Vanaf wanneer koemelk en hoeveel?

Discussie in 'Voeding' gestart door SDonya, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vanaf vandaag ben ik begonnen met koemelk te geven.

Ze krijgt s'ochtends altijd een fles van 180/6. Vandaag heb ik haar een fles van 120/4 gegeven en 60 cc koemelk aan toegevoegd. Ze reageert er tot nu toe goed op, ze is niet anders dan normaal. Moet ik nu bij de volgende fles weer 60cc koemelk aan toevoegen of doe ik het dan te snel achter elkaar? En is ze nog niet te jong om met koemelk te beginnen?

Alvast bedankt!

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Niemand??

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Het advies is om vanaf 11-12 maanden te beginnen met koemelk maar als je nu begonnen bent en ze reageert er niet op zou ik gewoon doorgaan. Ik zou nu een paar dagen flessen met 60 cc koemelk geven en daarna de koemelk verhogen. Gewoon rustig opbouwen.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als je al yoghurt e.d. hebt gegeven is de kans dat ze allergisch is ook niet zo groot.
    De reden om niet te vroeg met koemelk te beginnen is de hoeveelheid zout in koemelk en dat aan kv natuurlijk vitamines ed zijn toegevoegd die je kindje nog goed kan gebruiken.
    Wanneer te beginnen; daar zijn de meningen over verdeeld. Hier zijn we met 12 maanden langzaam overgestapt, anderen starten met 9 maanden. HEt is een persoonlijke afweging.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden! Ik had zelf de gedachte om de ochtend en avond fles gewoon alleen Nutrilon te geven. Overdag wil ik alleen koemelk doen.

Deel Deze Pagina