fruithapje.

Discussie in 'Voeding' gestart door iris2008, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris2008

iris2008 Lid

13 jan 2009
    22
    0
    0
    fulltime mama
    den-haag
    mijn dochtertje is vandaag 3 maanden en zij krijgt sinds zondag iedere dag een fruithapje.
    alleeen zij is niet tevrede met een paarhapjes maar zij eet ongeveer 3 kwart op.
    zij krijgt daarbij ook nog gewoon 3 flesje van 150/5 en 3a4 flesjes van 120/4 melk dat wil zeggen 120of 150 water en dan 4of5 schepjes.
    kan dit kwaad voor haar dat zij nog zoveel flesjes krijgt omdat ze in het ziekenhuis en cb vinden dat zij dat nog nodig heeft omdat ze anders heel erg snel weer huilt voor haar flesje en groen poept.

liefs ingrid en iris

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    ze is pas 3 maanden... waarom nu al starten met fruit? Het is niet voor niets dat het vanaf 6 maanden wordt aanbevolen en vanaf 4 maanden kan. Dat is dus een maand te vroeg.
    Anyway het is zeker nog geen vervanger voor de fles.

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    fout geplaatst, moet in een ander deel

zou idd niet alvervanger aanbieden en w8te tot zeker 4 maanden

4. iris2008

iris2008 Lid

13 jan 2009
    22
    0
    0
    fulltime mama
    den-haag
    heb mijn vraag verplaats naar bevallen.

groetjes ingrid

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fruit en groente wat je geeft voor de 6 maanden is als extra en niet als vervanger. Wil je perse fruithap vanaf 3 maanden geven doe dan een paar hapjes.
    Mijn idee is nog wachten met bijvoeding. mag ik vragen waarom je al bijvoeding geeft?

Kwebbel

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zoals de dames hierboven al zeggen, meestal wordt het pas vanaf 4 maanden aangeraden, en nog vaker vanaf de 6 maanden..

Maar hoe dan ook: het is bijvoeding. Flesvoeding is het eten waar ze nu van moet groeien en bloeien. Dus ze moet haar flesjes goed blijven leegdrinken.

C kreeg tot 13 weken nog steeds 6 flesjes a 150cc+5schepjes. waarvan 1 's nachts. Dat kan dus prima. C ging na die 13 weken pas over naar 5 flessen. Hij wilde daarvoor gewoon liever vaker een kleiner flesje..

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Denk dat ik het wel snap...ik ben ook vroeg begonnen met fruit...omdat het een flessenweigeraarster is...nu drinkt ze wel wat uit de fles maar kleine beetjes...en door te oefenen met hapjes gaan die er gewoon eerder in...en ze moet toch vocht krijgen....een dag niet drinken op het kdv is ook een ramp...ben de hele avond/nacht aan het bijvoeden geweest :rolleyes: :(

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar als het ligt aan de fles, is rijstebloem er doorheen en pap uit een bordje geven dan niet logischer dan fruit?
    Dit gaven ze hier indertijd als advies toen fae niet wilde drinken. Hielp uiteindelijk niets hoor ;) ze wilde gewoon niets.

@ts: Ik zou het fruit denk ik gaan verdunnen met wat melk als ze perse meer wil. Dus een soort van fruitpapje maken. Eventueel zelf je fruit maken in plaats van potjes, want dan kun je voorkomen dat het te dun wordt en niet meer te lepelen valt.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hoi Iris.
    En hoe vind je dochter het fruit? Vind ze het lekker?
    Ik ben zelf ook een fan van vroeg beginnen met fruit. (toen m'n eerste zoons geboren werden, kregen alle baby's fruit vanaf 6 weken, dus ik heb het idee dat dat goed en gezond is)
    Maar goed, inmiddels zijn de tijden veranderd, en daarom heb ik met Jesse gewacht tot 10 weken en toen ben ik begonnen. De eerste week een paar theelepeltjes. De tweede week ietsje meer.
    En toen hij vier maand was kreeg hij ongeveer 50 cc. Hij vond het heel lekker en heeft gelukkig nergens last van gekregen.

10. Alita

Alita Niet meer actief

Altijd als je een vraag stelt over bijvoeding krijg je altijd dezelfde antwoorden
    "ik zou nu nog niet beginnen met bijvoeding"
    snap dat iedereen zijn mening heeft maar ik wordt er nu een beetje gek van, het is altijd hetzelfde liedje, geef gewoon antwoord op de vraag die gesteld wordt!

