Hoe nee zeggen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vroeg me af hoe jullie het oplossen als mensen iets doen met je kleine waar je eigenlijk niet van gediend bent...

    bijv: op de mond zoenen, zomaar afpakken, roken in bijzijn van de kleine of de fles willen geven terwijl jij dat eigenlijk wil doen.
    Ik noem zomaar wat maar hoe zeggen jullie tegen die persoon als je dat niet wilt?

    ik heb binnenkort een paar feestjes en weet dat dit soort dingen er in mijn omgeving aan zitten te komen maar wil dit gewoon niet hebben, maar hoe zeg ik dat zonder aan gekeken te worden van ''jij hebt er nog geen verstand van''

    ben benieuwd
     
  2. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    gewoon zeggen hoor,....
    tis in je baby's belang en heel gewoon, eigenlijk zou men er zelf al aan moeten denken, dus als iemand dit niet doet , gewoon zeggen,..

    zeg je gewoon, ik heb liever niet dat,..........
     
  3. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik stel ze meestal voor de keus. Dan zeg ik bv. "ow ga je roken? Doe je dat buiten of zal ik dan maar boven gaan zitten met de kleine?" De meeste mensen vinden het lullig als ze voor hen naar boven moeten dus gaan ze naar buiten.

    Tegen mijn schoonmoeder zeg ik regelmatig, "Laat hem maar niet rechtop zitten hoor dat is niet goed voor zijn rug"

    Ik heb de ervaring dat als je het gewoon vriendelijk zegt dat mensen er geen problemen mee hebben.

    En anders, spullen inpakken en wegwezen.
     
  4. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb gezegt dat hún dan een lieve baby in handen hebben en wij 's avonds en 's nachts een huilende baby omdat hij van slag is door alle prikkels. Ben ook een beetje achteraf gaan zitten op een kinderverjaardag met Glenn, dan kon hij alles goed overzien en kreeg hij minder prikkels.
    Ik heb Glenn vanaf het begin al niet vaak (lees zelden) uit handen gegeven.

    En dan nóg.........het is JULLIE KIND, dus JULLIE maken uit hoe of wat je doet met JULLIE KIND.
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Heel simpel, gewoon NEE! Afhankelijk van hoe 'brutaal' de ander is kun het het antwoord wat vriendelijker/minder vriendelijk verpakken.

    En wat betreft het aangekeken worden door anderen...zij hebben hun kans gehad met hun kinderen, dit is jouw kindje en jij (en je partner natuurlijk) bepalen de regels. Doe wat je gevoel je ingeeft en laat je door niemand van de wijs brengen, die onzekerheid is echt niet nodig..

    (zegt een moeder die door schade en schande wijs is geworden ;) ).
     
  6. MamavanTim

    MamavanTim Actief lid

    6 mei 2007
    104
    0
    0
    Over het algemeen kan ik ook niet goed nee zeggen, maar ik begin het wel te leren!

    In het begin werd de kleine niet gewoon bij ze gevraagd, nee hij werd gewoon uit mijn handen gepakt! Omdat ik vrij makkelijk ben om overheen te lopen. Ik heb hem toen telkens gewoon teruggepakt en gezegd dat ik daar niet van gediend ben. Inmiddels zijn die mensen die dat deden het dus afgeleerd.

    Verder gooi ik het heel veel op 'verplicht'.
    Ik heb gelezen dat dat niet goed is.
    Het CB zegt dat je dat beter niet kan doen.
    Ed.

    Zo kan ik Tim lekker bij me houden en de dingen zelf doen.
    En áls hij dan bij iemand op schoot mag (bij mijn schoonouders mag ik het altijd, maar die vragen het anders ook keurig van begin af aan al), dan geef ik hem zelf; wil je hem even vasthouden?

    Nogmaals ik vind het ook heeeel moeilijk, maar het is wel belangrijk hoor!
     

Deel Deze Pagina