder wakker zou worden wanneer ze niet of nauwelijks eet, maar dat is hier nooit het geval.

Deel Deze Pagina