Hoi, in de meeste richtlijnen lees ik dan een kindje met tien maanden 3 voedingen per dag krijgt, waarvan een keer pap en een keer brood. (Fruit wordt als tussendoortje gezien). Maar betekent dat dus dat er weer een fles vervalt? En wat komt er dan voor in de plaats? Mijn uk krijgt nu pap, fruit, brood met sap, middagfles en avondhap met toetje. Het lijkt me zo'n gat als hij tussen de lunch en het avondeten geen fles meer krijgt. En de energie heeft hij toch ook wel nodig op deze leeftijd? Hoe doen anderen dat? Ik hoef pas in januari weer naar het cb, dus daar kan ik het niet checken.
Wij zijn met 7,5 maand overgegaan naar 2,5 fles (180/6 met bambix, 180/6 voor het slapen, en 120/4 bij de boterham). Dat hebben we zo gehouden tot de 11/12 maanden. Van het CB moesten we tot het jaar 500cc melk blijven geven. Dus vandaar die halve fles bij de boterham. Rond 10 maanden hadden we ongeveer dit schema: fles 180/6+bambix fruit + water boterham + fles 120/4 tussendoortje + sap warme hap fles 180/6
hoi wij zijn net voor de 10 maanden over gegaan op 2 flessen schema ze moeten nu minimaal 300 ml melk binnen krijgen sochtends papfles bambix 200 ml tussendoor fruit en (diksap) smiddags 2 botherhammen smiddags fles 180 ml tussen door (diksap)of thee of iets dergelijks met een koekje en evt nog stukjes fruit savonds rond 17.30 warme hap met toetje en drinken 18.30 naar bed
@Joma, dat is precies het schema dat wij hebben. Heb jij het advies van het cb opgevolgd? Ik lees het net ook weer in Opperdepop van AH dat er vanaf de tiende maand nog een fles afgaat. Zo raar.
Ehm, Jesse is ongeveer even oud en die heeft al bijna 2 maand geen fles meer. Alleen 's avonds voor het slapengaan drinkt hij nog een beetje melk (ongeveer 100 cc) maar dat noem ik geen volledige voeding. Verder eet hij gewoon met de pot mee, dwz: 2x brood en 1x warm, en een fruithap.
hier krijgt ze sochtends de fles, smiddags een kleine, en savonds voor ze naar bed gaat, tussendoor wel wat limonade o.i.d. maar daar drinkt ze niet zo heel veel van. verder krijgt ze in de ochtend of of pap of fruit, in de middag brood, en in de avond gewoon haar warme hap met toetje en tussendoor gewoon wat lekkers dus in principe 3x eten en 2 - 2,5 fles melk maar wat ik al zei voornamelijk doordat zij niet al te veel drinkt.
Iris hier ook, wilde al heel lang maar 3 maaltijden , maar vanaf 6 maand ben ik er mee begonnen zij is er tevreden mee, af en toe wil ze een dagje wel een flesje extra en dat vind ik dan ook prima, kennelijk heeft ze dan wat extra's nodig. Normaal doe je die 3e fles er indd rond de 10e maand af, maar iris ging zelf over op dit ritme, en ze weegt ook al 9200 gram dus! Iris drinkt 's ochtends een fles pap. 10 uur een fruithap 13 uur een fles fv 16 uur wat thee of water of diksap 18 uur warme maaltijd met bv als toetje Dan gaat ze tegen 18.30 uur naar bed en slaapt door tot 7.30 uur, een voorbeeldig kindje vind ik
Wij hebben ook 2 1/2 fles. echt een schema heb ik niet maar doe het ongeveer zo: 6.00 (dan wordt hij wakker van mijn vriend die gaat werken) fles 210/7 (hij wil absoluut geen pap, daarom dat schepje extra anders heeft hij niet genoeg) 9.30/10.00 boterham (vaak eet hij er wel 2) met wat water of sap 12.00 fles 120/4 voor het slapen 14.00 fruit + rijstwafel en wat water of sap 17.00 soepstengel/rijstwafel e.d. of soms stukje komkommer of nog wat fruit. Anders is het te lang tot het warme eten. 19.00 avondeten + yoghurt + water uit een glas (vindt hij erg interessant omdat wij dan ook water uit een glas drinken) 20.00/20.30 fles 180/6 De avondfles werd de laatste tijd weer heel enthousiast leeggedronken omdat hij bijna geen warm eten wilde. Maar dat gaat nu weer steeds beter en dan merk ik ook dat zijn fles niet leeggaat dus zal die fles zichzelf wel gaan afbouwen.
Dit krijgt Djenno nu: 7:00 210+7 papfles 10:00 fruit en drinken 11:45 boterham met beleg en daarna flesje 120+4 15:00 fruit of yoghurt en drinken 16:00 koekje of soepstengeltje 18:00 warme hap 19:00 180+6 papfles We willen de middagfles geleidelijk deze maand laten vervallen zodat hij nog maar 2 flesjes krijgt op een dag maar tot nu toe lijkt hij er toch nog wel veel behoefte naar te hebben. Volgens de groeicurve lijkt zijn gewicht ook wel iets omlaag te gaan dus wil niet te snel al minder geven, het is al zo'n spriet hahaha
Hier zitten we ook nog steeds op 3 flessen van 180*6 waarvan 1 papfles ('s ochtends). Hij drinkt ze schoon op en eet daarnaast ook gewoon z'n fruit, 1 a 2 boterhammen, groenten en yoghurt. Bijna nooit een tussendoortje, maar dat is ook niet echt nodig lijkt me. Ik was afgelopen week bij het cb en daar zeiden ze niet dat er nu een fles af zou moeten. Meneer weegt bijna 10 kilo en zit mooi middenin de curve, prima dus. Hij geeft het zelf wel aan wanneer er weer een fles af kan lijkt me.