Sorry moest ik even kwijt!

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ben ik het 100% mee eens... zou fijn zijn als in het voedingstopic gewoon ontopic gebleven werd... al geeft ze haar kind vanaf dag 1 fruit, denk niet dat een ander daar veel mee te maken heeft..

12. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    cindy ik vind dat je gelijk hebt,
    mijn ka heeft mij geadviseerd WEL al met bijvoeding te beginnen.
    de discussie of het nou wel of niet slim is ligt namelijk nog open.
    de ene arts vind het wel slim de andere niet.
    maar er zijn niet genoeg "bewijzen" tegen dat het verkeerd is.
    mijn ka is ontzettend kundig dus ik geloof ook eerder dat als hij dat zegt dan als het cb zegt dat het beter niet kan. het is maar het cb weet je wel..een kinderarts weet echt wel waar die over praat.
    mijn zoontje moest dus ook nu beginnen met bijvoeding (is wel 4 maanden en een week) terwijl het cb het me afraade ivm allergieen in de familie. maar goed, rico kan de hoeveelheid vocht van de melk niet binnenhouden en gaat daar van spugen. omdat hij daardoor afvalt, (ook bij nutrix en nutriton door de voeding) moest ik bijvoeding gaan geven.
    ik als kind heb ook al fruit gehad met 6 weken en groente met 15 weken geloof ik en ook ik heb nergens last van gehad, ook mijn broertje niet en het wil niet altijd zeggen dat ze daar niet tegen kunnen.
    een allergie kunnen ze ook met 6 maanden ontwikkelen net zo goed als met 4 maanden dat maakt kwa allergieen niet veel uit. alleen de darmpjes moeten er misschien wat langer aan wennen.
    het is zoiezo een kwestie van uit proberen.
    ik ben zelf met banaan begonnen. en zit nog een beetje wanneer ik er groente bij kan geven.
    of kan dat al?
    sochtends fruit savonds groente?

13. Alita

Alita Niet meer actief

;) :D
    Kijk gewoon hoe je kindje erop reageert en speel daar op in. Lijkt mij het beste! :D Zou inderdaad`overdag fruit geven en s`avonds groente, maar zou wel eerst even je kleintje eraan laten wennen voordat je twee dingen per dag gaat geven, lijkt mij tenminste. De expert hier! haha ben zelf nog niet begonnen maar morgen krijgt ze haar eerst hapje peer, ben eens benieuwd!

14. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ooh ik ben wel benieuwd! rico had dan banaan gehad vandaag 2e x (gister krampjes van vandaag helemaal niet! slaapt de hele dag echt al lekker, terwijl hij eerst een kwartier na het eten al wakker werd en nu een uur voor zn volgende voeding normaal gesproken maar ja om 7 uur krijgt hij dus een flesje en hij slaapt nu nog steeds. omhalf 6 huilde hij even, maar heb hem er niet uitgehaald ben gewoon over hem heen gaan "hangen" tutje gegeven over zn rugje gekroelt en hij sliep weer. dus dat is gunstig:D
    ja ik had gelezen op de voedingssite dat je iets ong 4x moest proberen en dan met iets nieuws. ik kan 2x met een potje doen dus dat komt goed uit, dus geef hem nog 2 dagen banaan, en dan 4 dagen wortel dan 4 dagen peer dan 4 dagen sperziebonen. gaat dat goed dan doe ik de ene dag dit de andere dag dat (wel met die soorten die ik net zei) en dat doe ik dan 4 dagen (dan zijn de potjes op)
    daarna ga ik gemengde groenten 4+ en gemengd fruit 4+ proberen, dan weet ik tenminste dat ALS hij er niet goed op reageerd dat het niet aan de wortelen ligt maar aan de aardappel, niet aan de peer maar aan de appel snapje?
    zoiets..zo voelt het wel goed eigelijk. en als hij dan 5 maanden is denk ik dat ik s'ochtends fruit en sávonds groente geef.
    hmm lekker uitgedoktert he!

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou sluit ik me volledig bij aan :D

@ TS, persoonlijk vind ik het aantal flesejes wat je erbij geeft niet veel hoor.

16. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    oh en groen poepen he, krijgt zij hypo allergene of special care voeding?
    daar doen ze ook groen van poepen en dat kan echt geen kwaad hoor! baby's poepen nou eenmaal vaker groen ook zonder die voeding. niet allemaal maar het kan in ieder geval geen kwaad

Deel Deze Pagina