Hoi, ik ga het toch nog 1 keer vragen.... Mijn dochter heeft al vanaf haar geboorte het ritme: voeden, spelen slapen, voeden etc. Ze krijgt dus altijd een voeding als ze geslapen heeft en slaapt dus ook altijd voor een voeding. Nu vind ik dat in principe niet erg, behalve dan dat dit savonds ook het geval is. Normaal werd ze smorgens om 8.30 wakker en kreeg een fles en savonds rond 19.00 ging ze naar bed, 21.00 nog wakker maken voor een laatste fles. Nu wordt ze echter al een week rond 7.15/7.30 wakker. Ik probeer het dan te rekken en nog even te slapen met haar zodat we savonds goed uitkomen, maar dat vind ik eigenlijk niet de bedoeling. Dus wil ik haar gewoon de fles gaan geven rond 7.30. Hierdoor zullen de tijden ook veranderen overdag. Niet erg... behalve dan, dat ze dus savonds rond 17 uur moe zal zijn en rond 19 uur de laatste fles zal krijgen. Ik vind het niet logisch dat ze dus om 17 uur naar bed gaat en als slaapt tot 19 uur en dan meteen weer naar bed zal gaan. 1. mn man zal haar nooit zien die is pas 18 uur thuis 2. ze zal toch ook ergens op gegeven moment groente moeten eten. Hoe doen jullie dat rond de avond met slapen, flessen en groente? Ik vind dit dus echt een lastig punt.....Wakker blijven tussen de 3e en4e fles kan ze niet....
Dit is mijn ritme, misschien eens mijn ritme uitproberen? 7.30 fles en wat overblijft pap van maken 09.00-09.45 slapen 10.00 fruit 11.30 fles 12.00-ong. 14.00 slapen 14.00/14.30 diksap en tussendoortje 15.30 fles 16.00/17.00 slapen 17.30 groente 18.30 slapen tot 20.30 20.30 fles/rijstebloem
Ik zou zeggen: volg vooral je kindje! Zij voelt zelf het beste wanneer ze honger heeft en wanneer ze slaap heeft. En als je haar natuurlijke ritme volgt is dat voor iedereen het rustigste. Papa kan haar natuurlijk gewoon blijven zien, al zal ze nu misschien even een paar weekjes slapen als hij uit werk komt. Maar dat is toch niet erg? Een dag heeft 24 uur, en je dochter zal geen 24 uur per dag slapen en papa zal toch ook geen 24 uur per dag van huis zijn? Misschien wil ze wel in de ochtend met papa ontbijten en dan haar fles drinken? Over die groente hoef je je nu nog geen zorgen te maken, dat duurt nog een maand of 2 voor je daar aan begint en tegen die tijd is ze een stuk ouder en waarschijnlijk ook een stuk wakkerder!