Babycook, wat is jouw ervaring?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sidmick, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.693
    4.093
    113
    Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de babycook. Ik wil em eigenlijk graag op mijn verlanglijstje zetten maar omdat hij nogal duur is zou ik graag eerst wat meningen krijgen van gebruikers.
    Is de babycook makkelijk in gebuik? Gebruiken jullie em vaak? Zijn de recepten en ingredienten makkelijk? etc.
    Bedank alvast voor het delen van jullie ervaring

2. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik heb hem aangeraden gekregen van twee vriendinnen van mij, die er helemaal weg van waren!

Ik heb hem dan ook op mijn geboortelijst gezet én gekregen.

Omdat Ian pas volgende maand overschakeld naar groentehapjes kan ik er spijtig genoeg persoonlijk nog niets over zeggen :)

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb er nog nooit van gehoord. Heb net even op het internet ernaar gekeken, een erg handig ding maar wel duur.

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.421
    47
    48
    thuis
    Je kan toch ook gewoon een blender kopen of gebruiken...

Vind het onzin dat ze daar weer een apparaat voor verzinnen

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.054
    7.998
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Onzinding, gewoon een blender of de potjes in de flessenwarmer.

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Het is juist een fantastisch handig apparaat! Dat hij duur is, ok, maar handig is ie absoluut!
    In 1 apparaat stoom je eten, vang je stoomvocht met vitamientjes op en pureer je het hoe grof of fijn je wil. Je gebruikt nauwelijks water bij de bereiding dus geen sufgekookte groenten die nergens naar smaken, maar gezonde groenten met veel smaak! Ik gebruik hem al 2 maanden dagelijks voor de fruithap (appeltje stomen en dan pureren met een stuk meloen oid) en eens in de 2 weken maak ik een heel voorraad groenten en aardappel. Dat laatste bewaar ik in die portiondingen van beaba en dat werkt ook ideaal. Er gaat 70 gram in een kuipje dus ideaal om mee te beginnen en inmiddels krijgt mijn dochter 2 cupjes groenten en 1 cupje aardappel.

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    makkelijk ding inderdaad, en gezonder.. ik maakte ook regelmatig een voorraadje eten. eten even stomen en pureren, prakken of in blokjes geven. en alles in 1 mandje. ik kan m je aanraden (en je koopt hem nu voor 35 euro bij een abonnement op de kinderen)

8. Niet meer actief

Heb er geen ervaring mee maar mij lijkt die ook wel handig eigenlijk...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.054
    7.998
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    35 euro/ Hier kost ie 117,50 ? Staat int blad Wij Jonge Ouders...

10. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Je krijgt hem voor 35 euro bij een abonnement!

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Mijn schoonzus en schoonmoeder hebben me hem ook aangeraden! Je krijgt je papje met een gewone mixer nooit zo fijn als in een babycook (naar het schijnt)! Hier komt ie dus ook op de lijst!

12. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Weet iemand of je dan ook het receptenboekje erbij krijgt?

13. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb hem ook voor 35 bij de ouders van nu gekregen. er zat zo'n heel dun receptenboekje bij met een paar recepten. niet dat boek van 20 euro zeg maar. ik ben trouwens wel benieuwd of daar leuke recepten in staan..

14. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Denk er wel even over na of je het papje echt zo fijn wil hebben. Nergens voor nodig namelijk (mijn visie dan) Ik ben met 5,5 maand begonnen met bijvoeden, maar ik vind het wel prettig als er iets van structuur in zit. Het hoeft dus niet perse een gladde massa te worden. De stukjes zijn wel zo klein dat hij er niet in stikt (Rapley gaat voor mijn zoon nog even wat te ver, over een paar maanden hoop ik daar te zijn), maar er zit wel wat structuur in de groente- en fruithap. Zo prak ik de banaan bijvoorbeeld gewoon met een vork.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    met een blender kan je fruit en groente heel fijn krijgen. en als je het te dik vindt doe je er en beetje water of iets anders bij en dan is het heel fijn.

maar zo'n baby kook lijkt mij ook wel wat omdat je de groente stoomt en dat is gezonder

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zat er ook al over te denken om ter zijner tijd dat ding aan te schaffen. Zal ik eerst mn mannetje nog moeten overtuigen want die vind t weer onzin...maja...die heeft nog geen baby gehad ;)
    Wat ik me afvraag is of dit ding op den duur goedkoper is als potjes kopen?
    Het zal iig gezonder zijn denk ik.

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Bij welk nummer van de Ouders van Nu zit die aanbieding dan? Het augustusnummer ofzo? Want in het julinummer staat het niet.... en ik wil 'm heeeeeel graag bij een abonnement bestellen!

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    je krijgt m nu bij de kinderen.... je kan kijken op zester.nl

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oooh, bij Kinderen!
    Haha, echt een zwangere muts actie van mij. Zit ik de hele Ouders van Nu door te bladeren... :)

Thx!

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb een stoommandje, werkt ook heel goed haha

heb em gezien, handig ding als je van alles nog niks hebt (staafmixer, blender, stoommand, magnetron, flessenwarmer, voorraadbakjes)
    voor bij ons vind ik het een onnodig dure uitgave, Sven eet vaak met de pot mee, dus hoef niet apart te koken en fruithapjes gaan even in de blender, hou ej mooie stukjes over. voorheen met de staafmixer, gaf een glad papje.

Deel Deze Pagina